Největší kolekce RPG ke stažení

Blog o RPG hrách

Playstation 3 je takřka tady

2007-03-23 00:00:00

23. března to vypukne. Prodejna SONY v Praze na Karlově náměstí (jak je kino MAT) se na příchod nové konzole v Evropě chystá téměř bombasticky. Z noci 22 na 23 března zahájí přesně o půlnoci prodej. Osobně se možná zahájení prodeje zúčastním, už jenom proto, abych viděl, jaký druh lidí si tuto konzoli koupí. Každopádně - marketingová kampaň jede na plné obrátky, internet se plní reklamami plnými nic neříkajícími, za to hodně „cool“ znějícími hesly a my na to koukáme a hledáme v tom smysly a významy.

Minule jsem kritizoval bezduché reklamy Microsoftu. Ne snad, že bych se chtěl nyní opírat do SONY, mají svoje reklamy o mnoho řádů kvalitnější. Přesto se nemohu ubránit pocitu, že je něco špatně, že daná kampaň nijak nereflektuje realitu a vytváří si svět, kde reklamy shlédnou hlavouni z vedení firmy pro své pobavení a nikdo jiný. Mám teď na mysli konkrétně právě spuštěnou kampaň „This is Living". Celou reklamu můžete shlédnout zde: http://www.thisisliving.tv/

Dovolil bych si kratičký rozbor. Na počátku reklamy vidíme kufr plný peněz, který exploduje a roznese bankovky do prostoru. Následuje retrospektivní sled událostí – žena s ručníkem na hlavě, muž ve slipech nervózně chodící okolo televize s přímým přenosem fotbalového utkání, divák fascinován televizním přenosem „Miss Obluda“ a stařík ohánějící se tyčí stylem, který by mohl Donatello závidět. Do toho komentující hlas říká nic neříkající plky. Následuje žena s přemírou rtěnky, smích šíleného dědka, který je přehlušen záběrem na vybuchující kufr peněz – pozpátku. Nyní se již rozjíždí děj – uklízečka v hotelu vysavačem vytáhne z pod postele zajištěný granát, kterého se chopí roztomilý pejsek a odnáší jej (mezitím rychlé prostřihy na křičící nebo jinak úchylné lidi). Do hotelu přichází mladý pár a pokládá na zem kufr (který podlehne, jak již víme, explozi), mezitím majitel psíka vytahuje z jeho huby granát, který nechtěně odjistí. Odhazuje jej, bohužel na kolemjdoucího mladíka, který si s granátem hraje fotbalovým stylem a po pár „nožičkách“ jej umístí do okapní roury, kterou granát putuje do nižších pater. Záběr na staříka, který s upřeným zrakem zavírá dveře. Granát propadne okapem až do zahrady hotelu, kde se přikutálí právě ke kufru plným peněz. Logo „This is Living" a „Playstation 3“. Konec.

Shlédl jsem tuto reklamu několikrát, protože se mi líbí její hudba, atmosféra a grafický styl. Kladu si ale stále dokola otázku, co tím chtěl básník říci. Dokud jsem nevěděl, že jde o reklamu na PS3, myslel jsem si, že by to mohl být trailer na nový film od Tarantina. Nakonec mi ale došlo, že sdělení je patrně někde jinde. Podle mne se nám snaží SONY říci, že pokud svoje peníze neutratíme za PS3, tak o ně přijdeme jiným způsobem a nevadí, že skryjeme v brazilském hotelu. Myslím, že takhle to asi bylo myšleno. Pro zjednodušení jsem tuto myšlenku nakonec zredukoval: Koupě Playstation 3 je vyhození peněz do povětří. (Ještě že máme tu češtinu).

Zpět na homepage Blogu

Musíte být zaregistrován a přihlášen abz jste mohl psát komentáře.

Komentářů (0)


Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat