Největší kolekce RPG ke stažení

Blog o RPG hrách

Japonské RPG a DdS ;)

2005-02-04 10:04:59

Mnoho lidí, co mne zná z hráčského hlediska ví, že krom ultra hardcore starých rpg (Dungeon Master je dle mého názoru vskutku tím nejryzejším, co kdy vzniklo) si docela dost solidně ulítávám na japonských rpg. Je až s podivem, jak neuvěřitelně "podobná" dobrodružství a tituly mají každý svou chytlavost a fanoušky...
Naznačme si typické znaky japan rpg, které jsou prakticky shodné pro jakýkoliv titul.
0) Existují dva základní typy japonských RPG - Zelda like a Final Fantasy like style.
1) Souboje ve hře, jsou-li tahové, mají vždy tři základní položky a sice - útok, obrana, použít předmět. Jsou-li bitky realtime, nemůžete mastit čudlík neustále, ale vždy čekat chvilku, než se vám zbraň "nabije" a teprve pak kydlit - každý třetí úder bude ale silnější.
2) Vývoj postavy prakticky nemůžete ovlivnit - japan rpg jsou navrženy tak, že při běžném přístupu vám stoupá level předvídatelně... v průměru potkáte X nepřátel na jednoho bosse - součet zkušeností vydá vždy na jeden level.
3) Souboje jsou náhodné. Prostě jdete po louce a najednou bam - bitka. jejich frekvence dosahuje casto desítky bitek za minutu, což je frustrující - každá hra ale má svůj způsob, jak tyto náhodné souboje minimalizovat nebo úplně anulovat na nějaký čas.
4) Škála efektů nejen v soubojích je absurdní a přehnaná, monstrózní výbuchy při máchnutí mečem, minutové sekvence při kouzlení a nemluvím o bossech, jejichž expozice zabírá hodinu času.
5) Rozhovory jsou dlouhé, spletité, ale poněkud naivní, výkřiky jako "Ahh", "What a surprise!", "I love you", "No" a "Because of master" jsou v každé hře nejméně dvakrát. Naivitou je ale proložený i vzhled hrdinů - anime jako anime - všichni vypadají jako děti, ale jsou to hrdinové...
6) Během hry máte často pocit, že jste objevili "tajnou" nepovinnou lokaci, kde získáte předmět, který posléze kriticky potřebujete pro další postup ve hře. Vrtá vám hlavou, co byste dělali, kdybyste onu "tajnou" lokaci neobjevili? Omyl - striktní linearita je typická, ovšem vyvolání pocitu "něčeho extra" je běžné.
7) Každý boss je osmkrát větší než vy. Finální boss je vždy šestnáctkrát větší než vy, behěm hry ho potkáte třikrát, a když ho konečně skolíte, tak ještě obživne a musíte ho skolit podruhé. Někdy i potřetí. Samozřejmě že mezi tímto přerodem není možné hru uložit.

Ono těch znaků je víc, ale tyhle jsou takové nejtypičtější. Proč tedy hrát tyto hry?
1) Fantasticky vymyšlený a rozvíjejícíc se příběh ruku v ruce s úžasnou atmosférou. To je ten nejhlavnější důvod. To vše ve skvělém světě plném krásných lokací...
2) bossové a obecná megalomanie.
3) délka hraní rozhodně nadprůměrná.
4) originální minihry, které pak američané vykradou a udělají z toho samostatnou hru :)
5) a hlavně - každý titul má svoji libůstku, která daný děj velice prosvětlí - díky této libůstce se jednotlivé hry podstatně liší. A tak také vznikají sequely a fanoušci.

A co bych vám tak doporučil? Můj osobní top SEVEN japonských RPG:
1) Legend of Dragoon (dohráno)
2) Zeda Ocarina of Time + Majoras Mask + Windwaker (až na Windwaker dohráno)
3) Golden Sun 1 + 2 (až na bosse dohráno)
4) Suiikoden 1 (dohráno)
5) Zelda (na GB) - Oracle of Time, Oracle of Seasons, Links Awakening (dohráno)
6) Beyond the Beyond (nedohráno)
7) Final Fantasy 7, 9, 11, X, X-2 (některé dohráno)
Díky tomu, že jsem majitelem GBA + přepisovatelná flah karta na hry a že mám stáhnuté VŠECHNY tituly, které kdy pro GBA vyšly, pařím japonské rpg jako o život. zrovna teď se snažím vykydlit toho debilního bosse na konci Golden Sun...
P.S. - Koukal jsem se na obrázky na webu, je jich tam dost, ale shlédl jsem Legend of Dragoon... arght, musím si to znova zapařit!
Dave de Sade

Zpět na homepage Blogu

Musíte být zaregistrován a přihlášen abz jste mohl psát komentáře.

Komentářů (0)


Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat