Zelda 4 - Link´s Awakening | Recenze

Zelda 4 - Links Awakening, byla moje nejprvnější Zelda hra, kterou jsem kdy hrál. Bylo to mám pocit také moje první japonské RPG. Představte si to, v klidu dohráváte po stopadesáté Dungeon Mastera, mezitím na Spectru vaříte Bloodwych, když je PC obsazeno někým jiným, když tu přijde kámoš, že by si chtěl Spectrum půjčit, aby zapařil a že mi za to půjčí Game Boye a k tomu pár her. Souhlasil jsem a tím jsem urychlil své pohlcení. Zelda 4 totiž definovala žánr na hodně dlouho. Samotný engine hry je natolik jednoduchý a funknčí, že se užívá na GB do dneška. Link to the Past začíná ztroskotáním Linka do cizí země, jenž se skládá ze 400 hracích obrazovek (na mapě 20 x 20 políček), z nichž navšívíte 99% (prostě tam nejsou hluchá místa). Po probuzení proběhne standardní tutorial, ale pak začíná běsnění. Atmosféra hry, logické úkoly, bitky s bossíkam, to byly aspekty, které si mne získaly. K tomu připočtěte lehce adventuroidní úkoly (přenášení předmětů od jedné osoby k druhé za účelem postupu ve hře), subquesty (byť jednoduché, sbírání mušlí za účelem získání lepší zbraně), minihry ("nakupování" v loterii), propracované dungeony se skvělými bludišťaty a bandu obnovujících se nepřátel, které za pomoci meče a štítu krosíte co se dá. V osmi podzemích, jenž každé má rozsah okolo deseti obrazovek postupně získáváte osm hudebních nástrojů, jenž vytvoří orchestr, který vám otevře bránu k bossovi devátému, jenž dává japonskému stylu za pravdu :). Boss si vymění podobu se všemi předchozími bossy, aby se pak zmutoval do obřího červa, kterého jsem dokázal pokosit i základním mečem L-1. RPG prvek hry, vývoj postavy, se odehrává ve dvou rovinách, známých ze všech Zelda like her. Jednak vám přibývá maximální hodnota energie, tzv. srdíčka a pak také získáváte předměty, které dávají Linkovi nové schopnosti, jako zvedání těžkých kamenů, skákání a podobně. Nejlepší je asi bumerang, který v kombinaci se štítem umí divy. Celá hra příjemně odsýpá, v celé hře je pouze jeden podstatný zákys a pro mne je tento díl synonymem Zeldy. Po dohrání hry, což vám při plném nasazení netrvá více jak týden, se dočkáte outra a řeknete si... kdy že bude další díl?