Největší kolekce RPG ke stažení

Akademická diskuze o RPG a herních stylech - Diskuze

Mnohokrát jsme hráli nějaké hry a naše klasické škatulkování selhává. Jaké jsou atributy hry, aby byla prohlášena za RPG? Co ještě lze považovat za RPG a co ne? Je Quest for Glory spíše adventura? A co Jagged Alliance? Jak vzniklo skloubení zdánlivě neslučitelných pojmů jako je "akce" a "RPG"? A kam a proč zařadit tolik diskutované Diablo? Toto má být ryze odborná diskuze, takže osobní výpady si nechte stranou, svá tvrzení podpořte argumenty.
Vkládání příspěvků do diksuze je momentálně zakázáno.
Reagovat
pablo | 2011-12-04 09:58:03
Mám spíše neakademický povzdech - jsou ještě dneska k sehnání klasické čtverečkové dungeony (lands of lore, cardhalia...), které by bylo možné si zahrát na notebooku s okýnkama 7? Ať dělám co dělám, nespustím z těchhle nádherných dungeonů žádný...
Reagovat
NeeCrew | 2011-10-18 12:42:49
Pokud hledáte mobilní telefony za skvělé ceny, musím doporučit obchod http://tely.cz/ , mají širokou nabídku, ochotný personál a je s nimi sranda.
Reagovat
davesade | 2009-06-04 18:26:40
Je to bohužel tak :(. Nějakou pěknou tahovku bych si dal. Nejblíže je tomu asi ten pauzovací systém...
Reagovat
delosombres | 2009-06-04 17:54:57
Pěkný, ale pochybuju, že kvůli tomuhle Obsidian nebo někdo jiný začne dělat izometrické turn-based hry, když navíc pominu detail, že izometrie je spojená hlavně s 2D grafikou. Real-time a FPS je mainstream volba číslo jedna.
Reagovat
gaf | 2009-06-04 11:50:44
Snad vás to taky potěší:

zdroj: http://www.obsidianent.com/poll/poll-combatsystem-20090219.html


Message

* Thanks for your vote!

What kind of combat system do you prefer for an RPG to have?
Select Poll

What kind of combat system do you prefer for an RPG to have?
Isometric turn-based combat
3022 42.9%
Third-person real-time combat
1910 27.1%
First-person real-time combat
1165 16.5%
Isometric real-time combat
809 11.5%
Text prompt commands
143 2%

Number of Voters : 7049
First Vote : Thursday, 19 February 2009 10:18
Last Vote : Thursday, 04 June 2009 03:49
Reagovat
davesade | 2009-04-08 09:01:45
Hraju teď Shenmue a přijde mi to jako ideální RPG bez statistik. Prostě ten svět reaguje jak na postavu, tak na hráče, geniální prostě!
Reagovat
gaf | 2009-04-02 11:19:59
delosombres: No právě. Taky mi to došlo. A já tu "pravou kategorizaci" ani neznám. Ale kdo ví, možná tam někde odněkdy existuje...
Reagovat
delosombres | 2009-03-30 04:18:23
gaf: Částečně s tebou souhlasím. Z obecného pohledu máš pravdu, ale kdyby jsme to rozebrali více do hloubky, tak by to bylo zase trochu jinak a rozebírat to hloubky už nehodlám, protože tyhle škatulkovací debaty nikam nevedou. :D
Reagovat
gaf | 2009-03-29 03:26:03
delosombres: Pardon, že odpovídám za někoho jiného, ale jdu mluvit za sebe.

Akční RPG - Titan Quest, Diablo II
FPS s RPG prvky - No One Lives Forever, System Shock, Bioshock

Neboli akční RPG vlastně není příliš dungeon a FPS s RPG prvky je takový podivný hybrid, kde ale pořád jde hlavně o reflexy a akci.

Ale nevím, jestli odpovídám vlastně na to, cos chtěl vědět. Kdyžtak se radši "dopředu omlouvám za nesmysly" :) mam dojem, že jsem třeba něco takovýho zrovna teď napsal.
Reagovat
delosombres | 2008-09-01 01:31:26
p_lichnovsk001: Mě by celkem zajímal rozdíl mezi "akčním RPG" a "FPS s RPG prvky", tedy kromě FPS pohledu. A hlavně do toho netahej TB/RT systém bojů nebo statistickou kalkulaci zásahů please..
Reagovat
davesade | 2008-08-31 19:42:57
A čím víc toho vidím, tím více se těším. To druhé video z Tiscali jsem neviděl, podle mne to bude fantastické RPG. U těch procent bych navíc nezapomínal, že i 20% je pořád reálná šance a hlavně tam přidáváš AP do zásahu, takže to jde nahoru. Pominu-li fakt, že Falloutu by přece jen více slušel tahový systém soubojů, tak se mi současná podoba velice zamlouvá.
Reagovat
davesade | 2008-08-31 19:32:02
Viděl jsem všechna videa a kupodivu dost lidem uniká, že jde o prezentaci. Tj. puška střílející plyšové medvídky není zrovna úplně běžná, ale v rámci ukázky ji předvedli. Jde většinou o předskriptované scény, kde ukazují všechny možné zbraně a všechny možné druhy zásahů s overpowered nesmrtelnou postavičkou, která má 100% na zásah. Těžko budeš někomu ukazovat svou novou hru a půl hodiny se snažit trefit někoho do oka, protože na to nemáš skill. Ve hře to bude jinak. Tj. nejde o žádný cheat nebo tak něco, ukazují principy a hráč si zvolí, jestli chce akci nebo RPG, co se soubojů týče. Nechci tím říct, že to nahradí klasické tahové bitvy, ale je to velice dobrý kompromis. U Fallouta 3 se bojím hodně věcí, ale bitky mne nechávají chladným, i kdyby to byl čistej realtime jako Oblivion, hrál bych to, protože se mi líbí ten svět a humor - a to vše napovídá, že bude výtečné.
Reagovat
p_lichnovsk001 | 2008-08-31 17:20:17
davesade: Hm, no jo ten slavny VATS, ale videl jsi ty ukazky ze souboju na worldonline? http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=29063&r=top . Zpocatku to do nich hustis jako v FPS, pak ti tece do bot a aha, je tady vlastne takovy maly cheat v podobe pauzy, vyberes kde ho chces trefit a bum, je poňom. Proste takovy kockopes. Vzdalene mi to pripomina staricky Max Payne a jeho bullet time. Navic ty procenta mi nejak nehrajou - nekolikrat tam mel okolo 20% na zasah a vzdy se trefil. Fallouti byli skveli, ze zapomoci strategie se daly vyresit casto situace, kde by te jinak na 100% zmasakrovali. Nerealisticke, ale velmi zabavne. Nejvice se tesim na prelozeny Drakensang do AJ.
Reagovat
davesade | 2008-08-31 09:14:50
Mno F3 nemá moc FPS souboje - stačí hrát s VATS a je to, ne?
Reagovat
Richmond | 2008-08-30 21:40:38
p_lichnovsk001: Ekšn voe! :) Svět chce akci, nějaký čekání a rozmejšlení je pro starý páprdy, žánr RPG potřebuje "svěží vítr" :-/
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Další strana

Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat