Největší kolekce RPG ke stažení

Papírová a stolní RPG - DrD, AD&D a spol. - Diskuze


Dračí doupě (+) - Shadowrun - AD&D - D&D - Stín Meče - Wateworlds - GURPS - a další hry na hrdiny.

Anyworlds - Svet Mýtov - D20 v kostce
Vkládání příspěvků do diksuze je momentálně zakázáno.
Reagovat
davesade | 2007-12-27 17:04:39
daniel: To fakt nejde takhle říct. Jak jsem blil níže ty litanie, tak ty byly celé o tom, že záleží na situaci, úvaze, domluvě a hlavně - na zábavě. Takže někdy jedu na 100% (podle času taky samozřejmě), jinak jedu na 75%, podle potřeby i níže, základní pravidla (jako např. 1 magenergie = 2 životy = 4 zlaté) držím do poslední chvíle, sem tam deus ex machina nebo zázrak. Jo ještě - jak jsem nahodil ty procenta výše - tak jde o poměrnou složku těch pravidel, které jsem se rozhodl nebo dohodl s hráči, že se na ně bude hrát, nikoliv pravidla jako celek.
Reagovat
daniel | 2007-12-27 16:13:46
junior: Dobra odpoved ;).
Reagovat
junior | 2007-12-27 14:40:18
podle vlastního uvážení
Reagovat
daniel | 2007-12-27 11:53:42
Otazka pro vsechny PJ na kolik procent dodrzujete pravidla?(jako nosnost, logika davani veci do torny,pocitani casu atd.).
Reagovat
daniel | 2007-12-03 10:18:18
lasice:
Tak at se vam vse dari(a pijte nealko napoje:)).
Reagovat
daniel | 2007-12-03 10:14:03
davesade:
Nakonec to nastesti slo po dobrem par popichnuti a pristi hru uz odehrali slusne.
Reagovat
lasice | 2007-12-02 17:42:12
tak jsem oslovil starou partu a všichni do toho jdou:)
bude tříčlená skupinka a já PJ těšímse jak malej kluk a již tvořím dobrodužství :) super
Reagovat
davesade | 2007-12-01 19:16:39
Domluvit, kdyz to nepujde, tak zabit a svest to po pravu na ne.
Reagovat
daniel | 2007-12-01 10:41:36
Neeee xO poplach druzina se chova jako mentalne postizena.
Reagovat
daniel | 2007-11-29 14:41:47
Davesade:Dik za info cetl jsem ve wikipedii ze je DrD based on DaD
a koho jineho nez profika davea se zeptat co je na tom pravdy;).
Reagovat
davesade | 2007-11-29 12:11:56
Ještě jsem se chtěl podělit o jednu radu pro PJ - týká se hodů kostkou. Co se mi na DrD líbí, oproti D&D třeba, že PJ je od hráčů opravdu izolován. Hráči nemají nárok na bestiář, nemají nárok vidět hody kostkou atd. Díky tomu může PJ vytvářet atmosférickou hru, i když mu na kostkách padají nesmysly - nenechá se tím ovlivnit a řídí hru mocí mu svěřenou. Přesto jsou občas situace, jako je automatický úspěch nebo kritický neúspěch, které něco signalizují, ať už je situace jakákoliv. Jsou dvě možnosti, jak se k tomu postavit.

1) Úplně ignorovat toto pravidlo
2) Absolutně dodržovat toto pravidlo

V prvním případě bych se doporučil řídit měřítkem pravděpodobnosti. Automatický úspěch (tedy 01 na 100% hod) i kritický neúspěch (00 na 100%) mají šanci 1%, tedy jeden z hodů ze sta vede k tomuto výsledku. Dojde-li k situaci, která by byla pro PJ nebo pro skupinu opravdu nepříjemná, došlo-li by k automatickému úspěchu nebo kritickému neúspěchu, měl by PJ ignorovat tento hod, když se mu nehodí do krámu, ale na oplátku v nějaké jiné situaci by měl pomoci družině, kdy jsou v bezvýchodné situaci, tak říct - "hele, padlo mi 01" a nechat partu přežít.

V druhém případě je zase naopak dobré demonstrativně hod kostkami ukázat hráčům. Něco jako když družina opravdu potřebuje třeba roznítit oheň, aby zachránili podchlazeného kamaráda. PJ si určí pravděpodobnost na 50%, vzhledem k nějakým podmínkám, ale padne mu 00. Oznámí smůlu. Hráči se začnou rozčilovat - tak ukážu kostky - sklapne jim. Dělám to ale i tehdy, kdy to může uškodit mně, jako PJ, resp. mým potvorám. Když jim padne 01 na zásah do drakova citlivého místa, nezdráhám se nechat jej zemřít - dyk to bylo 100:1, tak co.

V žádném případě ale nedoporučuji oba systémy kombinovat! Hráči mají právo po čase hraní pochopit styl taktiky PJ - ne snad, aby jej zneužívali, ale aby se zabránilo diskuzím "hráč vs PJ" v nějakých vypjatých situacích, které jsou nepříjemné a rozklíží se pouto hráč - PJ.

Jelikož preferuji roleplaying nad hody kostkou, jedu podle prvního pravidla. Zatím si nikdo nestěžoval.

Tak to jen do deníčku k teorii ;).
Reagovat
davesade | 2007-11-29 11:59:12
daniel: DrD vzniklo přibližně tak, že banda puberťáků propašovala skrz hranice základní D&D pravidla, aniž by uměla zbla anglicky. Takže to, čemu rozuměli, převedli takřka 1:1 do DrD, ale doplnili to o vlastní invenci, čímž vznikl DrD paskvil. 85% základních pravidel je téměř identických, ale v zásadě lze hovořit jen o "velké inspiraci". Rovněž byl z velké části převzat svět jako takový - například omezení zbraní a brnění na povolání atd. Tohle všechno ale platí pro pravidla pro začátečníky. Ty pak byly vydány v několika verzích (od 1.0, 1.3 po 1.5), kde byl již vidět značný posun ve vnitřní logice pravidel k trochu inteligentnějšímu způsobu, ale stále jde o sotva hratelný systém.

Proto v pravidlech pro pokročilé a experty autoři dementovali sami sebe a zavedli spoustu nových systému, opět z velké části inspirovaný AD&D - skill a skill pointy, hromadné bitvy atd. Tam už lze hovořit o kvalitním systému, byť na vachrlatých základech.

Takže stručná odpověď je: Založené určitě ne, ale mohutně inspirované v mnoha oblastech systému - ano.-
Reagovat
daniel | 2007-11-29 09:27:01
Mam otazku pro experty na DrD, opravdu je DrD zalozene podle Dungeons a Dragons?
Reagovat
lopid | 2007-11-28 11:55:43
Jo je ale ja mut o zatrh protoze uz do toho naslintal:)
Reagovat
davesade | 2007-11-27 21:01:58
Jestli je to pivo z horských oblastí, šlo by o tom uvažovat ;).
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Další strana

Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat