Největší kolekce RPG ke stažení

Blog o RPG hrách

Zoufalí hráči (a hlavně producenti)

2006-09-01 00:00:00

Je dnešním trendem, že zábavní průmysl nemá jednotlivé produkty, ale rovnou balíky o obsahu několika kusů, které mají fanouškům zprostředkovat všechno, co kdy chtěli nebo by měli chtít. Totiž pokud někdo z filmového průmyslu rozhodne, že se natočí film, rovnou se k němu udělá i seriál do televize, soundtrack, figurky do Happy Meal v Macdonaldu, komix a v neposlední řadě také počítačová hra. Přičemž kvalita jednotlivých částí balíku je notně kolísavá, obvykle tato kvalita klesá v pořadí vydávaných produktů.

Nejhůře jsou na tom bezesporu komixy a počítačové hry. A to platí jak převod film > komix, tak komix > film a s hrami analogicky. Přesto tato komerční mašinérie má u lidí evidentně úspěch, protože jinak nejde odůvodnit vznik větších a větších slátanin.

V poslední době se vyskytlo několik titulů, které potvrzují tento trend. Jeden z nich jsou proslulí Reservoir Dogs neboli Gauneři – hra podle velmi dobrého filmu od Tarantina. Už jenom samotný fakt, že Tarantino nechtěl mít se hrou nic společného napovídá, že to nebude procházka mrkvičkovým záhonkem (Bugs Bunny). Podle prvních obrázků hra připomínala slavnou sérii GTA, která je založena na svobodě hráče a náplní hry jsou čistokrevné mafiánské praktiky. Tedy chci říci, že očekávání bylo vysoké. Nadšení ochladlo po zjištění, že autoři hry se jen rozhodli převyprávět příběh z filmu bez špetky invence, krom zaklínadla „Zahrajte si film podle svého, odhalte osudy hrdinů, které ve filmu nebyly“.

Výsledkem byla zatraceně podprůměrná břečka bez náznaku svobody – lineární mise, plné tupého střílení a ježdění autem po předem vytyčených trasách – i slepý hráč tuto hru dohraje – mně osobně to trvalo pět hodin a byl jsem velmi znuděný. Nechtěl bych hře upírat její pozitiva (mám na mysli práci s davem lidí a … a to je vlastně všechno), ale u podobného titulu bych opravdu čekal jakousi simulaci gangsterů ve velkém městě, přičemž děj filmu by se začal odehrávat ke konci hry. Ale lenost a touha po penězích opět převládla. Ale Reservoir Dogs je relativně starý film, který posloužil jako příklad – děje se tak ale prakticky u všech filmů za posledních deset let. Ovšem se stejným výsledkem.

Posledním hitem, který se ke mně shodou okolností z více zdrojů dostal je seriál „Zoufalé manželky“. Nevím o něm zhola nic, navíc nemám (už dvacet let) televizi, takže se patrně naštěstí tomuto hitu vyhnu. Leč nemohl jsem přehlédnout vlnu fanoušků na internetu, blogy, diskusní skupiny a v neposlední řadě mi nemohla uniknout informace, že se na motivy seriálu chystá i počítačová hra. Koneckonců je to moje práce sledovat trh. Několik pohledů na obrázky a byl jsem konsternován. Další mutace Sims, kteří, ačkoliv jsou dobrou hrou, jsou již vyždímáni až na podlahu – přesto někdo oprášil starý koncept (no ony Sims jsou nejprodávanější hrou současnosti), dal mu jiný název, přidal několik drobností, odstranil 90% zbytku Sims, které se nehodí do motivu Zoufalých Manželek a hru nám krásně 1.12. servíruje na Vánoční trh.

Nedělám si iluze o kvalitě hry a už vůbec si nemyslím, že by si hra nevydobyla svoje místo na žebříčcích prodejnosti (v USA určitě), ale stále se ptám dokola, jak dlouho na to ještě budeme lidově řečeno „skákat“. Je tedy pravdou, či spíše výjimkou potvrzující pravidlo, že sem tam se jako šafrán objeví titul, který se své předloze vyrovná, či ji dokonce překoná. To ale stojí hodně peněz a námahy a v konečném výsledku to ocení jen úzká skupina lidí, kteří ty prachy firmám nepřinášejí. Je to velká škoda, protože filmy často přicházejí s motivy a nápady, které si vysloveně o zpracování formou počítačové hry říkají. Za poslední dobu bych jmenoval film Noční Hlídka, jehož herní zpracování u mne vyvolávalo dávivé záchvaty.

Ale jsme na tom ještě dobře. Totiž pokusy dostat hry na filmové plátno dopadají jednoznačně nejhůře vůbec. Koho by napadlo nafilmovat film na motivy hry Super Mario Bros (kde je náplní běhání s panáčkem, sbírání mincí a skákání želvám po hlavách) či Street Fighter (hra, kde proti sobě stojí dvě postavičky, co se snaží rozbít si hubu)? A ono kreslený film Tekken také nic moc. Přitom je tolik her s tak fantastickým dějem, že si o zpracování formou filmu také říkají. Konkrétně dva díly renderovaných filmů Final Fantasy by se měly stát vzorem, jaké hry při pokusu o zfilmování brát v potaz a také jak je nafilmovat. Jen tak dál.

Zpět na homepage Blogu

Musíte být zaregistrován a přihlášen abz jste mohl psát komentáře.

Komentářů (0)


Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat