Největší kolekce RPG ke stažení

Výkřiky do tmy & vzkazy - Diskuze

Pokud máte neutuchající touhu nám cokoli sdělit, popřát nám štěstí, poblahopřát, zanadávat si, realizujte se prosím v tomto klubíku, abychom nezaplňovali ostatní kluby netématickými příspěvky.
Vkládání příspěvků do diksuze je momentálně zakázáno.
Reagovat
delosombres | 2009-04-24 21:11:21
Tak nevim, jestli stahovat ten záznam. Pokud je to to samé s menší úpravou..
Reagovat
davesade | 2009-04-24 14:19:29
Tady je něco, přepis a fotky po víkendu:

http://angryplayer.blogspot.com/2009/04/plzenska-prednaska-topten-gamedesigneru.html
Reagovat
davesade | 2009-04-24 07:28:33
(Mnojo, vodkazy blbnou, ale to bylo hlášeno nejméně 100x... sorry, tohle bohužel neovlivním...) (Ale údajně se maká na verzi 2.0 rpgher ;).

Tak mám za sebou přednášku v Plzni. Jsem s ní nejvíce spokojen, snad bych dokonce řekl, že jsem to dotáhl do konce. Je to ta samá přednáška, zredukoval jsem některé nepodstatně věci a barvitěji jsem si pomohl při popisu některých principů, takže to bylo záživnější a lidi se bavili. Až to bude na blogu, včetně audiozáznamu a přepisu, pastnu link.
Reagovat
delosombres | 2009-04-24 02:45:08
lopid: (bez těch uvozovek, nevím proč, ale když dám odkaz, tak tam před to nasere rpghry)

"http://neverwinter.cz/"
"http://www.demona.cz/forum/index.php"

Tady bych začal. Na Demoně ti určitě někdo poradí. Já už jsem NWN hodně dlouho nehrál, tak nevím, jak je na tom NWN2.
Reagovat
lopid | 2009-04-23 14:03:04
Tak jsme zacal tvorit modul do Neverwinter Nights 2. Chtel jsem se zeptat, myslite ze to ma cenu tvorit v cestine pro ceskou komunitu nebo radsi v anglictine a zkusit to dat na NWNvault? Nemam vubec tuseni kolik lidi v CR hraje NWN2.
Reagovat
davesade | 2009-04-23 12:22:40
Já se z kritiky nevykrucuji, já jen předkládám situaci. Důležité je sdělení "Doom tam není proto, že není prostor, ne proto, že by byl špatný nebo že by někdo zpochybňoval jeho vliv na herní průmysl". Je to těžké.
Reagovat
delosombres | 2009-04-22 23:39:37
To je vlastně pravda. On se bavil hlavně o dobrých designerech a ne o největších legendách historie her, takže bych měl být asi tolerantnější.

To já mám zase Dooma rád. Mám rád myš, klávesnici, multiplayer a hry, které na konzolích moc nejsou. Když k tomu připočtu, že nemám rád anime/mangu, tak odpadá PS a nemůže být pro mě lepší volby, než hrát na PC. No a XboX mě netankuje. Málo dobrých her a většina je i na PC.
Reagovat
Deshien | 2009-04-22 23:09:44
No tak Kojima jako designer urcite patri vyse nez carmack, mne vadilo ze davesade neuvedl snad ani jeden jeho genialni vtipek.---Doom je základ PC her-- Proto hraju na konzolich :)
Reagovat
delosombres | 2009-04-22 22:40:52
Zkus to vzít z pozice člověka, který v tom plave. Co si vezme z pojednání o Kojimovi? Jednu geniální hru (sérii), kde ani nemusí pochopit, proč je geniální. A teď mi zkus namluvit, že MGS měl větší vliv na herní průmysl než Doom. Sotva. Kurwa, Doom je základ PC her a já ho tam snad ani neslyšel zmínit. Kdo nezná Dooma, ten nemůže tvrdit, že ví něco o hrách.

Jasně, za pomocí tvrzení, že "jsi vlastně kurátorem" a "dal jsi tam to, co považuješ za kvalitní PODLE SEBE", se vykroutíš z veškeré kritiky. Kritika pak vlastně ani není na místě. Pak je totiž veškerý rant ohledně toho, co by tam mělo být, zbytečný a není třeba ho řešit. Asi jako kdyby jsme se hádali, kolik měla ta která hra dostat hodnocení.

Nicméně podle mě, když budu dělat přednášku třeba o hudebnících, tak bych se měl asi snažit vyjmenovat ty, kteří měli největší vliv na tvorbu ostatních kapel, na vznik a vývoj v žánru, byli nejslavnější, měli nejbohatší tvorbu a ne ty, jejichž originální desky mám doma v poličce, protože si myslím, že jsou geniální, i když by bez nich v hudebním světě nedošlo k žádným významnějším změnám (snad kromě mého života třeba).
Reagovat
davesade | 2009-04-22 09:54:23
Nejde se zavděčit všem, prostě to nejde. Za to mne nemůžete kamenovat, že tam není Carmack - i když (společně s Romerem) by tam patřil. Je tam alespoň American McGee. Není to tristní nedostatek, prostě to _jinak nešlo_. Už takhle v různých diskuzích musím vysvětlovat dokola, že to nejde udělat jinak. Ale samozřejmě vítám nápady na další lidi, kteří "by tam měli být", třeba bude mít přednáška pokračování...

Deshien: Videozáznam - nevím, nemám kameru. Z AVU záznam byl, ale nemám ho momentálně k dispozici. Pořad chystáme, ale "jen" pro Stream.cz a Youtube. Zatím máme materiál na pilot. Svým způsobem chceme vytvořit konkurenci Gamepage, ale v jiném oboru - točit o hrách zábavně.
Reagovat
delosombres | 2009-04-22 00:01:01
John Carmack je sice programátorský génius a jedna z největších legend v herním průmyslu, ale nejsem si jist, jestli se zrovna hodí do kolonky herní designér. Na druhou stranu, pokud tam Dave dal u těch šikmooček nějakýho producenta automobilový hry za smysl pro detail, tak bych potom asi musel opomenutí Carmacka považovat za tristní.
Reagovat
Deshien | 2009-04-21 18:50:32
Nebude priste i video zaznam????? take jsem slysel ze chystas nejaky porad??? PS tvuj vyber designeru jako konzolista schvaluji:) ale Pcckarum tam urcite bude chybet Carmack :)))
Reagovat
davesade | 2009-04-21 09:16:16
V rámci té přednášky chtě nechtě figuruji, jako kurátor. Když jdeš do galerie, která představuje "10 nejvýznamnějších malířů 20tého století", tak dojdeš k několika závěrům:

1) 10 je šeredně málo, ale na víc nemáš prostor.
2) Věci neznalý divák nepochopí, v čem je významnost oné desítky, když chbí "srovnání s mazaly".
3) Divák se musí spolehnout na vkus kurátora, že vidí něco kvalitního a ne mazaly.
4) Kvalita je subjektivní pocit, takže si každý hledá "svého kurátora", potažmo malíře.

Jak jsem psal na blogu - podstupuji obrovské riziko, že posluchačům nastíním (chtě nechtě více-méně subjektivní) takový pohled na problematiku, že budou mít pohled na věc zkreslený. Beru to naprosto na vědomí, není možné v pouhých šedesáti minutách podchytit vše. Čili (a to jsem tam říkal) je to velice komplikované téma, ve kterém se dají najít mraky nedostatků (čehož je výsledkem i tato diskuze). Ale nebylo jiné cesty. Buď jim podám zjednodušený pohled nebo žádný. Takže jsem zvolil to, čemu věřím - osvětu o hrách pro ne-hráče, laiky. Musel jsem se vžít do role kurátora, který dává první osvětové krůčky.

"Nemůžete sice pochopit, proč jsou tato díla geniální, protože neznáte více her, abyste měli etalon srovnání. Rád bych představil svůj osobní výběr, který by se mohl stát vaším základem pro další bádání v oboru".

Něco takového řeknu v Plzni.

Na druhou stranu jsem přesvědčený, že pokud takto informovaný laik někde pronese například "Hideo Kojima je špičkový gamedesignér", tak si neuřízne ostudu ani před odborným publikem. A hlavně - pokud ten člověk bude mít chuť si o tom něco najít, tak tato desítka mnou vybraných je myslím dobrý startovní bod. Pak už si najdou další lidi, které budou považovat za více nebo méně důležité. Ale pokud to ty lidi nakopne, tak si myslím, že jsem položil slušný základ.

Třeba k tomu Colossovi - všichni víme, že takové boss fighty _nejsou_ v žádné jiné hře.

Odvolal bych se na svůj článek "Hry, jako umělecké dílo" na svém blogu, případně na původní text přednášky (doc), kde je pasáž (třetí odstavec), kde celkem přesně definuji společné znaky pro vybranou desítku osobností. Je tím zažranost do tématu, posedlost tvorbou her, unikátnost (viz Colossus), nadšenost, podpora týmu či producenta... tím se liší od 99% ostatních gamedesignérů, kteří to dělají třeba dobře, ale primárně pro prachy.

Jenže - pohledů na uměleckou tvorbu je mnoho a velice snadno bych se mohl v úvodu přednášky pustit do nesmyslné diskuze, co je a co není umění (co je a co není RPG - známe, že). Takže jsem se tomu instinktivně vyhnul. Musím nechat na lidech samotných, jestli jim tento a tento produkt přijde, jako umění - podle jejich vlastních hodnot. Za sebe jsem použil svoje kriteria pro umělecké dílo a tato kriteria jsou splněna vybranou desítkou beze zbytku. Proto jsou jejich hry uměleckým dílem, proto jsem je vybral, proto se liší od konkurence, kterou ani nemusím jmenovat.

A nezapomínejme - to, že jsem někoho nejmenoval, případně nevybral nějakou hru, neznamená, že ten nevybraný je špatný. Mám v rukávu třicet dalších jmen, které do výběru "určitě patří", ale "neměl jsem jinou možnost". Dále jsem si plně vědom toho, že "kloužu po povrchu", nedělám nic světoborného, jen sděluji elementární informace lidem, kterým by to mohlo otevřít nové obzory. Pro "nás hráče" je to vlastně jen opakování známých faktů. Ale jestli to podáme srozumitelně laikovi, tak máme dalšího potenciálně osvíceného člověka. A hry potřebují v naší společnosti prestiž, zoufale moc ji potřebují, aby měly hry lepší podmínky pro vznik. A prestiž her mohou šířit zejména studenti - tím, že budou hry studovat a pracovat s nimi. S trochou nadsázky v těchto lidech mohu vyvolat touhu dělat gamedesign, což je tak jako tak přínosné (ale zase si nebudu moc fandit).

A jak říkám - limit 60 minut je krutý.

Na druhou stranu teď v Plzni na to bude více času, i když tam nebudu sám (Tereza Janečková má vlastní povídání na cca 30 minut). Teoreticky 2 hodiny + možnost diskuze. Slibuji si od toho hodně.
Reagovat
delosombres | 2009-04-20 21:46:14
Úvod byl o historických faktech, naučný, takže to bylo v pořádku, ale musím souhlasit, že u těch herních vývojářů a konkrétních her tam chybělo nějaké to "proč". Nějaké porovnání s běžnou konkurencí by to asi chtělo. Ono to je ale někdy dost těžký vysvětlit, zvlášť lidem, kteří se v tom neorientují. Minimálně by to chtělo moře času.
Reagovat
Deshien | 2009-04-20 18:00:17
Kdyz jsi psal ze budes prednaset o pocitacovych hrach tak mne to docela zaujalo a byl jsem zvedav na vysledek:Stahnul jsem si audio zaznam i ten textak a musim se priznat ze jsem presne nepochopil smysl te prednasky.Vysledek samozrejmne nebyl cilen pro hrace ale kcemu presne slouzila a jaky prinos mnela pro posluchace,pouze jako rozsireni obzoru??.Chapu ze To asi dalo hodne prace ale kdyz bych se vzil do cloveka ktery dane hry nehral porad bych patrne nechapal proc jsou jmenovani tvurci genialni a proc je zabijeni obru v tehle hre jine nez v desitkach dalsich akcnich her.Shadow jsem uvedl jen jako priklad
Předchozí strana | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | Další strana

Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat