Největší kolekce RPG ke stažení

Wizardry 8 | Info hry & Komentáře

Wizardry 8 - obal
Vyrobce: SirTechWWW: http://www.wizardry8.com...
Vydavatel: SirTechPlatformy: PC
Datum vydání: 2002Rating
Osmý přídavek do rodiny Wizardry ve slušivém 3D kabátku se zachováním tradice. Nadprůměrný epos! 
Vkládání komentářů je momentálně zakázáno.

Komentáře uživatelů:

Richmond | Skvost

Rozhodně pro mne nejlepší RPG co vyšlo na PC za posledních 5 let!

2006-04-24 - 10:20:12

davesade | Skvost

Rozhodně souhlasím, uvítal bych W9 v novější grafice a není co řešit.

2006-04-24 - 17:33:33

p_lichnovsk001 | Nuda

Ke konci to byla strasna nude. Clovek mohl pustit automaticky souboj a odejit na 15 na kavu. Jako nejlepsi bych ji urcite nedaval :(

2006-12-08 - 18:27:36

Richmond | Nuda

Blázníš? Gigantický souboj s Rapaxy byla lahůdka! :)

2006-12-08 - 20:41:21

p_lichnovsk001 | Nuda

Takže, protože už je to nějaký ten pátek co jsem hrál Wiz 8, tak jsem si našel svoji původní reakci na něj z roku 2001 (p.s. ten počítač mám stále stejný a G2 mi na něm jel bez problémů :)): Wizardry 8 nás v mnoha ohledech posouvá v čase. Začněme nejdřív hardwarovými nároky. Vlastním Atholon Xp 1800+,256 Mb Ram, Ati Radeon 9000 Pro, chápu, že to není špička, ale před rokem, kdy byla tato hra vydána to byla více než průměrná konfigurace. Hra se v rozlišení 1024*768 trhá v mnoha lokacích a to ta grafika není nic moc, patří spíše k průměru( v některých lokacích by se člověk mohl pozvracet a to nejsem na grafiku nějak náročný) Neustále něco swapuje na harddisk, prostě strašné. Nechápu když GP 4 mi jede v 1280 * 1024 plynule při 20 framech tak si myslím, že wizardry by také mohla frčet v klidu. Ozvučení je strašné, Hudba je více méně monotónní, kdyby tam integrovali přehrávač Mp3 udělali stokrát lépe. Zvuky jsou průměrné, nevezmu-li v potaz, že postavy mají pouze jednu hlášku a ta se tisíckrát opakuje. Když to tak vezmu a srovnám s Bg2, tak nechápu co na těch 3 Cd vlastně je (dema dokreslující příběh určitě ne). Takže co se nároků na hardware týče nás posunuli o několik let dopředu, co se zpracování týče je to několik let zpět. Jistě to vše není zas až tak podstatné, přesto všechno to může být dobrá hra. Důležitý je přece příběh a ten, ten je ubohý. Nic nového pod sluncem, je prostoduchý a lineární, žádné dějové zvraty, žádné tajné koalice, přímý jak facka. Tady je zlý padouch a jdete za ním od začátku, až do konce. Tam ho zapíchnete (nebo se k němu přidáte). Nic co by jemněji dokreslovalo příběh tam není. Žádné dema, prostě nic, ani outro ta hra nemá. Prostě ubohost, to Dm1 měl lepší konec. A to je z roku 1987 nebo tak nějak. A navíc směska sci-fi a fantasy je dobrá (hahaha). Jistě civilizace (Umpani), která dokáže cestovat ve vesmíru bude používat pušky. Mečem proti phazeru hahahaha, kravi na n-tou. Hlavní věcí předmětem každého dungeonu jsou souboje a povyšování postavy. Nejdříve k soubojům. Dá se říci, že jsou asi nejpovedenější částí Wiz 8 (a to neříkám, že jsou povedené), kdo hrál sérii Realms of Arkania jistě ví, že jsou tam stokrát lepší. I když moje postavy měly Snake speed, soupeř se pohyboval pravidelně dřív než já. Postava nejdřív jednou seká pak se pohybuje a pak zase seká. To nejde změnit. Nemůže se nejdříve pohybovat a pak mít dva útoky. Inteligence nepřátel je ubohá. Vždy mají stejnou taktiku a nemění kouzla za sekání, ani když vidí, že jste vůči magii imunní. (Všem doporučuji zahrát si Roa 1,2,3). Dále je tady obtížnost. Když jsem vyšel z chrámu do Arniky (začátek hry) napadli mě čtyři tuláci na úrovni 12 s 200 zás. body, úlet v té době jsem byl na úrovni 4 s 30 zb. Nakonec jsem musel utéct zpět, vyspat se a pak se tam nahrály rostliny na úrovni 6. Vysoká obtížnost mi nevadí, kdyby byla aspoň trochu rozumná. Problém je, že s rostoucí úrovni vašich postav obtížnost brutálně klesá. Na úrovni 19 jsem již skoro neměl žádného soupeře(Podmořská jeskyně). Potom se souboje (Rapax castle) řeší na auto, pustíte jej a odejdete se vykoupat. A postavičky mezitím vybijí 30 Rapaxů. Jediný problém byl na ascendent peaku s 5 džiny a 8 démony. (Zdraví mého ninji kleslo na ½ - strašné ) Pee-We elementál na 30 úrovni mi nesebral ani život. Dále spolupráce nestvůr je udivující, asi existuje výtečná komunikace mezi rostlinami, netopýry, tuláky a brouky, protože se všichni vrhli na mě místo, aby si to vyříkali mezi sebou (chudák Doom1, byl tak revoluční, že Sir Tech si ho ani nevšiml ). Mezi jednotlivými obtížnosti jsem nezpozoroval žádný rozdíl a tak jsem ji nechal na střední. Za všechno ještě mluví respawning příšer, vybíjet je tisíckrát znovu a znovu je nudnéééé (Rapax Castle). Nad hrou jsem strávil 2 týdny než jsem ji dohrál, z toho 1 a půl týdne jsem navštěvoval stejná a stejná místa, protože portál je pouze jednosměrný (i Míght&Magic 6 měl těch míst 9) nudaaaa. Vývoj postav je v celku dobrý. Akorát jsem nepochopil speciální vlastnosti, tedy jak se projevují v souboji atd. Powercast 95 a 1 má zhruba stejný účinek. Dále není 100 jako 100. Můj ninja měl na odpastění 150 % a nepovedlo se mu to z 50 pokusů ani jednou a podobně A podobných bot je zde spousta. Dostáváme se k horším částím hry hodně ovlivněné Cz verzí. Dialogy s postavami jsou hloupé. Na většinu věcí odpovídají, že nerozumí a že je to nezajímá. Ptát se na věci uvedené v menu česky, anglickým překladem a naopak je hrozné. Postavy často neví, že jste se v dějové linii dostali dál a stále si melou svou. A odpovědi na hádanky jsou kapitolou samou pro sebe. Paměť přeložili do češtiny jako život atd. Šamana v Trynii jsem musel zabít, protože jsem napsal asi padesátkrát jinak Nekonečná víra přežije duši a ani jednou to nevzal. Dokonce jsem si zašel k Martenovému deníku a přečetl jsem si to ještě jednou a a pak se teleportl zpět, nic nepomohlo. Al-Sexedus se ptá znova na stejné věci nelogicky a na otázku co mi chcete obětovat nechce odpověď sebe, ale kůži, přitom, když se spletete řekne, že chce Vás. Atd. atd. Proč si nevzali příklad z BG2 mi není jasné. Co je ovšem nejstrašnější je mapa. Ten kdo ji dělal byl puštěn z blázince zpoza dveří imbecilové. Nahrává se asi 1 minutu (na bitmapu skvělý výkon). A její přehlednost je udivující. Idol v Martenově útesu jsem hledal asi 3 hodiny protože na mapě jsem měl označené za projíté všechno. S automapingem přišla LoL 1(tuším 1995), kde důležité lokace a lidé se do mapy zapisovaly samy, tady je to spolu s minutovým čekáním na zobrazení mapy nemožné. Když je na mapě 30 zelených teček můžete si vybrat která je vaše. Do konce hry jsem nepřišel na to, jak se zobrazuje kompas tak abych věděl kterým směrem jdu (nejspíš nijak pro zvětšení obtížnosti). Jestli Vás někdo chtěl nasr tak to chtěl udělat tou mapou. A neříkejte, že se nahrává tak pomalu kvůli rozsáhlosti lokace v UW2 byly taky rozsáhlé mapy a na 486 se nahrávaly milionkrát rychleji. Mapa celkového světa pro jistotu chybí úplně. Ti co paří dungeony bez návodu vědí jak je mapa důležitá, Sir-Tech ne. A ještě jedna taková maličkost. Náhodnost věcí v truhlách a po zabitých soupeřích. Docela mě pobavilo, že Lochneska (super příšera na skoro na konci hry) hlídala prázdnou truhlu (chachacha), některé věci se mi nepovedly najít do konce hry (např. ingredience do různých brnění a zbraní pro kováře). A perlička na závěr, omylem jsem dal kus stříbra kováři v Arnice, ten jej sebral a už se mi ho z něj nepodařilo sehnat zpátky pro mirror armor. Sečteno a podtrženo Wizardry 8 je průměrná a nesahá starším hrám ani po kotníky, pokud Vám nevadí horší grafika tak si sežeňte starší kousky, budete se bavit stokrát lépe.

2006-12-09 - 12:02:03

iura | Nuda

Pamatuji si, že mě to jelo v pohodě na PII 233 Mhz(rozlišení 800*600), takže asi nějaká chyba(zkusil jste patch?).Na W8 se mi asi nejvíce líbila ta skutečnost, že hra měla atmosféru a ve srovnání s většinou nových rpg i jakýsi děj(což BG a jí podobné kousky při vší úctě neměly). Pravda je, že gigantické(vy smyslu pomalé) souboje ke konci hry byly trochu nudné a nápadů postupem hry ubývalo právě na úkor úmorné akce. Takže shrnuto W8 asi opravdu nesahá starším hrám ani po kotníky,ale při té dnešní hrůze je to záležitost téměř božská.

2006-12-10 - 11:27:50

Richmond | Nuda

Ká zírám. Asi jsem hrál úplně jinou hru :) Problém s HW náročností jsem neměl vůbec žádný a to jsem znám svým odporem k neustálému nákupu nových komponent, takže vůbec nechápu. Příběh to nemá nijak originální, ale to nemá 98% RPGček, navíc tenhle mě rozhodně od hraní neodrazoval. Souboje byly tuhé od začátku až téměř do konce. Asi jsem nelevloval dostatečně, ale podmořskou jeskyní jsem rozhodně neprocházel s prstem v nose. :) Souboj s Donem Barlonem byl neskutečně obtížný a už jsem ani nedoufal, že ho na popatnácté dám. Délka celé hry je tak akorát, na rozdíl od BG1, kde jsem se musel bičíkovat, abych to už konečně dohrál. Souboje v ROA nejsou špatné, ale ty ve Wiz8 se mi líbí víc. Řešíš samý totálně marginální kraviny, tahle hra se určitě může rovnat se staršími tituly, ať už si tam každej dosadí co chce.

2006-12-10 - 12:40:58

Jab | Nuda

A jakou atmosféru že to hledáte? Kobky a tuhé souboje? Pak samozřejmě mají W8 něco do sebe. Ač je ta atmosféra nutně značně subjektivní kategorie hodnocení. A nemyslím si, že by mnoho lidí souhlasilo, že BG a jí podobné hry (tedy asi izometrické - Planescape Torment, Fallout atd.) onu kategorii postrádaly. Lidé, kteří stáli za IE hrami jsou aktivní dodnes. A na svém kontě mají mnoho veleúspěšných her. Baldur's Gate a jí podobné pro mě nebyly renesancí žánru RPG, nýbrž jeho skutečným zrozením. Též jsem se bál, že nějaký KotOR či VtM: Bloodlines už nebudou to pravé ořechové. Naštěstí jsem se zmýlil a obě hry mě bavily velmi. Holt kvalita je díky tvůrcům zajištěna. Bioware stále existuje a členové Black Isle se dostali přes Troika Games až do Obsidianu. Btw jsem začínal na 386 DX s různými Ishary, Dungeon Mastery, EoBy, RoA atd. A přesto že mě staré dungeony celkem bavily, absolutně se to nedá srovnávat s neuvěřitelnými příběhovými orgiemi Planescape Torment, či prostředím Falloutu. Skutečné RPG má stát na silném příběhu, fungujícím světu (což nemyslím jako nudné pobíhání po Morrowindu) a na silných rozhovorech. Souboje z W8 mě zaručeně rozesmutní jiným způsobem, než první dialog z Deinarrou, která Bezejmeného při prvním setkání obviní ze strašlivé zrady. A z pocitu, že jste spáchali hřích, jenž je třeba odčinit, se nedostanete ještě dlouho po skončení hry.

2006-12-10 - 13:15:17

davesade | Nuda

Taky jsem hrál asi jinou hru. Impotence autora kritiky odladit běh hry na únosnou úroveň s vyjmenovanou konfigurací je do očí bijící. Přijde mi to, že autor nějak mele nesmysly a protiřečí si. Doporučit sedmý díl je nutnost, ovšem i tam je to kombinace scifi a fantasy, také tam mají Umpani pistole, také se tam cestuje vesmírem, také tam jsou meče a phasery a tak dále. Prostě blábol, doporučuji p_lichnovskemu se zastřelit. Nedík a čau, kokoti.

2006-12-11 - 11:33:31

Jab | Nuda

Nejsi třebas opilý? Takhle nepatřičně reagovat jsem tě ještě neviděl.

2006-12-11 - 11:50:45

Ringo | Taky prispeji svou kapkou do mlyna

Nasel jsem zde par nazoru ktere me nenechaly jen tak klidnym abych nezareagoval:-) W8 - RPG dungeon, v podstate dungeon jako remen, bohuzel z chybami. Mohla to byt renezance zanru, ale ty chyby bohuzel znemoznuji abych to tak mohl opravdu tvrdit. Ale o tom az pozdeji. To ze BG hry byly defakto zrozenim zanru je blabol. BG hry byly jen jakousi renezanci, podle me ale dosti nepovedenou, protoze jakekoliv problemy a pribehove hricky byly reseny trapnym postactvim noseni veci od nekoho k nekomu. V tomto smeru bohuzel musim rici ze opravdovym RPG s komplet provazanou zapletkou od pocatku az do konce jsou pro me ty japonske a to jeste konkretne od Squaresoftu. Na Pc je jen par malych vyjimek a temi jsou Ultima 7, Dark Sun a Albion. Vrcholem zanru jsou povazovany tak nejak zlate dungeonovske casy a v tom bych chapal autora toho rceni ze zrozenim bylo az BG, protoze dungeony zase postradaly pribeh. Jenze opravdu mely takovou tu atmosferu, kterou BG uz imho nemelo. Nejde to popsat, ale BG pro me proste uz nebyla parba jako remen jako treba W7, LoL, Stone Prophet, Stonekeep, Ultima Underworld a spise jsem u BG uz hnidopissky hledal, co mi tam nejak nesedi a nevyhovuje, nez abych se cistokrevne bavil. Navic kdo hral Ultimu 7 a potom BG, musi nesporne uznat, ze BG byla designersky i pribehovou skladbou obrovskym krokem zpet. BG je pro me spise stredovekem po padu staroveku a tisiciletym obdobim jakehosi temna nez nejakou renesanci ci teprve zrozenim. Ale tak uz to byva. Kdo nezazil starovek, tak si mohl ve stredoveku myslet, ze to je pokrok v kulture a civilizaci:-) Zpet k W8 - grafika, design, RPG system vyvoje postav, vse v pohode. Co u me hru zabiji je respawn potvor a jejich levelovani soubezne s mymi postavami, takze pitomeho jestera ktereho mam problem zabit na prvnim levelu mam stejny problem zabit na levelu treba osmem. Hekticnost souboju navic vyvrcholi v unavu a demotivaci dale postupovat, clovek ma kolikrat pocit ze stoji na miste a nehybe se dal. Hra ztraci spad. Ale jinak technicky je mnohem lepsi nez nejaka BG, kterou od Diabla deli mezernikova pauza, 6 charakteru v parte a o neco komplikovanejsi pribeh, kteremu se nicmene nekde z vysin smeje takova Final Fantasy 7 a pravem jej povazuje za naprostou trapnost:-)

2006-12-11 - 14:40:39

davesade | Reply JAB:

Ano, jsem opily.

2006-12-11 - 14:53:56

Jab | Taky prispeji svou kapkou do mlyna

Ringo: Starověk RPG jsem zažil. A Tvůj příspěvěk tedy beru jakožto trochu jiný úhel pohledu. ;-) Snažíš se vystihnout atmosféru starých dungeonů. Že tam byla, to zcela souhlasím. Na druhou stranu je to kategorie, o které nemá moc cenu se dohadovat. Už proto, že jde i těžko vystihnout, popsat. Pro mě jsou opravdu hry od Black Isle a Bioware jakýmsi počátkem mně blízkých RPG. Přirozeně ti tento názor nevnucuji a jelikož jde opět o subjektivní pohled, tak bych jej ani neoznačoval za blábol. ;-) Co se týče třebas originality questů, tak tam nemusí excelovat maintreamové BG, ale značně vyniká třebas Planescape Torment či třebas pozdější (a bez debat atmosférický) VtM: Bloodlines (byť samozřejmě nejde o hru na Infinity Enginu). Mňo a i ten Fallout byl semo tamo originální. Minimálně možností být "trochu větší svině" než je obvyklé. Je třeba si též přiznat, že právě ty Fallouty a Baldur's Gaty jsou hrami, se kterými je srovnávána značná část nově vyšlých RPG. Přirozeně i proto, že dungeonů zrovna moc nevychází. Ujal se holt jiný systém...

2006-12-11 - 15:57:26

Richmond | Taky prispeji svou kapkou do mlyna

Problém s levelováním potvor ve Wiz8 samozřejmě odpadá, pokud hráč nehraje stylem "zůstanu v první budově tak dlouho, dokud nebudu megamonstrum" :) Protože v každém jiném případě je hra vyvážená. Procházel jsem všechny kouty, hledal jsem vše možné, ale neměl jsem levelování jako prioritní cíl. Takže jsem si hru pořádně užil a zmiňované problémy jsem neměl.

2006-12-11 - 16:43:34

p_lichnovsk001 | Taky prispeji svou kapkou do mlyna

Zdravim, precetl jsem si vsechny reakce a docela me pobavily, prekvapily a k jedne, k te se nema cenu ani vyjadrovat, ze :). To si nekdo bumbl trosku pres? Wiz 8 jsem hral pred 5 lety a proste bych si ji znovu nezahral. To ze ma hra nese jmeno zname serie pro me nic neznamena. Ja proste rozlisuji hry, na ty ktere me bavi a ktere ne. Bohuzel Wiz 8 zustala nekde uprostred. Nyni k duvodum - mix sci-fi a fantazy mi proste nesedi, nekdo ma rad holky jiny zase vdolky. Kdyz uz tak bud sci-fi (super Fallouti) nebo fantazy - napr UW2. Wiz 8 dala novy rozmer - chybam a nevyrovnanostem ve hre obsazenym a prevzala mnohe z Daggerfallu. Opravdu nevim jestli jsem mel aplikovany patch nebo ne. Nicmene tenhle zlozvyk pritahla mezi PC hry Arena za coz vskutku nenavidim. Jedna z prvnich her, ktera se nedala dohrat bez patche. Nejdrive k soubojum (uroven medium) - na zacatku byly opravdu hard-core, ale s postupem casu se opravdu zmenily v tryzen, ktera se resila automatickym soubojem, obzvlaste kdyz prochazeli jste oblasti, ktere jste navstivili jiz desetkrat. Co se tyce levelovani nemel jsem duvod proc bych byl schovany v jedne mistnosti, az se stanu megamonstrum :), ale normalnim postupem ve hre. Vzpomente si tento problem nemela pouze Wiz 8, ale treba i Gothic 2 bez datadisku, kde kdyz jste vyvrazdili Orcy okolo hradu (asi v polovine hry) stali jste se neporazitelnymi. To pak vyresil datadisk, ktery nastavil obtiznost na normalni uroven. Wiz se niceho podobneho nedockala. Navic reseni, ktere bylo v ROA a v Kondoru mi proste prislo lepsi. Dale respawn monster byl resen obludne vzhledem k tomu, ze jste mnohe oblasti prochazeli nekolikrat. Zatimco v DM2 jeste ok tady byl proste znicujici. Inteligence nepratel byla opravdu tristni a i v BG2 pres veskere skriptovani meli nepratele lepsi "inteligenci", obzvlaste co se kouzel tyce. V zadnem pripade nepratele ve Wiz 8 nemenili svou strategii a i kdyz jste byli na neco imunni, tak porad pouzivali stejna kouzla. Spoluprace nesmyslnych monster - napr tulaci a masozrave rostliny. Ja vim, ze v ostatnich hrach se casto tomu vyhybali, tak ze urcita monstra obyvaly urcitou oblast, ale i Doomu 1 se rozlicne potvory mastily mezi sebou (nebo i Gothicu) Co se tyce mapy, tak musite vsichni uznat, ze takovou zhovadilost jeste nikdo nevidel. Horsi mapu nemel ani DM1 a ten nemel zadnou :). Zlata UW nebo Lol. Prece udelat kvalitni automaping nebylo ani v roce 2000 obtizne. Co se tyce hadanek ve hre, tak tam uznavam, tam jsem si to zavaril sam, tim, ze jsem hral ceskou verzi :). Viz muj predchozi prispevek. Nahodna generace predmetu - ala Diablo je proste pro RPG znicujici. Kdyz, uz tak udelam nektere predmety natrvdo a neudelam to, ze kdyz zabiji jednu z hlavnich priser ve hre, tak z truhly kterou hlida nic nevypadne. Podobny problem mela Divine Divinity, kde Vam vylepsili brneni za pomoci tezce sehnane komponenty, tak ze jeho statistiky klesly na polovinu. Tomu ja rikam bonus :)). Statistiky a levelovani je opravdu kapitola sama pro sebe. Opravdu jsem nevidel zadny rozdil mezi tim, kdyz mate nejakou specialni vlastnost na 1 a na 100 procent. Coz v pripade, ze se odehravaji souboje na tahy je docela podstatne. Co se tyce harwarove narocnosti, tak me nepomohl ani reinstall Win, proste nic. A to jsem na sve archaicke vykopavce dohral i hry, ktere vysly mnohem pozdeji (napr G2) v 1024 na 768. Obdobne problemy mel i kamos. Co se tyce me zdatnosti ovladani pocitace, tak s nimi pracuji 15 let a i kdyz nejsem nejaky programatorsky buh, tak si myslim, ze na pripadnem nastoveni hry neni nic sloziteho :)). Proste me Wiz 8 nechytla tak jako jine stare pecky a to pro vsechny ty chyby a chybicky, ktere se nakumulovaly tak, ze hrnec proste pretekl. Co se BGcek tyce, tak musim uznat, ze treba omezovac urovni byl pruda, ale uvedomte si, co by se stalo kdyby tam nebyl - to same jako v Beholderech - proste prochazet s jednou partou vsechny tri dily vam znechuti celou serii. Protoze jste na takove urovni a s takovym vybavenim, ze nikdo proti Vam nema sanci. Zatimco kdyz hrajete kazdy dil samostatne tak ma rozhodne svou uroven. Jedina serie, kde toto bylo docela dobre osetreno byla ROA serie. Ani v Isharech to nebylo moc promakane. Bg1 se mi zas az tak moc nelibila- (respawning, pribeh nebyl tak provazany, prochazeni sposty lokaci, kde neni vubec nic), zato BG 2 bylo znovuzrozeni RPG na PC, ktere v te dobe skomiraly. Dohral jsem ji v jednom kuse asi za 70 hodin. Posledni pronasledovani Irenica bylo uz frustrujici, ale presto si myslim, ze patri ke zlatemu fondu RPG, ktere vznikly na PC. Japonske hry nemohu hodnotit, protoze se mi zadna pod ruku nedostala. Navic preferuji "klasiku". Ja bych napriklad uvital predelavku UW1 a UW2, ktere by byly spojene do jedne hry. S dnesni grafikou, tehdejsi kvalitou to vsichni cubrneli. Predstavte si takove Ice caves, predelane na nejaky velky zamrzly ostrov. Proste by to byla bomba. Ja vubec nechapu proc se Origini o neco takoveho nepokusi. To by chlapcum z Betshedy vytreli zraky.

2006-12-11 - 22:02:34

davesade | Taky prispeji svou kapkou do mlyna

Hovoříme opravdu o Wizardry 8? Protože pak nezbude říci, že někdo holky, jiný vdolky. Automapping v pohodě. Rychlost hry v pohodě (tedy svižná až moc). Bugy prakticky žádné. Příběh uspokojivý. Systém dialogů výtečný. Atmosféra skvělá. Souboje tuhé, ale hratelné. A vůbec tam nacházím v této "kritice" (spíš bych řekl "zaujatému plivání jedovatých slin") faktické chyby, jakoby autor hru doopravdy nehrál. Faktické nepochopení systému 1-100% versus obtížnost zadání (neboli 150% neznamená vždy úspěch), útočení příšer mezi sebou na základě spřátelenosti a podobně. A stále mi tady někdo dluží odpověď na otázku - pokud někomu vadí mix scifi a fantasy ve Wiz8, jak může doporučit Wiz7, kde je to ergo to samé? A s tou hardwarovou náročností - těžko hovořit o konkrétní konfiguraci, ale W8 má uváděné minumum 500 MHz bez 3D akcelerace, jel jsem to na o málo silnější sestavě bez problémů. Wiz8 jsou velice kvalitní renesancí klasických dungeonů v novém podání, má epesní soubojový systém, promakaný systém povolání (jak je v sérii Wizardry zvykem), skvělou atmosféru, působivá prostředí a perfektně navržené levely, které společně s normálním automapingem (prostě mapa bohajeho) nedává hráči jinou možnost, než se zakousnout a hrát. A to bych doporučil i páně kritikově, až vystřízliví (jak sám přiznává, trochu si bumbnul přes míru) a věnovat se W8 znova.

2006-12-12 - 07:44:34

Ringo | Taky prispeji svou kapkou do mlyna

mas i nemas pravdu. RPG system byl imho v poradku, potiz byla v tom, ze nepratele levelovali s tebou. Takze clovek nemusel byt zabedneny v jedne chodbe a levelovat jak tu pise Richmond, ale stacilo treba projit Monastery a chte nechte clovek dosahl levelu 5 - v normalnim RPG jakz takz na preziti, tady zrejme dle nekterych levelovaci powerplaying za ktery me hra bude penalizovat tim, ze misto beznych slizu s HP 7 - 20 me budou prepadavat slizy s HP 70 - 90 se silnymi kouzly a resistancemi, takze s nima postavy budou bojovat jako totalni lamy neschopne se trefit (tudiz mas dojem ze rozdil v skillu sekani mecem mezi 5 a 20 neni zaden). Ja tohle povazuji vylozene za bug, nikoliv dobrou vlastnost RPG hry, kde se ma clovek mimojine bavit pizlanim postav a ma byt odmenovan svou pili. Nikoliv za ni byt postihovan. Druhou chybou je extremne casty respawn. Clovek se nestihne poradne zpamatovat z posledniho souboje a uz se to na nej hrne vsechno znova. Treti a asi posledni chybou hry jsou pro me exteriery. Totalni prazdnota. Clovek prochazi zelenym nic ohranicenym sedym nic. To me trochu zklamalo. Zato mesta byly uchvatne. Co se tyce pribehu, vypraveciho stylu, rozhovoru, v tom bych nemel jedine vyhrady a hra celkem aspirovala na znovuoziveni zanru RPG v dungeonove podobe. BG je vedle W8 jen takovou akcni klikackou s trochu obsahlejsimi rozhovory. W8 vedle toho pusobi jako komplikovana strategie pro hardcore hrace. Nicmene frustrujici prvek je zde obsahnut natolik silne, ze me hra zcela odradila a radeji si zahraji starickou a perfektni W7. IMHO mix sci-fi a fantasy je nahodou spica. Obzvlaste pokud se to umi. Serie Wizardry je toho dukazem.

2006-12-12 - 08:03:12

davesade | Taky prispeji svou kapkou do mlyna

To levelování příšer také nevidím rád, viz. Oblivion, ale nějak mi to nepřišlo tak tristní, ale můžeme se shodnout, že by to tak nemělo být. Častý respawn - to mi nepřijde, možná subjektivně či "jak kde". Jinak zbytek souhlas.

2006-12-12 - 09:05:53

lasice | Taky prispeji svou kapkou do mlyna

W8 ma automaping uplne v pohode, to proc se vni nevyznas bych hledal nekde jinde :p jestli opravdu makas s PC 15 let a neumis si rozjet W8 tak jsi maslo :P, ta hra nema zadnej problem s HW narocnosti :) docela jsi me timto pobavil jen tak dal :)

2006-12-12 - 13:10:04

op_1 | shanim

Nevite, ke sehnat tuto hru?

2006-12-29 - 09:04:13

lenoch | krok zpátky

Wizardry 8 byl Velký krok zpátky. Pro ty, kteří hráli sedmičku, je osmička sice prima, ale čekalo se určitě mnohem víc. Kdyby Sir-tech místo vymýšlení W8 předělali W7, udělali by spoustě lidí mnohem větší radost.

2007-01-02 - 14:51:15

Richmond | krok zpátky

To je možné, ale já se také hlásím k Wiz7, kterou jsem dohrál a přesto jsem s osmičkou maximálně spokojen! Možná záleží na tom, co od toho člověk očekával.

2007-01-02 - 15:35:37

davesade | krok zpátky

Mno, Sirtech nad hrobem, z posledních sil vydá JA2 a Wiz8 a oni ještě držkujou!

2007-01-03 - 11:13:26

nigel | Buy

Rád bych se zeptal zda někdo netuší kde W8 koupit. Opravdu se chci vyhnout sosání z netu (pohnulo se mi svědomí), ale projel jsem už tak milion i-netových obchodů a nic. Předpokládám že ta hra byla komerční propadák, takže bych to viděl na nějaký budget, ale kde ten sehnat...? Nemáte někdo nějakej tip?

2007-02-11 - 21:55:01

ZAYAC | Buy

Buy or steal ? Práve si sa stretol s dilemou komercia versus zábava, ktorá delí hry na hernú závabu a herný priemysel (podobne hudbu delíme na hudbu kvalitnú, umelecky hodnotnú a - na hudobný priemysel :)) - myslím že to svedomie môžeš s prehľadom rutinéra pustiť z hlavy a pokiaľ ide o Wizardry, neodpovedaj bezradnosťou na nechopnosť predajcov a distribútorov a kľudne hru odniekiaľ stiahni. Nie som si istý, či by si svojou kúpou podporil autorov hry, keďže Sir-Tech už zanikli.

2007-02-15 - 23:36:31

StriderCZ | short recenze

Wizardry jako hra mně velice chytila systémem vvoje postavy, stromeme dovedností, bohužel hru jako takovou mohu hodnotit dobř pouze do opuštění kláštera. Pak se začínají oevovat chybky a chyby. Vysloveně odbytou grafiku mez jednotlivými lokacemi pomíjím. Během přesunu do Arniky a jiných lokací se objevují do nekonečna se opakující souboje s loupežníky, hmyzem a pod. Celkový čas strávený bojem je neúnosně velký, a zpomaluje herní tempo. Automapa je dost tragická. asi tak, po úvodu jsme nějak stratil důvod ve hře pokračovat, a hru dohrát,myslím si, že je hra přehypovaná, a nedodělaná, a po vcelku dobrém úvodu působí nedotaženě.

2007-06-04 - 22:03:53

Richmond | short recenze

Hm, hrál jsi třeba předchozí díl? A nepřišlo Ti, že tam těch soubojů je ještě víc? Krom toho se mi poměrně často dařilo se v osmém díle soubojům vyhnout lehkým a přiznám se i zbabělým ústupem :) Mapa mi přišla naprosto vyhovující, nějak jsem v ní nic nepostrádal. Ale vnucovat bych hru nechtěl, přestože jsem přesvědčen, že dělá čest celé sérii.

2007-06-05 - 21:07:29

davesade | short recenze

Já byl s W8 velice spokojen. Vyjma levelování příšer, které jsem odhalil až v závěru hry ( :( ) je to skvostný kus software. S pár modama, které upravují faktické bugy jde o zatraceně hrdého pokračovale série Wizardry.

2007-06-06 - 09:05:19

gaf |

Čauejs, kdybyste někdo náhodou chtěli hrát Wizardry 8 v okně, tak parametr k wiz8.exe /window jest. Okno s hrou se dá nádherně přemisťovat a ručně zvětšovat a zmenšovat tahánim za okraje okna. (jako... cože ? :)

2007-06-26 - 23:15:42

davesade |

Má to krom možnosti hraní v práci nějaké další výhody? ;)

2007-06-27 - 07:51:01

Pif/CZ/ |

když jsem to onehdy začal pařit, tak jsem málem zapomě na závěrečky...tak moc mě to vzal...mega rychta

2007-08-03 - 14:33:52

gaf |

Je to jediná hra, kterou znam, u který se to dá dělat takhle ručně, takže je to zajímavý. Víc toho ani neni (-:

2007-08-04 - 19:32:39

Pif/CZ/ |

hele lidi, kde se to dá stáhnout???

2007-08-08 - 15:43:46

gaf |

To ti rict nemuzem (: A vubec uz urcite nevis, k cemu slouzi google nezs to cetl. A jinak - stoji to asi 200 v obchode...

2007-08-08 - 21:15:23

Jab |

Ve kterém obchodě prosím pěkně? Wizardry VIII jsou v podstatě posledním z trochu starších RPG, které mi chybí do sbírky. :-)

2007-08-22 - 08:38:35

nigel | Respawn

Tak už jsem zjistil, proč mě W8 přestaly bavit. Respawn potvor, a to dost šílenej. Tak se chci zeptat, neznáte někdo nějakej mod, kterej by obnovování příšer upravoval? Samozřejmě snížil jeho četnost:) Trochu jsem googloval, ale nic jsem nenašel. Tak kdyby nějaká dobrá duše něco vyštrachala, rád bych se do světa W8 vrátil...

2007-10-15 - 13:04:12

davesade | Respawn

Tak se mrkni do novinek, ten Deathstalkers mod se zdá řeší hodně.

2007-10-15 - 13:27:19

nigel | Respawn

OK, dík, zkusím.

2007-10-15 - 19:47:32

Heimann | To Dave:

Pokud si vzpomínám, hra běhala na Wine pod OpenGL bez problémů. Chtělo to jenom nocd patch nebo fixnutý Wiz8.exe, protože Wine si neporadil s ochranou a pořád chtěl vložit disk 3. Kromě toho chtěl zkopírovat dvě widlí knihovny, pokud jsi chtěl rozběhat 3D setup (jaké konkrétně, se dá najít na Wine HQ, databázi aplikací pro Wine).

2007-12-04 - 07:14:00

manali | Wizardry Gaiden

tenhlekousek teda vubec nevypada zle, jen lituju te japonstiny. Diky tomu je to passé. Jen ta grafika mi napohled prijde mnohem lepsi nez W8...
http://www.ncsx.com/2006/073106/wizardry_gaiden.htm

2008-06-10 - 15:39:00

ehee | Deathstalkers mod

mozna bz se hodilo dat ten ds mod sem, nez to zmizi i odsud
http://www.foerster.cc/wolfie/

2010-04-01 - 00:38:00

davesade |

Stáhnul jsem to všechno, brzy to nahodím k nám. Díky za tip.

2010-04-01 - 05:30:00

Fredka | Wizardry 7 vs Wizardry 8

Wizardry 7 pokladám za jasne najlepší RPG dungeon a asi nie som sám. Zaujal ma okrem iného aj fakt, že do žánru rpg Bradley geniálne zapracoval prvky adventure hier, t.j. puzzly vyžadujúce správne použitie predmetov z inventára a slovné hádanky. Wizardry 8 som ešte nehral a tak by ma zaujímalo, či aj v tejto časti sa nájdu podobne ladené puzzly alebo je to len boj s občasnou konverzáciou s NPC. Kto ste hrali, vyjadrite sa. Vďaka

2011-01-19 - 09:29:00


Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat