Největší kolekce RPG ke stažení

Akademická diskuze o RPG a herních stylech - Diskuze

Mnohokrát jsme hráli nějaké hry a naše klasické škatulkování selhává. Jaké jsou atributy hry, aby byla prohlášena za RPG? Co ještě lze považovat za RPG a co ne? Je Quest for Glory spíše adventura? A co Jagged Alliance? Jak vzniklo skloubení zdánlivě neslučitelných pojmů jako je "akce" a "RPG"? A kam a proč zařadit tolik diskutované Diablo? Toto má být ryze odborná diskuze, takže osobní výpady si nechte stranou, svá tvrzení podpořte argumenty.
Vkládání příspěvků do diksuze je momentálně zakázáno.
Reagovat
Geralt | 2005-06-29 16:53:45
trosku oleje do ohne - RPG - Role Playing Game. Podle toho nazvu neni to kazda hra kde hrajete za jednu postavu v hlavni ci jedne z hlavnich roli? :)

vyvoj postavy z tohodle pohledu neni dulezity, respektive neni dulezite zda se vyviji jeji schopnost nebo zda se meni osobnost v ramci pribehu. Je Resident Evil RPG? :)

Pokud bychom chteli rozlisovat, ze se postava v RPG musi vyvijet schopnostma, je Deus Ex RPG? A co Snowblind, tam take postupne ziskava nove schopnosti. System Shock je casto jmenovan jako RPG ale v jednicce ziskava akorat nove vybaveni, ne schopnosti. Dvojka je na tom lepe.

Osobne si myslim ze RPG je stejne siroky pojem jako Fantasy. Nacpete tam skoro vse :)
Reagovat
davesade | 2005-05-02 16:11:45
RuThaN : zatím se to stalo poprvé, jestli se dobře koukám... tak bych to zas tak neřešil...
V SR když povýšíš, získáváš tím jedním bodíkem jeden hod kostkou navíc, což za to jistě stojí. Navíc v SR máš udělaný mechanismus tak, že dejme tomu střílíš pistolí - házíš X kostkama proti cílovému číslu - alespoň jeden úspěch znamená, že jsi trefil.Dva úspěchy znamenají, že jsi se trefil dobře (vyšší zranění), 4 úspěchy jsou super trefa (velice vážné zranění) a 6 úspěchů je smrtelná trefa. Oproti tomu obránce hází svými Y kostkami a za každé dva úspěchy si naopak účinek zásahu snižuje. Tohle mi tam přijde hodně vtipný.
Reagovat
RuThaN | 2005-05-02 13:50:42
davesade : No já zase fakt myslim, že je to tady napsaný divně, jelikož už se mi to stalo víckrát a radši sem se znova přihlásil a nic nevkládal, takže to skoro jistě kombinací kódu a mýho prohlížeče.
Reagovat
RuThaN | 2005-05-02 13:48:36
davesade : No tenhle systém je i v World of Darkness s tim, že ale teda by vyšší schopnosti fakt za to stojí.
Reagovat
davesade | 2005-05-02 13:02:26
RuThaN : Mně se obecně líbí Shadowrun právě v tom, že se sice můžeš zlepšovat v čemkoli prakticky do nekonečna, ale žejo - schopnost z hodnoty 1 na 2 stojí 2 bodíky, na tři 3, na čtvrtý stupeň 4 atd - čili ta obtížnost výcviku je taková, že nutí hráče buď na krutou specializaci nebo na vlažnou všeumělost. Z principu mi to je sympatické.
Reagovat
davesade | 2005-05-02 12:43:58
RuThaN : To asi fakt se naštěstí "jen" ztratily nějaké pakety, myslím, že to bylo na straně serveru nebo tvého poskytovatele,..
Reagovat
RuThaN | 2005-05-02 11:32:45
davesade : No ta chyba se stala tak, že sem tušim znova načet stránku, cca po několika minutách a ještě si to pamatovalo co sem zač a byl sem přihlášenej aspoň to tak vypadalo, ale zdá se že né tak úplně..
Reagovat
RuThaN | 2005-05-02 11:30:41
davesade : Tenhle nešvar tam furt zůstal, pořád si můžeš bodíky dávat kam chceš, zas na druhou stranu je to udělaný, tak že válečník, má stejně tý many málo i přes expy do ní nastrkaný a jak furt do někoho mlátání, běhání, nebo někdo mlátí do něj a do čičeho jinýho dát stejně ty expy nemůže. Ale u některejch postav, to tak jednoduchý neni. Třeba v Morrowindu je ten systém násobků attributů ke kterým se přidává, ale taky neni úplně šťastnej. K tomu mutant systému, mělo by tam platit, že všechno něco stojí a ta cena naučit váleníka magii, by měla bejt hodně vysoká a z podle někoho třeba i nevýhodná.. Když sem zde měl na talíři ten Morrowind, tak v něm šli udělat jen dvě postavy kouzelník a válečník/zloděj. Ač to má kdovíholik variací a položek v charakterice. World of Diablo, je nevyhnutelnej krok budoucnost, jelikož spousta hráčů to chce a Blizzard jim to bude muset dát, na to člověk nemusí být kdovíjakej prognostik a jestli to oznámí za rok nebo za tři, už je asi jedno.
Reagovat
davesade | 2005-05-02 09:57:09
RuThaN : no, vývoj postavy ve stylu "kdyslím co se hejbe, pak si za expy vycvičím třeba magii" a založenou na levelech - to není můj šálek kávy. Ale zmíněnýpatch 1.10 do D2 neznám, takže nemohu posoudit, ale obecně na RPG se mi líbí možnost udělat "mutanta, který umí vše" - i když to hráč se svým zaměřením asi neudělá. Jo a to "World of Diablo" je nějakej forek nebo je to nějaká neofiko informace? Goodle mi toho moc neřekl...
Reagovat
davesade | 2005-05-02 09:53:40
RuThaN : Asi dočasný výpadeček databáze, neuložilo se jméno autora, stalo se to poprvé...
Reagovat
junior | 2005-04-30 13:34:53
RuThaN : To ja teda jako taky, chci single. Jelikoz nejsem priznivcem Multiplr. S tim pribehem mas zcela urcite pravdu, ale jak sem rekl - sem "jen" zvedavej.
Reagovat
RuThaN | 2005-04-30 12:32:04
junior : No co se týče toho příběhu, tak zde vidim problém pokračování, jelikož buď po x postane už mrtvý démon a nebo to bude časově posunutý. Já se o obávám, aby to nebyl Wordl of Diablo na čem teď makaj, a né Diablo3. Já chci totiž single.
Reagovat
junior | 2005-04-30 12:16:49
davesade : No těšíme.. Jsem jako určitě zvědavej v čem to Blizzardi ještě vychytaj a nevychytaj... Mě osobně jako Diablo celkem dosti bavilo a vyhovovalo. Spíš se na to těšim kvůli zvědavosti, než "oblibě". Jsem hlavně zvědavej na nový předměty a novej, spíš pokračování, příběh.
Reagovat
RuThaN | 2005-04-30 01:47:45
No asi tu ještě máte nějaký hejna mouch, jelikož tohle sem psal já a nějak se to nepodařilo korektně vložit..
Reagovat
RuThaN | 2005-04-30 01:18:44
davesade : No já musim říct, že tebou kritizovaný vývoj postavy hodnotim za snad nejlepší co sem kdy viděl bavil je teď o D2 s patchem 1.10, autoři prostě za cca 2 nebo 3 roky ten systém opravdu vychytali. Je o to x úrovní výše než v Morrowindu, Dm nebo Gothicu, např. se nikdy nepovede mutant ktere umí všechno. Jedinej jeho nešvar je v tom klasickém počítačovém boostování postavy, tedy v tom hrdina se za dní stane 10x silnějším ve všech směrech. V tomhle počítačový hry maj oproti papíru co doděnět tam každej bodík je vidět a i zvýšení pár vlastností, dělá postavu ohromě silnou, koneckonců je to reálné, v naše světa, stačí být o cca 30% chytřejší a už je z průměrnýho člověka génius atd.. Co se týče her, tak nejlíp necenější každého bodíků, bylo zpracované asi ve Stoneekeepu, tam se kdovíjak jak neboostovalo.. K tý honbě za předměty, na jednu stranu se mi to líbí, ale má to svý mouchy, to je totiž věc proč odmítá hrál multiplayer po netu, hráč prostě má nějaký kámoše, ty mu nastrkaj pod nos, ty nejlepší věci a on pak má snaší hru, některý z toho pomalu udělali fotbalovej manager, jestli chápete co s tim chci říct. Jasně bylo přidáno levelové omezení věci, což je z logiky věci strašná blbost, když už tak, tam věc třeba bude na nižšim levelu nebo s nižší sílou/obratnost slabší.. Já sem si ty věci poctivě hodiny killil na singlu nebo občas kámošem doma na lokalu, o to větším sem z nich možná měl radost. Jinak se mi chce říct, ještě dvě poznámky líbí se mi že se autoři vystříhali tupého amerického humoru, kterej kazí spoustu her. Líbí se mi tam atmosféra, animačky jsou co se týče výpravy, opravdu o úroveň výše než u konkurence. A i taková podle někoho komerční slátanina, přináší tak revoluční věc, jakou je Hardcore mód, prostě jednou chcípneš a konec, lagování je svině, ale na singlu je to požitek.. Má to tu atmosféru starý her, kde se nesavovalo.
Předchozí strana | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Další strana

Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat