Největší kolekce RPG ke stažení

Nové hry, hype, komentáře či na co se těšíme? - Diskuze

Diskuze k novým nebo chystaným projektům, také komentáře k novinkám.
Chcete mít k nějaké hře specializovaný klub? Napište do Administrace diskuzí!
Vkládání příspěvků do diksuze je momentálně zakázáno.
Reagovat
Geralt | 2008-06-15 18:13:01
MGS4 dohran! Pravda, skoro jsem nespal, ale dokonano jest! :)

Ted si jeste budu muset pustit znova zaver, protoze jsem pri tom hodinovem kecani usnul :)
Reagovat
Geralt | 2008-06-13 22:44:04
Jasne, ja se tim jenom utesuji , ze jsem to jeste nezacal :)

Ale jsem tak rozjetej v Mass Effectu, ze mam fakt dilemma
Reagovat
davesade | 2008-06-13 20:47:32
Tak nejsem socka a mám 5% slevu ;). Tři kila jsou znatelnej, ale ne smrtelnej, takže jsem spokojenej a ta hra mi stojí za mnohem víc. U jiné hry bych si stěžoval.
Reagovat
Geralt | 2008-06-13 13:34:50
Aha. Aspon jedna utecha kdyz uz jsem musel cekat dele nez ty ;)

Z anglie to vyslo na 1339 vcetne postovneho. Docela solidni uspora. Fakt se v Cechach nevyplaci nakupovat :(
Reagovat
davesade | 2008-06-13 12:26:19
1699 Kč. Nepřijde mi to moc.
Reagovat
Geralt | 2008-06-13 12:23:24
Uff, dobrej popis :) Uz se tesim - MGS mam v batohu a az dorazim domu tak to pustim :)

Mimochodem, kolik jsi platil za MGS v cechach?
Reagovat
davesade | 2008-06-13 07:49:40
Mno, tak velice stručně - díky tomu, jak je to scifi a plné nanotechnologií, jsou velice dobře vysvětlené upgrady komunikací na úrovni telepatie, to samé zbraně, čistič od ID tagů zbraní atd. Všechno do sebe krásně zapadá, ačkoliv ne vždy o nové věci - Kojima se tím probral do detailu. Dále je šokující prokládání pasáží hry regulerními reklamami (hrané živými herci), ovšem pokaždé s odkazem na aktuální dobu (např. pořad o vaření, kde kuchař mačetou porcuje živého krokodýla, který se cuká), ale vždy zakončené nějakým vtípkem na Snaka.
Ovládání je velice povedené, po troše nastavení citlivosti dělám headshoty jedna báseň - tempo hry mi to dovoluje. Koneckonců jsem si to vyzkoušel už u bety MGSO. Zbraní je opravdu hromada, dají se modifikovat.
Celkově je hra (zatím!) pojatá jako obrovské bojiště. Tanky, buldozery, RPG, dvě armády se řežou - podle situace jsem se přidával spíše na stranu arafatovců (dle šátku), ale už se blížím do tábora Liquida, kde žádní nebudou, tak nevím, co budu dělat. Už jsem potkal sérii bossů (teda ne v přímé konfrontaci, jen v rámci teaser animace). Pomocí L1 se dá v některých situacích dívat FPS během cut scén, ale velice pěkná je možnost pomocí X si přivolávat flashbacky. Například při prvním setkání s Meryl (se kterou se Snake neviděl cca 10 let odhaduji - od Shadow Moses) se pomocí X udělají problesky Meryl v PSX grafice (X lze mačkat vícekrát po sobě, takže z nejslavnější cutscén z MGS1 vidíme Meryl v různých situacích, jsou použité i záběry z Twin Snakes). Setkání s Campbellem je podobné - po Xku jsou tam záběry z MGS2.
Mno, všici víme, že Snake trpí zrychleným stárnutím masa, což ovšem dává zároveň prostor pro opačnou spekulaci - tj. že by Meryl mohla přežít až do událostí v Policenauts.

Screeny nemám, ale při instalaci jsem si blejsknul tohle a teprve pak jsem si všiml ten nápis.

Je to celé popiči. Je to stále hra, ne simulátor, ale pocit máš uvěřitelnej, jen to používá uměleckou zkratku. Prdel na hrnci nemůže lépe sedět.

Optocamo oblek funguje na přincipu snímání textury. Čehokoliv se dotkneš (podlaha, hlína, zdi...), můžeš přijmout texturu daného povrchu, což ti zvyšuje hodnotu kamufláže (ukazatel vpravo nahoře). Dá se říci, že jsi-li ve stínu, ležíš a nehýbeš se, tak máš kamufláž na 85%, což v praxi vypadá tak, že tě nevidí nepřátelé (bez infrasenzorů samozřejmě) ani ze dvou metrů (ale můžou o tebe zakopnout). Jsou situace, kdy můžeš mít maskování nad 90% (ve tmě), to tě pak prozradí máloco.

Ve hře je také zahrnutý směr větru. Snake je přece jen starouš a jeho železné nervy nejsou tak železné, jako bývaly. Podle hladiny stresu (ukazatel pod zdravíčkem) se více potí, hlasitěji dýchá, lupne mu sem tam v zádech - tě můžou identifikovat nepřátelé s pachovými senzory či tací, co lépe slyší. Projít tedy bez povšimnutí okolo mechanického psa (jeden z bossů) znamená dle směru větru naplánovat komplet cestu na mapě. Stres se Snakovi také mění v závislosti na tom, jak moc zuřivě s ním střílíš (či jak moc jsou blízko nepřátelé či kolik jich potkáš), ale jsou na to i prášky ;). Při plížení máš okolo sebe jakýsi citlivostní radar, který tě zhruba informuje o zdrojích hluku a pohybu daným směrem - tj. hrozící nebezpečí. Když se tímto orientuješ, dá se to jet komplet jako stealth. Jo a ještě CQC bylo konečně uděláno více hratelně, už jsem to párkrát použil a je to sranda - a nedělá to hluk ;).

Dále máš k dispozici "neviditelný" Metal Gear Mk2. (identický ze Snatchera, ale místo AI ho ovládáš buď napřímo nebo jej ovládá Otacon), se kterým můžeš omračovat nepřátele v těžko dostupných místech (typicky jsem projel robůtkem skrz kanalizaci za záda nepřítele).

Samozřejmě - některé herní pasáže jsou čistě střílecí a nemají jiné řešení - například Liquidovy osobní jednotky FROGS jsou pěkný svině a krom toho, že se celkem ochotně přilepí na strop, tak jsou rychlé jako svině, takže to je kružba. Obecně se story začíná dobře rozjíždět, vidíme hlavní konflikt a stárnoucí, čím dál více cynický Snake, je prostě úžasnej - ale nechci spoilovat. Pocit "živosti" na bitevním poli je umocněn oslavnými výkřiky vítězící partie (sympatie vojáků si můžeš taky kupovat tím, že jim dáváš léčiva), lze vylézt na projíždějící tank (a když se podaří na dálku likvidovat nepřátele s RPG, tak tank ušetří MNOHO práce), snipovat přes celou mapu a tak dále.

Mno, zatím mám za sebou cca 9 hodin a je velká škoda, že musím do práce :(. O víkendu jsem navíc pryč :(((.

Jo ještě bych dodal, že tam jsou některé drobnosti, u kterých si nejsem jistý, jestli je to dobře nebo špatně. Například touha japonců po koprolagnické zkušenosti je zde prezentována "nešikou týmu", humorným elementem ve formě průjmu jednoho člena New Fox Hound. Naštěstí to (zatím doufám) byly jen dvě scény, takže to možná přešlo. I když je fakt, že vylučování je v každém díle MGS, ale tentokrát poprvé na naší straně ;). Ale na nějaké reálné chyby jsem zatím nenarazil (a jelikož jsem docela šťoura, tak bych se zmínil i o drobných mouchách - ale prostě jsem na ně opravdu nenarazil).

Meryl je skvělá, ale původní verze se mi líbila víc. Ono je tam narážka na to, že má Colonel novou manželku v jejím věku. Mám pocit, že v japonské verzi MGS4 bude Meryl mnohem mladší (jak to tak chodí).
Tohle je původní / japonská Meryl:
http://webzoom.freewebs.com/outerheavenresistance/MGS4%20Guns%20of%20the%20Patriots/Meryl.jpg

http://www.konami.jp/kojima_pro/english/pic/dl_img/mgs4_e3/meryl_1200.jpg

A tohle nová / euroamerická:
http://www.tomsgames.com/us/picturegalleries/200707121/mgs5_900.jpg


Ale to je detail. I když dal bych si japonskou verzi kvůli dabingu, v těch trailerech ten jazyk a voiceover zní taky fantasticky - trochu jinak dobře. Samozřejmě, že tady není po zvukové stránce co vytknout (Snake má dokonce vlastní iPod (ovládá se pravým analogem identicky, jako reálný iPod) a může poslouchat libovolné písničky + ty, co si stáhne nebo najde. Velice dobrou kulisou jsou hlavní motivy z MGS3 ;).

Jo jinak musím pochválit AI - osciluje na té správné hranici mezi uvěřitelnou a hratelnou. Vojáci se kryjí co nejvhodněji, správně používají zbraně a boj na blízko, obcházejí si mne atd. V podstatě největší novinkou co do gameplaye je fakt, že Snake není jediný, po kom se střílí. Pozornost nepřátel je soustředěna obvykle na největší hrozbu, takže mnohdy se člověk ani nemusí moc maskovat a stačí běžet prostě ve stínu trochu stranou. Výsledek je opravdu dobrý pocit z hraní.

A tak to asi má být, takhle to je Metal Gear Solid. Ačkoliv hra na první pohled může působit hyperrealisticky (nemyslím zrovna co do grafiky, ta je jasně, vhodně a skvěle stylizovaná) co do herních mechanismů, je to pořád hra. Například systém odemykání zbraní a jejich prodej, možnost nosit prakticky neomezeně předmětů (i když počet aktivních je omezen a musí se nastavovat v menu) včetně sudu - je to správná míra herní nadsázky, aniž by to rušilo fakt, že tohle je umělecký skvost, na který se vyplatilo počkat. I když teda - moje první dojmy berte s rezervou ;).

This game is definitely worth of buying PS3.

Pyča a jsem v práci :(.
Reagovat
Geralt | 2008-06-12 23:44:54
Asi sem nejakou dobu nebudu chodit, nebo Dava zabiju :)
Reagovat
davesade | 2008-06-12 21:39:40
No je to pařba! Konečně má PS3 opravdovej smysl!
Reagovat
Geralt | 2008-06-12 21:22:08
Hajzle :) Ja jim neveril, ze to tu bude vcas :)
Reagovat
davesade | 2008-06-12 20:47:57
Už hraju MGS4'
Reagovat
Geralt | 2008-06-12 19:00:45
Ten Last Remnant - kdyz jsem to videl bez zvuku, libilo se mi to. Ale pak jsem si konecne zporovoznil zvuk a ten anglicky dabing to zabil :(
Reagovat
Geralt | 2008-06-12 18:15:27
Ja to samozrejme vezu az z anglie, takze klidne se muze stat, ze mi to bude chodit tri tydny ;)
Reagovat
davesade | 2008-06-12 11:05:20
No mně ještě nevolali z krámu a jsem docela nervózní! ;)
Reagovat
Geralt | 2008-06-11 22:45:43
Tak pry uz mi dnes poslali MGS4, snad to tentokrat do patku dojde.... :)
Předchozí strana | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | Další strana

Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat