Největší kolekce RPG ke stažení

TeChNoLoGy rullez - co nás čeká za 3D enginy a na čem to poběží? - Diskuze

Klub pro nadšence nových technologií, mipmaping a gourardovo stínování je přežitkem, čím se pochlubí NEXT GENERATION hry?
Vkládání příspěvků do diksuze je momentálně zakázáno.
Reagovat
davesade | 2005-04-24 10:59:53
RuThaN : Právě, tenhle trend začal už někde okolo 1993, kdy začalo být 2MB RAM málo... a dodnes je to větší a větší... A XP a jejich "kompatibilita" - to je peklíčko no, člověk musí mít na každou generaci aplikací spešl stroj pomalu...
Reagovat
RuThaN | 2005-04-22 20:43:22
davesade : PC táhne dolu ta jeho dneska už s XP pofidérní zpětná kompatibilita a ušít soft na jeden HW jako je u konzolí je prostě jednoduší. Ale jinak je to samá pravda jako s těma grafárna s výkonem se na PC prostě strašně plýtvá..
Reagovat
davesade | 2005-04-22 18:20:22
Loadingy špatný bezesporu jsou, ale je to neodmyslitelná součást každé aplikace, takže stěžovat si na její existenci, jako na to, že bycikl má kola. Jiná věc je, že s nima někdo neumí zacházet a nedotlačí loading time pod deset vteřin, které jsou v tomto smyslu myslím snesitelné. BTW konzole na cartridgích nemaj prakticky žádný loading a kupodivu většina PSX a dalších konzolovek s CD se tahalo tak mikroskopickou chvilku, že se to nedalo s žádnou PC hrou srovnat (a to má PSX double speed!) - vezmi si Tekkena3 - jak dlouho by ekvivalentně napsaná aplikace a na ekvivalentně rychlém stroji trvalo, než by se naloadovala? ;) Na PSX jsou to 3 sekundy, na PC by to bylo imho 2x - 5x tolik - jenom proto, že s tím neumějí zacházet...
Reagovat
RuThaN | 2005-04-22 17:54:41
davesade : Těd sem z toho jeliman.. Tak buď sou loadingy špatný a nebo ne. Chudinky kazetky vždyť by se zamotali:)
Reagovat
davesade | 2005-04-22 16:53:38
RuThaN : zase svoji zhejčkanost nemůžeš připisovat jako vadu hry myslím. Loadingy prostě trvaj, dnes, když je do 10ti vteřin, tak je to snesitelné myslím. Vzpomeň na spektrum :).
Reagovat
RuThaN | 2005-04-22 15:30:55
davesade : No už sem asi zhejškanej, ale dneska už sekající hru, nehraju a chvíli si počkám, už budu mít HW na kterym se to neseká.. Že engin Morrowindu psalo prase, už se konstatovalo mockrát. Jabka s hrušma srovnávám rád, zvlášť když už je možný na jabku emulovat cca 80% hrušky.. K tomu loadovani u D3 a Bloodlines, ja sem teda dost netrpělivej sem stějně, asi máme jiný verze.. Paměti mam sice jen 2 GB, ale zase mam lepší grafárnu a teď pár dní A64 v tom jejich značení tušim 3.6, disk rychlej, ale stejně je to prostě furt doba..
Reagovat
davesade | 2005-04-22 13:19:07
RuThaN : Máš pravdu, u D3 tam ta možnost není. Ale je to logické z hlediska, co slíbili autoři. Totální grafické orgie, které by bez pixelashaderů v 320x200 jaksi nevynikly, je to nextgen hra nejen technologicky, al i morálně. Zkuušel jsem D3 na 1,8GHz Cel, 256 RAM, 640x480 16 bit a pozor - nějaká sračkózní integorvaná grafárna 32 MB - jelo to - pomalu, ale jelo, čili podle mne také hodně záleží na kokrétních ovladačích, Directech a tak...
Game Cube je časově o něco starší než PS2. Myš byla i u PS1, ale her pro ni málo, jakoby nebyla. K tý degradaci - PSX šlo koupit ve speciální edici, kde byla vypalovačka a hlavně - dodávalo se to s programovacím jazykem, takže sis mohl dělat vlastní hry (třeba na 386) a využít na tu dobu výkonného hardwaru. Takže ta degradace je otázka toho, jestli si pořizuješ PC na hry nebo PSX na práci. Najednou je to otočené. PC je prostě pracovní stroj, konzole ne, proto je nelze na základě tohoto argumentu jakkoli srovnávat. Srovnávej hry no :).
Ad seamless - vřele souhlasím, dnes je to de facto jediná možnost, jak hráče opravdu dostat, už ty MMORPG, jsou-li dělané touto cestou, poskytují mnohonásobně vyšší zábavnost. Jinak loading u D3 a Bloodlines mám zrovna tak kraťounký, že si ho obvykle ani nevšimnu, Morrowind mě ale sral dost teda. Některé věci musíme holt nechat také na HW, ale je fakt, že pokud mám paměti 4GB a přesto hra louduje furt, tak je to trestuhodná chyba!
Reagovat
RuThaN | 2005-04-21 16:08:34
davesade : Ještě sem se zapomněl vyjádřit k tomu seamless, podle mě je tohle jediná cesta a když to šlo už Dungeon Siege, nebo u Diabla 2, kde byli loadingy cca 4.. Tak to musí jít i jinde. Je to strašnej voprus jak u Doom3 tak u Bloodlines si člověk stačí udělat kafe a o potom jakej voprus je to u Morrowindu ani nemá smysl se vyjadřovat, tam jednotlivý čtverce loadujou co pár minut..
Reagovat
RuThaN | 2005-04-19 19:16:26
davesade : NO Q3 šel spustit i v 320x200 nebo 240 teď nevim a už v 512x384 vypadal pěkně a šlo povípínat kde co, takže na tý 200MHz a Voodoo1/2 si člověk zahrál v to v tý době nebyl kdovíjakej stroj. Byla tam ta možnost volby u D3 tam to tak neni.. Kámoš má 2gh duron, přetaktovanej,768mb a Geforce 4 MX400 64DDR(128bit) a úplně všechno sme vypli ale hrát to nešlo na Geforce 2 neosek co se mu pučil taky ne. V tom Cellu sem čet v Levlu, jestli je to reálný či bublina, říct nedokážu. Konzole, sem měl zato, že Game cube, je stará věc.. Myš byla i původní PSX. K tý degradaci, no potěšilo mě že s některejma konzolema, prey jde lízt na net, proti gamepadům nic nemám, taky doma jeden mám. Bral sem to jen jako symbol toho, že to z uživatele dělá vola, že si tom neuplácáš ani hloupej dokument, myslim, že klávesnice furt asi neni v základní výbavě/ cédéčko si na to nesmažneš.. Prostě je to jen na gamesy, kdyžto PC je větší svoboda, i ta amiga takováhle byla..
Reagovat
davesade | 2005-04-19 18:38:44
RuThaN : regeneraci železa s Q4 chápu - D3 byl pekelně náročnej a budou-li v něm exteriéry (což se doufám chlopi z iD pochlapí, páč U3 engine vypadá, že exteriéry levou zadní a navíc seamless - bez loadingů), ale nadšenej z toho nejsem (leda by to bylo něco extra ultra).
Když vyšel Q3, tak pro plynulý běh potřeboval minimálně víc než 300 (resp. silnou grafárnu, TNT1 byla optimimum) a také o jakém rozlišení a nastavení grafiky hovoříme. Pak se dostaneme na highend tehdejší doby.
Doom 3 běží dokonce na VooDoo2! viz. zzde - v tom všem jsou skryté pixelshadery, které mají moderní grafické karty zabudované v HW, čili to je přínos, ale za jjakou cenu.
Citace z novinek staršího data: Playstation 3:Není zvykem zabývat se na našem serveru hardwarem, ale tohle za to stojí. Že má SONY drtivou taktiku co se obchodních triků týče, ale čím dál více se blíží doba uvedení další generace konzolí. Co si pro nás připravila spolupráce IBM, SONY a Toshiba? Procesor Cell, který se pyšní titulem "superpočítač na čipu". A není divu. Na 221 milimetrů čtverečních (ech, rychle strojařské tabulky) nacpali 234 milionů tranzistorů (chce se mi napsat "neuvěřitelných", ale v dnešní době... :), pro srovnání, Pentium 4 na jádře Prescot má 125 milionů. Reálný výkon přepočítaný na megahertze se blíží číslovce 8000, čili 8 GHz, což se podezřele blíží odhadované hranici maxima, kolik křemíková technologie unese (okolo 10 GHz), čili to samo o sobě znamená urychlení vývoje nových technologií. V reálu ale konzole pofrčí pravděpodobně na 4 GHz. Pochopitelně to vyžaduje i nové sběrnice, paměti a tak dále a hlavně aplikace, které by tento výkon využily. Což hry od Square a Namco určitě budou, stačí počkat, co to ti japonci zase vymyslí...
Jinak s konzolema obecně je to těžký, osobně nesouhlasím (jak dobře víš :) s tím, že gamepad je degradace - jedná se prostě o jiný druh her - je to to samé, jak před mnoha lety, kdy se v dobách největší slávy Amigy říkalo, že to ubohé PC degraduje hry. Prognézy jsou jasné. Do deseti let bude mít doma každý jednoúčelově hrací stroj, ať už konzoli nebo PC - které se dnes od konzolí liší jen výkonem unifikace her probíhá již delší dobu). Technologické porovnání je asi takové, že nejvyšší brutální výkon má myslím GameCube, pak XBOX, PS2, DreamCast, z nextgen to vypadá na PS3 a XBOX2 (XENON). Detaily o nextgen se tají. BTW Teď ten novej gejmboj Nintendo DS je docela cool, akorát je velkej - touchpad celkem slušně nahrazuje myš, čili Quakovky bez problému :).
Reagovat
RuThaN | 2005-04-19 17:30:43
davesade : Quake4 bude jen upravenej Doom3, pry psali že tam budou hromadný bitvy, exteriéry atd, no jestli si to nerozmyslel, tak to zas bude na novou generaci železa. UT3 bude pro změnu přebalenej UT engin. Mě na těnhle závodech je štve, že to nemá nějakej použitelnej low-res, vždyť engin Q3 je hezkej a stačí na něj tří kilo, ale voni furt vymejšlej nějaký kraviny, který ani nejdou vypnout.. Zjednodušeně na Q3 stačilo to tří kilo a voodoo 3 a na D3 musíš mít neosekanou Geforce 4 a 2G a 512 MB RAM a co se novýho pro běžnýho hráče? Lepčí světýlka.. Unifikace je nutná už jen protože to stejně všechno musí vypadat pěkne a běžet na OpenGL, nebo na její vykastrovaný verzi(Direct3D). Co nemám vyhraněnej názor je Xbox jeliož je to jen přebalený pc ze kterýho se dělá konzole, pro vývojáře je to dobrý, zas nadruhou stranu to uživatele zbytečně degraduje nakěho kdo bude jen mačkat gamepad.. Mimochodem jaký je technologický protovnání grafiky na PSX2,Xbox a Xbox2, případně PSX3?
Reagovat
davesade | 2005-04-19 12:36:07
RuThaN : Taky bych chtěl. Vzhledem k tomu, že se začínají pomaličku i unifikovat enginy (zejména ultra moderní jako Quake 4 a Unreal 3), že mezi nimi přestává být rozdíl (porovnej Quake 3 a UT) - myslím, že nás to nemine. Také zaměření her na konzolový trh - to vše směřuje k principielní unifikaci, že se jednotlivé enginy budou lišit imho jen v detailech, pokud nepřijde něco extra nového ;).
Reagovat
RuThaN | 2005-04-19 12:13:13
davesade : No kéž by se to sjednotilo, ono by to nakonec mohlo mít pozitivní vliv i ty na ostatní případný výrobce, jelikož by si byli jistý s čim kompatibilní to maj vyvíjet.
Reagovat
davesade | 2005-04-18 14:04:16
RuThaN : Také to asi způsobí unifikaci grafickejch karet - dnes se prakticky prodává jen ATI a NVIDIA--- což sjednotí i programátorské postupy myslím. Napadá mne KOTOR1+2, který přímo deklaruje, že nepoběží prakticky na jiné kartě než ATI a NVIDIA (a to ještě mám pocit s konkrétním uvedením typů) - těžko to soudit, ale je to tak...
Reagovat
RuThaN | 2005-04-17 16:50:21
davesade : No jasně, že nikdo proto zatim nevidim programovatelný GPU jako přínos, jelikož ani Carmacka to neoslovilo a microsoft dělá mrtvýho brouka, a výrobci pro každou hru vlastní update driveru dělat nebudou a vývojáři už vůbec ne.. Ale bylo to krásné když nám kdysi k mnoha hrám dodělali 3DFX pachte, ale dneska už se v tom víc peněz než před těma skoro 10 lety a už se s tim nikdo dělat nebude..
Předchozí strana | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další strana

Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat