Live a Live | Recenze

recenzi napsal JUNIOR

Live a live Pojetí této japonské RPG je poněkud netradiční, příběh se odehrává (a zároveň začíná) podle toho ve kterém světě se ocitnete. To vám předurčí jedna vámi zvolená postava.Výběr vzhlíží celkem luxusně, na výběr je k dispozici celkem 7 postav., přičemž každá postava ovládá jiné schopnosti, má jiný styl hraní, úplně jiný svět a prostředí, to je také jedna z věcí, která hře dáva krásný nápad a spád. Každý příběh jde dokončit různými způsoby (!), takže vás asi určitě moc neomrzí krátkost příběhů, které mi mimochodem trvaly pouho pouhé 3-4 hoďky... V každém příběhu je svět přizpůsoben na danou postavu, takže při hře za Pračlověka komunikujete pomocí různých obrázku, znaků apod, u ninji pomocí jejich japonského "rozsypaného čaje" apod. Zkrátka světy a příběhy jsou vážně originální! RPG systém popíši v následujích řádkách.

Tvůrci (výtečný a známý Squaresoft) pořádně zamakali i na super jednoduché, pro japonské RPG typické grafice, které je ve hře moc a díky dobrému počtu světů se jí nabažíte až až. Ještě když k tomu všemu se vás chytá špičková hudba, která se mění v závislosti na příběhu, lokací, soubojů tak si tuto hru určitě zamilujete. Stejně tak jako já. Jinak, jak jsem již načal tak k soubojům a RPG systému vůbec. Vaše postava má pár základních vlastností, které si budujete pomocí předmětů, zbraní apod. Na každou část svého těla máte jeden "slot" kam patřiční předmět použijete, Jestli mne pamět neklame, tak slotů je celkem šest a díky tomu máte spousty možností kombinovat vývoj postavy. Nutno řící, že postavy se specializují veskrze jen na boj s nepřáteli, což již napovídá jak moc jsou ve hře obsaženy dialogy.

Ano je to tak, ve hře jich vážně moc není a to ani za jednu ze sedmi postav. Nejvíce dialogů jsem pozoroval snad při hře za kovboje nebo mnicha. Toto nemilé překvapení však v zápětí zachrání soubojový systém, který je zde udělán na jedničku s hvězdičkou. Po střetu s nějakým monstrem se totiž octnete na bitevním poli. To je v podstatě šachovnice přes celou obrazovku, kde se vám nabízí široké spektrum využití. Volný pohyb po celé šachovnici, možnost využití speciálních schopností vaší postavy (například u Akiry možnost teleportace na vzdálenou lokaci pryč ze souboje, apod.), využití předmětů z inventáře, použití útoků postavy. A nebylo by to snad ani japonské RPG, kdyby možností a druhů útoků nebylo po pravdě řečeno přehnaně moc! Každý útok má svou vlastnost - přesnost, sílu, rozsah, účinek.. Útoky ve spojení s možnostmi v boji tudíž díky kvalitě soubojů dávají přednost opravdu silné strategii! Stručně řečeno Live a live je prostě RPG pecka jak víko. Super světy, super souboje, super požitek, no dál snad nemá ani cenu pokračovat...

V této gamesce jsem si nestěžoval vůbec na nic, a to si zaslouží obdiv. Možná že by se dala vytknout krátkost příběhů, ale příběhů je na výběr sedm + jeden bonusový. A ještě možnost dohrát příběhy různými způsoby, takže nic nic. Pochvala a obdiv jsou na správném místě! Perfektní volba pro zdlouhavé, nekonečné večery, ale i zaryté fandy japonského RPG.