Největší kolekce RPG ke stažení

TeChNoLoGy rullez - co nás čeká za 3D enginy a na čem to poběží? - Diskuze

Klub pro nadšence nových technologií, mipmaping a gourardovo stínování je přežitkem, čím se pochlubí NEXT GENERATION hry?
Vkládání příspěvků do diksuze je momentálně zakázáno.
Reagovat
drokk | 2006-04-13 18:38:28
Ja mam uplne nejradsi kdyz jsou autori misto realisticke grafiky schopni vytvorit peknou atmosferu. Jako napriklad ve Fable. Proste nic v te hre nevypada realisticky vsechno je tak fantasy az nerealisticky a stejne tam chodis jen tak aby jsi se pokochal krajinou. (nejlepsi je tam ten ghost town jak tam snezi - atmosfera 100+)
Takze to ja povazuju za cislo jedna u hry. Nikoliv fotorealisticnost. Samozrejme pak je jeste strasne dulezita hudba a zvuk.
Reagovat
davesade | 2006-04-13 16:38:33
Geralt : Mno, to je tak no. Na druhou stranu, velice podobně se hovořilo v roce 1996, když vyšla první 3Dfx s VooDoo čipem. A i tak vyšly perly co do příběhu či délky hry - méně, díky komercionalizaci, ale vyšly.

Chci se na to dívat s nadhledem. Her, které si chci zahrát, je mnoho a většina z nich patří do data staršího, takže se nebojím, že bych neměl co hrát i do budoucna. Proto "jen tak" slintám nad novou technologií, asi jako kdyby lidi přistáli na Marsu, víšjak.
Reagovat
Geralt | 2006-04-13 16:32:41
Hmm, tohle je sice na jinou diskusi, ale... tohle zvysovani kvality textur a rozlisovani me uz docela sere. Podle me vetsinu casu a penez ve vyvoji hry sebere grafika a zvuk, takze na hratelnost a pribeh, nerku-li delku hry a odladeni tolik casu nezbyva. Takze ty technologicke novinky jsou hrebikem do rakve, aspon dokud budou firmy typu EA chtit hry uvadet rychle za sebou.
Reagovat
davesade | 2006-04-13 16:25:51
Geralt : To se nepřu, proto to taky dávám do tohodle topicu, z čistě technologického hlediska je to zase krůček vpřed řekl bych, nakonec se zdá, že ty 512 MB grafárny opravdu využívat budeme ;).

A také spíše preferuji grafiku fantasmagorickou, než kopírování reality, ovšem vezmeme-li v potaz naději, se že podobně detailní textury budou dělat u všech her bez rozdílu žánru, tak to rozhodně nezní špatně.
Reagovat
Geralt | 2006-04-13 16:12:10
A vis co je blby? Ze cim je to vic fotorealistictejsi, tim hur to vypada. Pokud bych chtel realistickeho half lifa, tak vstoupim do armady :)

Par her sice opravnuje pouziti fotorealisticke grafiky (typu Swat, Flashpoint atd) ale stejne si myslim, ze na hrach mam radeji kdyz se od reality vzdaluji. Proto Unreal technology je lepsi nez Half life :)
Reagovat
davesade | 2006-04-13 15:45:52
A ještš hires weapon pack:
http://screenshots.filesnetwork.com/32/files2/46792_1.jpg
Reagovat
davesade | 2006-04-13 15:43:10
Trochu asi OT, ale kam jinam s tím - ochutnávka z hirespacku pro HL2:
http://halflife2.filefront.com/screenshots/File/52458/7
Vřele doporučuji si projít všechny obrázky, fotorealističnost klepe na dveře (já vím, to říkal už GAS v prváku u Hexena a 3Dfx, ale co ;).
Reagovat
davesade | 2005-12-14 12:35:52
3D MAX je sám o sobě dost mizernej a i s hodně drahejma pluginama (kdy se jeho efektivita zvedá o stovky procent) nemá na Mayu nebo řádně opluginovaný Lightwave. Zásadní problém je v tom, že lidé, co se chlubí "to bylo dělané v MAXovi" se tak chlubí jen proto, že nemají dva miliony na Mayu. Docela dobrý příklad je instalátor Mayu , který během instalace ukazuje obrázky, které se váží k programu. Titanic, Hvězdné Války a další filmy s opravdu nadprůměrnými efekty. Holt ILM si Mayu dovolit může.

Co se programování týče, tak je to pravda, platí to zejména pro renderovací jádra. Dobrým příkladem je film Final Fantasy Esence Života, kde si veškeré prostředí naprogramovali sami od podlahy. Netuším, jak bylo dělané Advent Childern či Úžasňákovi, ale bude to asi všude stejné. Základ Maya nebo něco podobného + doprogramované unkátní funkce.

Jinak MAX se používá v malých (tam tedy spíš VIZ) a středních firmách, proto je tak populární, profíci nad ním ohrnují nos (a asi vědí proč). Já jsem na kombinaci CAD + MAX zvyklý, takže se ho snažím v odborných diskuzích bránit, ale takřka vždy mne převálcují argumenty, o jejichž pravdivosti nepochybuji ;).
Reagovat
Geralt | 2005-12-14 12:25:00
davesade - co jsem tak cetl a videl, tak 3D MAX se hodne pouziva, samozrejme s onema drahejma pluginama.

Jde ale o to, ze vetsina animovacich studii ma stejne vlastni software, mozna vychazi z 3D max, z Mayi nebo neceho jineho, ale pro jejich konkretni potreby si to stejne programujou sami. Zkuste se nekdy podivat na dokumenty k filmum Kayena nebo Uzasnakovi :)
Reagovat
davesade | 2005-12-14 11:48:47
Skvěle, začínáš chápat problematiku. Vytvoření takto skvělého modelu draka (a to nehovoříme o texturách, animaci a renderu) trvá týdny i pro zkušeného člověka. Už jen proto si nedovedu dost dobře predstavit, že by se někdo své práce (dobře placené) vzdal se slovy "V příloze zasílám model draka, jak jste žádal".

Autorská práva navíc patří filmové společnosti. Jak jistě víš, cokoli má nějakou značku je hodně drahé už jen pro značku samotnou a v dnešní době je cokoli s razítkem "Harry Potter" prostě v kurzu. Takže společnost, které onen model draka po právu náleží (zaplatila grafiky, kteří ho pro ni udělali) by ti ho tak MOŽNÁ maximálně prodala za kulatou sumičku, ale nejspíš ani to ne, filmová společnost nemá zájem, aby se její finanční investice objevila třeba v jiném filmu, který uděláš ty a obohatíš se na tom.

A pak jsou další a další apekty - proč by OPRAVDU velké filmové studio mělo posílat na žádost svoje modely každému šmudlovi, co jim napíše maila?

Hele na zázraky klidně věř, ale tohle není otázka zázraku, ale holého nesmyslu. Fakt je, že dobrá práce dnes není zadarmo (vyjma rpgher ;)), dokonce ani průměrná práce není zadarmo. Přesto existují zdroje, kde si můžeš legálně a zcela zdarma stáhnout velké množství modelů a libovolně si s nimi hrát. Nejsou tak dokonalé, jsou třeba bez textur, ale na výukové účely rozhodně stačí (výukový účel NENÍ "rád_bych_udělal_nějakej_prima_film"). Začni od maličkých krůčků, přečti si něco na netu, pokud máš zájem a pokud tě to neodradí, věnuj se tomu dál. Čas na to je a jedná se o neustále žádané odvětví.
Reagovat
lopid | 2005-12-14 11:32:35
Aha takze by mi to neposlaly protoze na to maj autorska prava,stravili na tom nekolik tydnu prace a ja bych to mel behem par minut bez prace,chapu spravne?
Reagovat
davesade | 2005-12-14 11:13:24
Ale no tak, snaž se. Hele napovím ti. Jeden z MNOHA důvodů (asi nejpodstatnější) - co třeba autorská práva?
Reagovat
lopid | 2005-12-14 11:11:21
premyslim..premyslim... porad verim na zazraky...myslim ze jsem blbej...asi by mi ho nemohli poslat protoze to logicky nejde?:)
Reagovat
davesade | 2005-12-13 22:22:55
lopid : Synku, asi jsi zapoměl zapojit mozek, nezlob se.

Zkus se na vteřinku zamyslet a napiš mi sem, proč by to doopravdy nešlo.
Reagovat
lopid | 2005-12-13 22:11:41
jajen ze by to bylo docela zajimavy.hele a myslis ze kdybych jim jako treba napsal ze by mi toho draka mohli rovnou poslat?
Předchozí strana | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další strana

Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat