Největší kolekce RPG ke stažení

Pojďme dělat HRU! - Diskuze

Diskuze založena na žádost id crazy_horse
Dle slov crazy_horse: Mám takovej nápad: co takhle vytvořit nějaké auditorium kde by se vymejšlela nějaká hra(y), a pokud by se sešlo víc schopnejch lidí tak by se mohlo něco zplodit - gamesa-(open source)...
Vkládání příspěvků do diksuze je momentálně zakázáno.
Reagovat
davesade | 2006-11-14 12:48:20
Richmond : Mně přijde tento engin právě moc složitej, AGS mi přijde přítulnější a rychlejší...
Reagovat
Richmond | 2006-11-14 12:23:58
Mimochodem 5KA byl vytvořen pomocí Mnemonicova (možná ho někteří znáte) enginu WME, který je také ke stažení zdarma (www.dead-code.org). Prošel jsem tutoriály a ten skriptovací jazyk podobný C++/PHP se mi líbí!
Reagovat
davesade | 2006-11-14 12:20:54
Zmok : V tom případě neváhej a hurá do práce ;).
Reagovat
Zmok | 2006-11-14 12:00:39
davesade : Mám celkme přesnou představu jak by to mělo vypadat, to asi nenajdu. A těch představ se prostě nevzdám ;-)
Sice nekreslím nijak extra, ale obrázky jako v Pěti kouzelných amuletech bych mohl zvládnout.
Reagovat
davesade | 2006-11-14 11:41:49
Zmok : Je to superirorní nástroj, zatím nemám co vytknout, umí to vše, co potřebuji a zbytek nacházím ve formě skriptů na fórech u nich. Obrázků je plnej net ;). Já dělám fotografickou adventuru.
Reagovat
Zmok | 2006-11-14 11:26:33
davesade : To AGS vypadá hodně zajímavě. Že bych si taky jednu malinkou udělal? Nápad by byl. Jen chybí obrázky.
Reagovat
Zmok | 2006-11-14 11:23:29
davesade : Záleží, jak moc do detailu to budu chtít propracovat. Pokouším se to navrhnout tak, aby slušně hratelná byla už nějaká základní kostra a vylepšovat se dalo průběžně.
Na hratelnost jsem taky zvědavý. Největší práce to bude vyvážit.
Reagovat
davesade | 2006-11-14 07:40:51
Zmok : Jako nápad to zní dobře, neumím si představit ryzí hratelnost, ale docela je to zajímavé. Jen na amatérský čin mi to přijde velké sousto.

Já jsem nedávno objevil http://www.adventuregamestudio.co.uk/ a je to PARÁDNÍ nástroj na adventury - takže si jednu smolím ;).
Reagovat
lopid | 2006-11-14 06:21:36
Zmok : Zní to docela dobřeale hodláš do toho i zahrnout antickou mytologii?
Reagovat
Zmok | 2006-11-13 21:54:22
Udělat si hru, to napadlo snad každého hráče. Mě taky :-)

Už půl roku koukám jak se kamarádovi pod rukama tvoří rogue-like adventurní RPG a závidím :-)

Tak jsem si postupně vymyslel takové RPG neRPG. (Spíš asi to ne - klasické RPG bych asi nedokázal vytvořit lepší než průměrné.) Dalo by se popsat i jako simulátor antických tragédií, ale byl by to hodně nepřesný popis. Spíš mix Sims s Master of magic. V základu tahová strategie z rodiny civilizací, kde by ale všechny důležité posty obsazovala NPCška. A ta by vzájemně interragovala.

Takže by se mohlo stát, že sousední král pošle ná hráčovu postavu, vládce císařství a mocného čaroděje, strigu, která ho svede a porodí králi syna. Ten vyroste a povede tažení proti hráči. Hráč mu prozradí jeho původ, klasika: "Jsem tvůj otec." Syn odmítne bojovat s oběma, čímž se stává bezceným a je sešrotován. A podobné blbinky.

Celé to má být z prostředí starověku, podobně jak ho známe z bájí. Žádní skřeti, elfové... (no, elfové by tam byli, ale v cizí dimezi a jen když by jim bylo těsno, tak by podnikali výpady do té naší ;-)

Napočítal jsem si, že samotnému mi to potrvá tři roky betaverze. Naprogramovat klient, server a nakreslit grafiku. Nejvyšší čas začít :-)
Reagovat
davesade | 2006-06-26 09:24:30
lopid : Ad základy programování: "Tady" tě to sotva někdo naučí, ale na netu je tolik tutorialů i v češtině, že bych bejt tebou zagooglil. Ovšem nečekej, že po dvou lekcích budeš dělat RPG hry ;). Spíš čekej práce s proměnnými, vývojové diagramy a nějaké ty matematické poučky a vzorečky.
Reagovat
lopid | 2006-06-25 19:57:15
heetly : Jestli se ti povede to co pises tak budes fakt dobrej protoze v zadnym RPG sem nevidel poradny meneni zbrani(krome SACRED ale tam bylo tolik chyb ze to meneni zbrani u nepretel byl neco jako bonus)treba priklad jdu v nejaky nejmenovany hre na skreta kterej ma luk,ja mam obouruc mec....Hra neumi menit zbrane....a vite co se stane?ten skret je takovy pako ze moje rano vykryje a zblizka me umlati lukem.....:))Jo, takze ztoho vyplyva ze to meneni zbrani bych ja delal az naposled,protoze to podle me az zas tak nevadi(muzeme to oduvodnit tim ze proste neumi vyrobit luk no:))ale preju ti aby se ti to alespon tochu povedlo.
P.S. Neni tady nekdo ochotny naucit me programovat aspon zaklady:)?:
Reagovat
heetly | 2006-06-03 13:36:55
davesade : Vis, ja vim, ze od neceho urcite odstoupim. Ale popisovat to tady, to neni moc jednoduchy, je to na dlouho.
A jeste na stredni jsme s ucitelem na prg zkouseli neco jako AI v tahove strategii a vysledek byl vcelku uspokojivej. A nebylo to az zas tak tezky.
A to pouzivani vice zbrani, to si predstavuju jen tak, ze kdyz bude dal od nas, pouzije treba luk a kdyz se priblizime, tak pouzije zbrane na dalku atd. A to mi tezky opravdu neprijde.
Reagovat
davesade | 2006-06-03 10:19:41
heetly : Těžká věc to rozhodně není. U AI ale narážíme na jiný problém - aby se chovali přirozeně, ne jako automaty - což v podstatě popisuješ. V podstatě buď uděláš propracovaný automat - který si ale vyžádá MNOHO času a práce, aby vypadal přirozeně nebo uděláš dynamický systém fuzzy logiky, který je ale extrémně složitý (ovšem výsledek stojí za to). Obě možnosti jsou náročné na čas a vyžadují mnoho zkušeností.

Proto se autoři her často schylují k "primitivnímu" řešení - napíšou dvě tři varianty, jak se bude nepřítel chovat a ty se náhodně kombinují.

To, co popisuješ ty je na první pohled prima, ale nakonec se AI bude opakovat, nebude živá a její vliv na hru bude malý. Používání více zbraní - to je třeba ošemetné - AI (stejně jako hráč) bude vždy používat primárně jednu zbraň, kterou vyhodnotí jako nejlepší (pokud hovoříme o klasickém soubojovém systému, samozřejmě by bylo možné udělat systém, který by byl založen na kombinování zbraní ála Pokemoni či card based games - což si ale neumím moc představit ve světě, který jsi naznačil).

Spolupráce více nepřátel je ale už otázka pro vyšší dívčí, z hlavy nemám žádný příklad, jestli to v nějaké hře vůbec kdy bylo. Obvykle autoři nastaví AI nepřátelům "útoč na nejslabšího" a tím vešekerá týmová spolupráce končí.

Rozuměj - nechci tě odrazovat, jenom že pokud se pokusíš realizovat to, co jsi naznačil, tak narazíš na problém, že se to nebude chovat přirozeně NEBO nad tím strávíš mnoho let. Nebo máš možnost trochu od tohoto požadavku ustoupit a použít jiné, jednodušší řešení.

Jsem jsi teď ještě vzpomenul na první fázi Frogbota v Q1 - zjistil, že nejspolehlivější způsob zabití bez ohledu na množství zdraví či zvolenou zbraň je telefrag - boti pak jen skákali za sebou do teleportů a byla to nuda - ale jejich umělá inteligence doopravdy zvolila nejlepší možnost ;).
Reagovat
davesade | 2006-06-03 10:09:34
heetly : Tohle je tak trochu chyba u nás - když odešleš příspěvek a pak dáš refresh stránky, tak se příspěvek odešle dvakrát. Můžeš ale po sobě do sytosti mazat tlačítkem vpravo v příspěvku s křížkem.
Předchozí strana | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Další strana

Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat