Největší kolekce RPG ke stažení

Moderní nostalgie - PSX1, 3Dfx - vývoj nezastavíme - Diskuze

Hráli jsme na PC Dooma a přišel Quake, hráli jsme Quake a přišel jeho druhý díl. Drtivý nástup 3D akcelerátorů odsunul slabší stroje na veldejší kolej. Budoucnost je trojrozměrná a nějak se nám rozmáhají konzole. Legendární hry v podání moderní nostalgie - to je tématem tohoto topicu.
Vkládání příspěvků do diksuze je momentálně zakázáno.
Reagovat
Geralt | 2007-03-14 14:26:47
Ringo - co se ovladani postav tak tam se opravdu neboj, mam k FF12 sve vyhrady ale zrovna tohle je na ni skvele. Kdyz si dobre nastavis jednotlive podminky (pokud jsi programator, tak gambity nejsou nic jineho nez hromada IF... THEN... prikazu prioritizovanych zezhora dolu s tim, ze kdyz se nejaky prikaz provede, tak se znovu projizdi cely list odzhora), tak v zasade boje nemusis ovladat, jen chodis s postavou a ony samy bojuji. Ty jen pak hlidas, aby se z boje nevyklubalo nejake neprijemne prekvapeni (jako me, kdyz v hrobce krale jsem kosil Liche a najednou jsem potkal vzacnejsi verzi, ktera byla odolnejsi a jeji Dark byl neprijemnej). Pokud se neco deje, tak to vezmes do ruky ty a udas priority co maji delat.

Mimochodem, ATB se da, myslim, nastavit jak na wait tak na continue, tj. bud pri pristupu do menu ti zapauzuje hru nebo akce budou dal probihat i kdyz se budes hrabat v menu. Ale musim si to overit....
Reagovat
davesade | 2007-03-14 12:26:08
Ringo : Tak myslím, že hry, co jsme tady probrali a i v komentech pod Falloutem 2 pokrývá to, co jsem více-méně hrál (nebo dohrál) a mám. Krom FF12 jsem ale myslel i otestěni nonRPG her, které jsou superior a kvůli kterým se PS2 opravdu vyplatí ;).
Reagovat
Ringo | 2007-03-14 12:14:20
DAVESADE: to by nebyl spatny napad:-) Co jinak mas zahrano na PS2 zaq RPG a doporucujes?
Reagovat
davesade | 2007-03-14 11:46:28
Ringo : Tak to záleží na tom, jak si nastavíš kameru ;). Jestli budeš někdy náhodou cestovat z Hoborgova do Sadova, tak napiš, pozvu tě a otestíš si to sám ;).
Reagovat
Ringo | 2007-03-14 11:31:34
DAVESADE: no, tak snad jo, no. Z tech videi me trochu matlo to, ze vidim v podstate jen svou postavu a ty ostatni odnekad zezadu sesilaly kouzla
Reagovat
davesade | 2007-03-14 10:28:40
Ringo : Tady vidíš jednotlivé proužky postav, jak jim v ATB přibejvá a kdy tedy přijde akce. Takže si můžeš přesně načasovat, co kdy kde komu za kolik. Je to prostě "obyčejný" ATB, oproti FF7 se u něj ještě můžeš pohybovat - ale ve většině bitek to není podsatné, klidně stůj na místě a máš to jako FF7. A podstatné je, že díky gambitům se postavy chovají vždy naprosto transparentně a bitky pak "ovládáš silou myšlenky" - jakmile mi kleslo zdraví a už jsem chtěl pauzovat, abych se doléčil - gambit mne předstihl a na postavu mi padl heal. Dobře odladěný gambit (jehož nastavování je samostatná hra sama o sobě) dělá přesně to, co ty chceš, aniž bys musel akci vyvolávat ručně. Použití libovolného kouzla, předmětu či schopnosti v kterýkolik definovatelný okamžik na kteroukoliv postavu, NPC nebo příšeru v dosahu. Nevím, co víc bych ti k tomu řekl.
Reagovat
Ringo | 2007-03-14 09:07:02
DAVESADE: nejvysnenejsi ATB je pro me osobne to co ma FF7. Tedy nemusis nic preblikavat, nic zapauzovavat, proste u postavy ktere se dovrsil casovy ukazatel se objevi menu v kterem zadas co ma postava delat dale. Jakekoliv realtimy smoznosti pauzy se mi zdaji mene funkcni. Typickym prikladem je treba Tales Od Destiny 1 a 2, ktere se sice holedba moznosti zapauzovat a v pauze rozdat ukoly, jenze praxe je jina a nefunguje to tak. Hrac je spise svaden tim, ze to umlati jednou postavou a doufa, ze ostatni se behem toho nebudou chovat uplne kriploidne. A proc to povazuji za nefunkcni? Protoze u ostatnich postav je netransparentni, jestli jsou zrovna v iniciative, nebo se nadechuji teprve k dalsi akci. Takze v kriticke chvili zapauzuji, prikazu postave leceni me hlavni postavy ktera dodelava, jenze po odpauzovani houby, lecitel se teprve nadechuje a ma postava dostava posledni kriticke udery a umira. V tomhle pevne verim ze je FF12 jine, jinak bych si musel nechat zajit chut.

Co se tyce recenze na Bonuswebu, me prijde prave hodne tentokrate vypovidajici. Zatimco prvni recenzent vychvaluje v extazi az do nebes, druhy se na to kouka s pohledem kritika, ktery spise preferuje konzervativni pristup predchozich dilu. Ano, kde shledavam ze autor neni naklonen predchozim dilu je u toho, co FF12 chvali (mozna proto ze vice odpovida euroamerickemu pojeti hry - nelinearita, sektory, akce, slabsi postavy a pribeh, coz hrace nezavazuje k tomu aby se jim venoval).
Reagovat
davesade | 2007-03-14 08:54:53
Ringo : Tak to můžeš být klidný řekl bych. Postavám děláš jednoduché skripty chování (gambity), které definují jejich chování při vymezených situacích (akcí a podmínek je skutečně mnoho!), ale je možné se jejich chování kdykoli chopit - zapauzuješ, přepneš na jinou, postavu, dáš příkaz, další postava, příkaz, odpauzuješ a koukáš na výsledek, opakuješ do zblbnutí. FF12 má soubojový systém dělaný s ohledem na to, že by fanouškové nadávali, takže za pomoci ručního pauzování dostáváš do rukou nejklasičtější ATB, jaké sis vysnil.
Musím říct, že zrovna recenzi na bonuswebu považuji za špatnou, neobjektivní a citově zabarvenou, jako by ji psal někdo, kdo FF obecně nenávidí a snaží se to dávat najevo.
Reagovat
Ringo | 2007-03-14 08:34:51
DAVESADE: jestli jsi cetl recenzi na Bonuswebu, tak se spise klonim k nazoru toho druheho, kritictejsiho pohledu, ktery rika ze radoby nelinearita udela v pribehu cernou diru a kritizoval tam slabe charaktery a podobne. Na druhou system ziskavani penez mi prijde hodne zajimavy. V tech soubojich zadavam ukoly i ostatnim postavam? To je dost zasadni, pokud se chovaji dle umele inteligence samy, jen na zaklade prvotniho prikazu co maji delat, jako je tomu treba v BG, tak to by me asi hodne zklamalo.
Reagovat
davesade | 2007-03-14 07:15:04
Ringo : Souboje rozhodně nejsou akční, je to klasické ATB, jen se u toho můžeš hejbat. Podobnost je spíše s FF11. Přesto nepřátelé kolem tebe vytváří jakousi bojovou arénu, takže neutečeš-li vysloveně daleko, útočí na tebe i bez ohledu na to, že nestojíš přímo u nich. Srovnání s Gothicem teda jako nevim, není tam seamless svět, je to pěkně na sektroy, příšery se ale obnovují tokem času a s tou nelinearitou story to není tak žhavé, neboj ;).
Reagovat
Ringo | 2007-03-14 06:59:46
koukal jsem na trailery z FF12 a celkem se toho desim, vypada to dost jako Gothic, souboje v podstate akcni, svet rozdeleny na sektory, dle recenzi nelinearni pribeh....ufff.
Reagovat
davesade | 2007-03-13 11:53:42
Ringo : Rogue Galaxy dobře kombinuje realtime a ATB. Jakkoli to zní šíleně, je to tak.
V zásadě pobíháš s mečíkem v ruce a kropíš příšery, sem tam blok, sem tam pauza, doléčit atd. Celý trik je v tom, že postavička se po chvíli útočení "unaví" a musíš jí dát pár vteřin vydechnout, než začneš znova útočit. Samozřejmě můžeš nechat postavičku "unavit" útoky třeba jen na polovinu výdrže, krýt se, změnit pozici a pak útočit dál. Samozřejmě vidíš únavometr i u ostatních postav, takže podle toho můžeš plánovat sesílání léčivých kouzel a podobně.
Tohle celé je okeřeněno tím, že nastavuješ svým spolupracovníkům priority chování v daných situacích. Jsou to trochu okleštěné gambity z FF12, podřízené akčnějšímu duchu bitev. V praxi pak během souboje, když ti třeba klesne zdraví, na tebe vyskočí hláška, že tvůj kolega ti nabízí léčení. Můžeš to potvrdit nebo počkat na vhodnější okamžik. Díky tomu, že zde není ATB dané časem, ale právě onou únavou, můžeš si načasovat veškeré akce dle libosti. Ve FF12 tohle probíhá automaticky, jakmile ti klesne zdraví, tak nejbližší postava se správně nastaveným gambitem, sešle Cure v nejbližším tahu. V RG si to můžeš regulovat, rozhodnout se, kdy je lepší se vyléčit sám a kdy se nechat léčit. Chvíli to trvá si na to zvyknout, jelikož jinak samotné bitky jsou čistokrevná akce, bez využívání těchto vychytávek (na tomto principu pak funguje všechno) nemáš šanci, zejména u bossů.
Reagovat
Ringo | 2007-03-13 11:28:41
DAVESADE: DQ byly vzdy priserne nadesignovane, jakoby to delali total amateri. Textova menu meli az do posledniho SNES dilu defakto nezmenene od dob NEsu. V grafice se nepredreli a krome 6 ktery uz byl jakz takz a onoho 8 dilu (dle screenu) se na zadny z Dragon Questu nedalo v podstate koukat. Zadna propracovanost, chude prostredi, bez jakychkoliv detailu. A co me totalne doziralo bylo to, ze v tahovem souboji slo ovladat jen jednu postavu a ostatni bojovaly samy, jen sji trochu mohl upravit jak se maji chovat (jestli maji plytvat manou nebo naoipak setrit a pod.). To mi v tahovem boji, kde mas cas rozhodovat i o ostatnich prijde totalne tupe. DQ8 jak tak ctu je vycitan nulovy pribeh a primitivni RPG vyvoj postav, ktery je opet na urovni nekde z dob snad NESu, protoze uz na SNESu vznikly excelentnejsi vyvoje postav (Chronotrigger, FF5, 6). Jedine co je pry na DQ8 dobreho je grafika a jakz takz nelinearni rozlehly svet. Ale zase nekteri co to hrali mi rikaji, ze nechapou jak na P
S2 muze byt neco tak oskliveho jako DQ8, takze s tou grafikou nevim, screeny se mi zdaji ok.

Co se tyce Rogue Galaxy - tam jsou realtime akcni souboje?
Reagovat
davesade | 2007-03-13 11:01:24
Ringo : Tyhle DQ v japonsku mne taky zarážejí, jsou právě údajně populárnější, než FF, ale kupodivu ve srovnání žádné franchisy, jen série JRPG a pár kravin (jako Rocket Slime pro DS, což je taky kravina). Ale osmička je na tom dobře, to zase jo.
Ovšem Rogue Galaxy, když jsme o tom začali, je úplně jiná liga a hra, naštěstí.
Reagovat
Ringo | 2007-03-13 10:28:42
DAVESADE: DQ7 jsem hral a ne po nekolika hodinach, ale tentokrate po nekolika minutach jsem to nekompromisne vypnul a smaznul. Me nevadi oldschool grafika, me vadi hnusna grafika. A tu DQ7 proste ma hnusnou. Staricka FF4 vypada lepe. Ale pal cert grafiuku, me se ta hra nelibila celkove. Anio namet, ani system. Nic. Jake to prekvapeni, kdyz se koukneme zpet na staricke dily DQ, tak kazdy z nich vypadal, ze je o generaci pozadu oproti soudobym Final fantasy dilum, ale i ve srovnani s jinymi soudobymi RPG. A DQ7 na PS1 neni vyjimkou. Nejen ze oldschool, ale navic hnusny, jejich grafik fakt asi neumi malovat. Co se tyce prodejnosti - amici zareagovali asi na hype, protoze v japonsku udajne kazdy dil DQ mel vetsi prodejnost nez FF. Nehcapu ovsem proc. Amici ochuzeni o tuto nejprodavanejsi komoditu v japonsku projevili nebyvaly zajem a povazovali DQ7 v USA za zazrak, ze to tam vubec vyjde. Kdo vi kolik bylo predobjednavek:-)
Předchozí strana | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další strana

Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat