Největší kolekce RPG ke stažení

Seiken Densetsu 3 | Info hry & Komentáře

Seiken Densetsu 3 - obal
Vyrobce: Square Co., Ltd.WWW:  
Vydavatel: Square Co., Ltd.Platformy: SNES
Datum vydání: 30/09/1995Rating
Secret of Mana 2-geniální a nadčasové japan RPG,které má dodnes co říci těm,kteří chtějí naslouchat. 

Odkazy:

Vkládání komentářů je momentálně zakázáno.

Komentáře uživatelů:

Ringo | Proc tolik chvaly??!

Nemohu si pomoci, ale musim napsat trochu rozvleklejsi druhou stranu mince a abych nemusel psat 2x, bude se to tykat i predesleho dilu. 1. Grafika - naprosta spicka, SD2 to nakousl, SD3 to dotahl k naproste dokonalosti, takze ano, grafika je takova "aaach, to je nadhera". Budete moci na ni oci nechat, budete se vylozene kochat a mazlit s monitorem. Bohuzel to je to jedine, cim hra uchvati rekl bych az natolik, ze se budete v prvnich hodinach opravdu kralovsky bavit. Proste bude vas bavit na to koukat, takze budete nadsene hrat. Vedle Chronotrigger, Tales of Phantasia a Star Ocean je to to nejhezci co na SNESu vyslo. 2. Hudba - ok, da se poslouchat, ale zadnou extazi jsem necitil. 3. RPG system + hratelnost - SD2 bylo zajimave v uceni se zachazeni s ruznymi zbranemi. Nicmene po case to vyslo naprazdno, nejlepsi bylo dat kazde postave to nejsilnejis a projit to tak az do sameho konce. SD3 se nez na zbrane soustredil na postavy a jejich povolani. Z pocatku jsem byl nadsen, tesil jsem se na dalsi postup v povolani. Ten je mozny 2x a lze se vydat svetlou nebo temnou cestou. Fajn, ale vliv na hru? Nic moc, vlastne to ve hre nepocitite, krom toho ze light a dark maji odlisna kouzla. Stejne celou hru projdete drzenim utocneho tlacitka, postava mlati sama (trochu mi chybi ten naplnujici se bar z SD2, ktery ukazoval kdy mohla postava opet uderit. SD3 jde jednodussi cestou. Kill them all. Bude vas to bavit, protoze se na to fajn kouka a bude vas to bavit, protoze budete chtit postoupit na dalsi stupinek v povolani. Jenze - 2x postup je malo a navic vam ten druhy posup bude umoznen az po nalezeni urcitych seeds, ktere z nepochopitelnych duvodu najdete az temer na samem konci hry, kdy uz jsem nad tim mavl rukou a dojel to do finale. Nez najdete ony seeds, ktere vam umozni myslim na 36 levelu postup na dalsi povolani, tak kazdy dalsi level nad 36 level vam prida jen jeden pitomy HP a zlepsovani sily, inteligence a pod. je mozne az po upgrade povolani. Takze levelovani se tady nevyplaci. Co se tyce ovladani, tak podobna katastrofa jako v SD2 - rotujici kruh byl neskutecne zmatecny, v SD3 se to zlepsilo, ale pribyl neprijemny bug pri prepinani mezi tremi postavami, kdy se hra v nejnevhodnejsi chvili usmysli, ze bude prepinat jen mezi dvema a treti opomiji, coz je pri vypjatem souboji kdy potrebuji kouzlo postavy, ktera nejde zapnout, fatalni. Jde to napravit vypnutim vsech ukolu a stisknutim tlacitka ktere zapina inventar, ale v nekterych chvilich si to clovek nemuze dovolit. Takze to sesumiruji. Perfekni graficka blamaz na kterou jsem se nachytal i ja a pri prochazeni posledni lokace hry jsem si stejen jako u prvniho dilu rikal, sara clovece, co to proboha hrajes? Akcni RPG? Proc, kvuli pekne grafice? akcni souboje prijimam jen v krajnich pripadech, jen v hrach ktere jsou opravdu masterprice (Tales of Phantasia, tales of Destiny, Star Ocean 1, 2). SD 2 a 3 ale neni ten pripad. Po case si clovek uvedomi, ze to je takove SNESovske Diablo se 100x hezci grafikou, ale porad Diablo. Mlatite, mlatite az se promlatite na konec. Pribeh neni nejhorsi, ale je svym zpusobem plytky, primocary, postrada tajemnou spletitost Final Fantasy serie. No, kazdopadne jsem se nechal nachytat na tuto mlaticku dokonce az tak, ze jsem jiste auditorium zahrnul posty o tom jakouze to bombu hraji a zdokumentoval to nadhernymi screeny. Kazdy se muze mylit.

2005-11-30 - 10:50:20

davesade |

Nemohu si dovolit zcela souhlasit, spíše bych řekl, že to co popisuješ není daleko od pravdy, ale lišíme se ve vnímání jednotlivých aspektů. Předně - RPG systém se snaží o originalitu, těžko bych si vzpomínal na nějaké jiné japan RPG, jenž přineslo podobné větvení (a rozdílná kouzla jsou docela poznat řekl bych), dále pak souboje - systém kombíček - po třech / čtyřech / pěti úspěšných zásazích je možnost extra útoku - je to jiné, než ukazatel % v minulém díle, mně to vyhovovalo, nic bych na tom neměnil. Příběh mi přijde nadprůměrný zcela jasně, přes dětinský look z toho vymačkali opravdu hodně, rozhodně více než z FF, což v kombinaci s žijícím světem (postavy, příběhy mezi národy) podle mne vytváří unikátní atmosféru. A ačkoliv jsem příznivcem tahových soubojů, zde bych si nedovolil něco vytýkat (leda ovládání, jak píšeš, ale to je myslím otázka zvyku), SD3 má prostě svůj styl, jenž bych nevytahoval. Pro mne rozhodně bomba. (P.S. - mohl bys mi prosím poslat Star Oceany na SNES? ;)

2005-11-30 - 11:11:56

Ringo |

Jen drobna reakce k SD3 - pribeh lepsi nez ve FF???? SD serie byla spise o te akci, pribeh se nesnazil byt v teto serii nikdy komplikovany. Ano, vztahy mezi narody jsou, ale ze by extremne propracovane? Ten nesnasi toho, ten onoho, zly carodej z toho tezi tim ze vyvola mezi narody valku...a klise je na svete. Vetveni mezi jednotlivymi postavami dle vyberu je jen docasne, po hodce hrani se pribeh sjednoti za kazdou postavu. RPG system neni delan tak, aby jej clovek vyuzival. Zda se mi nedotazeny. Princip dobry, ale proc se snazit kdyz to jednoduse odmlatim a jednoduse budu ctit princip jeden battlemag, jeden healer? Co se tyce special utoku - vyuzival jsem jen u bossu, protoze normalni potvory jsem umlatil drive nez se naplnila lista s utokem, pri prechodu do dalsi obrazovkyse lista smazne. Ale to nebudu kritizovat, ty boje me dost dlouho bavily, nebyly spatne. Nicmene porovnam-li s FF4, 6 a Chronotriggerem, tak tahle hra v me osobni sbirce RPG nema co delat. a nepomuze ji ani fantasticky look, kteremu neni co vytknout, takhle hezkeho jsem videl maloco. Star Ocean rad poslu, pokud nebude stacit tento link: http://www.the-underdogs.org/game.php?id=5055

2005-11-30 - 11:32:32

Ringo |

http://www.gamefaqs.com/console/snes/review/R78702.html - napr. s touto recenzi se ztotoznuji temer v kazdickem sluvku

2005-11-30 - 12:20:17

davesade |

Link stačí, díky. Mno jinak - trochu sis naběhl s tím RPG systémem - prakticky v každé japan RPG je schema valecnik - battlemag - healer, takže kritizovat to je spíše otázka celého žánru než této hry. Ad příběh - to je také myslím dost diskutabilní - vliv výběru postavy je zřejmý na začátku a na konci - střed je podobný a závěry opět jiné. Líp to ani snad udělat nejde. Živoucí svět v této úrovni najdeme i ve FF a jiných hrách. Jisté je, že se jedná o zcela jiný druh japan RPG než FF - přesně jak píšeš - akčnější (trochu jako Zeldy), ale zachovávající partu, svět atd. A v této kategorii (nerad bych hru jako celek srovnával s FF) je to pro MNE (samozřejmě) desítkový titul a nikdo mi to nevymluví ;), ale diskuze je to rozhodně dobrá, rád vidím jiné hlasy.

2005-11-30 - 17:49:30

Ringo |

Tu nejde o kritiku toho schematu jako takoveho. Tu jdespise o to, ze mi staci postava ktera umi heal a jedna ktera ma utocna kouzla. Toho docilis, at zvolis jakykoliv smer vyvoje postavy. Proto mi prijde sice ten vyvoj zajimavy, nicmene malo vyuzitelny. Cekal jsem po zmene povolani neco vetsiho. Ale to hlavni co mi vadilo bylo, ze po dosazeni urovne, ktera byla prelomova pro uprgrade povolani, se bez toho upgrade postava prestala vyvijet, i kdyz jsi ziskaval kolik expu chtel. To ze se zastavi moznost upgradovat vlastnosti bych pochopil, ale ze se zastavi i prisun HP na level na jeden jediny bodik, to mi prislo hodne hloupe. co se tyce pribehu - jak rikam, neni uplne zly, ale odpovida schematu spise akcne a jednoduseji zamerene hry. Mam dohrane FF3,4,5,6,7,8 a kdyz k tomu jeste Chronotrigger, tak krom FF3 nema SD3 s ostatnima po pribehove strance sanci.

2005-12-01 - 07:29:35

davesade |

Přiznávám, že jsem zaujatý a proto prostě "pochybuji", ačkoliv tě v tomto oboru respektuji. Prostě záleží na přístupu k věci a ten máme (díky jiným zkušenostem) jiné.

2005-12-01 - 08:33:35

Ringo |

Jasne, v pohode. Ja jsem pravdepodobne taky zaujaty a trochu nastvany, ze ve me hra vzbudila ocekavani, ktera se nenaplnila. Mozna jsem od toho tolik ocekavat nemel a vzit to tak jak to je. Faktoru zklamani bylo k zaveru hry fakt az prilis. Krom toho ze v soubojich prituhovalo a ja nemohl levelovat, protoze jsem narazil na strop, kdy bylo treba upgradovat povolani a nemel jsem k tomu patricne seeds, tak me vytacel bug v ovladani (mam verzi z Underdogs, nevim jaka je ta tva co mas tady, predpokladam ze je natvrdo patchnuta anglictinou, ja mam preci jen radsi hru v puvodni podobe + oridavny patch souborek). Pak k tomu jeste pribeh vyznel do ztracena - ja fakt cekal nejake vice sokujici rozuzleni, spojenectvi mezi znesvarenymi staty proti zlu a pod. A ono nic, zustalo to tak jak to zaclo, jen hlavni padouch byl zabit. A to je ten kamen urazu co se pribehu tyce ve srovnani z FF - FF umi hrat na emoce, nejvetsi nepratele se sprateluji a spojuji proti vyssimu zlu, FF umi emocne clovekem zacloumat, tak ze neudrzi slzy, ze mu bude lito byvalych nepratel, hra vyvolava pocity soucitu, pochopeni a odhodlani. To vse jsem mozna nemel od SD3 ocekavat a vzit ji jako prostou zabavicku mlaticku na nekolik hodin v nadherne grafice (ano, hra v sobe nezapre, ze jeji puvod je v jednoduche prenosne konzolce na cesty). Mozna je muj pohled pohledem zaujateho cloveka, mozna jsem naopak vystihl fakta, mozna jen subjektivni pohled. Abych pravdu rekl, sam nedokazu rict:-))

2005-12-01 - 10:34:18

davesade |

Ať je to jak chce - zkouším ten Star Ocean - vypadá to hezky - nemohl bys mi prosím o nich něco napsat? Nebo jestli něco o SO máš v šuplíku... Nikdy jsem se k tomu nedostal...

2005-12-01 - 11:07:45

Ringo |

Star Ocean 1 jsem hral jen nejakou chvili, moc se mi to libilo, ale taktez jsem se daleko nedostal. Ale casem se k tomu urcite dostanu. Jinak az najdu cas, mam v planu napsat neco o Tales of Phantasia, Star Ocean 2 a Grandii.

2005-12-01 - 11:33:59

davesade |

Beru od tebe jakkoli text, pokud bys byl ochoten. Díky za cokoli ;).

2005-12-01 - 12:04:32


Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat