Největší kolekce RPG ke stažení

Fallout 2 | Info hry & Komentáře

Fallout 2 - obal
Vyrobce: Black IsleWWW:  
Vydavatel: InterplayPlatformy: PC
Datum vydání: 1998Rating
Ještě větší svět, propracovanost a delší příběh. To je hlavní přínos druhého dílu legendární pařby. 
Vkládání komentářů je momentálně zakázáno.

Komentáře uživatelů:

902 10 | opinion

k falloutum jsem se dostal docela pozde, mel jsem k nim trochu nepochopitelnou averzi (kazdy je hral, kazdy o nich mluvil - nuda). prvni dil jsem buhviproc preskocil a zacal hrat az druhy. mozna jsem o neco prisel, nicmene jsem se o to vic vzil do sve postavy, ktera o svete a minulosti falloutu nevedela zhola nic. fallout 2 je skvela hra, s dobrym pribehem, vyvojem postavy a stylovou atmosferou, okopirovanou z madmaxe. opravdove rpg hody. jediny zapor je v mozna trochu prehnane zdlouhavosti, to je problem vetsiny rozlehlych rpg. pribeh ani napeti se nijak nestupnuje. fallout 2 v tomhle ovsem nedopadl tak hrozne, jako baldur`s gate 2. skoda ze timto dilem serie skoncila.

2006-09-12 - 12:20:45

goshi |

tato hra mě velmi zaujala ale dostala me az hodne pozde ma hodne vyhod i nevyhod, ale at si rika kdo chce je fakt dobra

2006-12-16 - 13:23:13

zeleny--satan | pokračováni

tak i tato hra je velice dobrá scelé ředy u Fallout jeto jakoby jste hráli mapy Fallout 1 je první mapa Fallout 2 je druhá mapa a tak dále jen grafika je lepší a monstra zbraně prostě každá viší ředa je lepší a lepší tím ovšem pozor tímto nechci odsuzovat tuto hru to ne je to super hra taky myslím žeby jstesi jí mněli zahrát teď stojí nějakých 200 a řeknuvám že zaty peníze jeto zadarmo tak dobrá hra tofakt!!!

2007-01-09 - 20:06:18

lisandra | Jůůůů:)

2007-03-05 - 06:05:11

lisandra | :)

Nej RPG co jsem hrala, dokonali dej a pribech har u ktere se neda nudit!! A taky ktera NIKDY nemusi zkoncit.Hrala jsem vsechny dily Fallouta ale Fallout2 alespon pro me je ten nej:)

2007-03-05 - 06:09:50

Ringo | :)

no nemuzu si pomoct, ale u teto hry jsem se ja nudil pekelne.

2007-03-05 - 11:10:25

davesade | :)

No ono těch dílů Fallouta zas tolik nebylo, co víme ;). Ale souhlasím, F2 je opravdu špička a nedám na ni dopustit (ringa si nevšímat ;))).

2007-03-05 - 16:07:26

lisandra | No Ringo:((

Nevim jak si se mohl nudit u takove hry mas takovych moznosti co v ni muzes delat neni to jenom o maskrovani tuny krys v kanaĺu:))Tahle hra je proste KLASA!!!

2007-03-05 - 18:11:42

lisandra | No Ringo:((

Nevim jak si se mohl nudit u takove hry mas takovych moznosti co v ni muzes delat neni to jenom o maskrovani tuny krys v kanaĺu:))Tahle hra je proste KLASA!!!

2007-03-05 - 18:13:25

Ringo | No Ringo:((

tak za prve se mi nelibilo to prostredi, za druhe to sice nebylo o tunach krys, ale o tunach gekonu:-) A za treti znam hry ktere me proste na rozdil od Falloutu 2 bavily a mely daleko lepsi pribeh nez to plytke nic ktere je ve Falloutu 2, prolozeno radoby vtipnymi questy o fetacich a pod.. A kdyz uz Fallout, tak Fallout 1 byl mnohem lepsi.

2007-03-06 - 06:54:27

lisandra | Ok:)

Ringo je to tvuj nazor ja ti ho brat nebudu mas pravdu v tom ze jsou hry s lepsim pribehem.Kdyz jsem psala ze se u ni neda nudit nemyslela jsem to tak ze by si se valel smichy pod stolem,zabava neni jen o srande ale tyky o snaze neco dokazat,naucit se novym znalostem (treba ztahovat zkuze ty Gekony:))jo a proti Fallout1 nic nemam pro me je to zacatek Fallotu a kdo ho nehral tak snad ani nemuze 2 chapat

2007-03-06 - 07:16:19

Ringo | Ok:)

samozrejme ze jsem zabavu nechapal jako to jestl ise budu smat nebo ne. Me prave zrejme nebavi to co ty popisujes jako zabavne. Naucit se stahovat gekona z kuze. Hmm, fajn, me osobne to jako moc zabavne nepripada. Gurps je sice fajn system a jako stolni hra by me bavil. Na compu z toho mam ale podobny pocit jako u AD&D na compu. Postavy se neco uci. Jenze to ze se to nauci se nepromita v zadne z tech her nijak zasadne. Takze stejne vedou jen k tomu naucit postavu aby byla hlavne poradna mlaticka, popripade hbity zabijak. Stahovani gekona z kuze mi prijde stejne tak zabavne jako naucit v The Sims postavu varit.

2007-03-06 - 08:10:22

lisandra | Proste ne!!!

No ty asi Fallouta vazne nemas rad kdyz ho prirovnavas k Sims.jen by me zajimalo co si prectavujes pod pojmen zabavne??

2007-03-06 - 10:00:14

Ringo | Proste ne!!!

ja ho neprirovnavam k Sims, ja jen prirovnavam miru zabavy. Me proste Fallout 2 nebavil a nijak jsem nebyl hotovy z toho, ze jsem si pridal bodik k nejakemu perku. Navic vedle dokonale Ultimy 7 je Fallout 2 podle meho vlastniho subjektivniho nazoru, ktery nikomu nevnucuji, proste crap.

2007-03-06 - 10:22:15

902 10 | pravopis

4lisandra - ach ta cestina..ty tvy prispevky se vazne nedaj cist. i kdyz oproti zelenymu--satanovi je to vlastne jeste vcelku ok... 4ringo - pravdepodobne jsi nevidel film madmax ani jeho pokracovani. svet falloutu je v podstate madmax pres kopirak (a tvurci se tim nijak netajili). me fallout 2 nadchl prave tou postapokalyptickou atmosferou.

2007-03-06 - 11:22:48

lisandra | Pravopis

Omluvam se za ty chyby cestina neni moje sylna stranka ale tady se snad nehodnoti pravopis ale hry ne??:) a kdyz se vratim k Falloutu at si rika kdo kazdy svuj nazor (Ringo) pro me je to hra nekonecnych moznosti a je jen malo MALO her co by se ji vyrovnaly!!!

2007-03-06 - 11:43:31

Ringo | Pravopis

902 10: ano, vím kde je inspirace a nemohu se zbavit podezreni, ze vsichni nadsenci do Fallouta propadli spise kouzlu toho, zese mohou pohybovat ve svém oblíbeném světě, navíc s oblíbenou variací na GURPS pravidla, nez opravdovou kvalitou hry. Ta se projeví práve v momentě, kdy si hru zahraje někdo, kdo MADMAX nezná a nemá tak protekční tendence hru vychvalovat. Neříkám že je to propadák. Fallout 1 mě bavil, byť bych mu vytknul x chyb. Hodnotil bych jej nakonec asi 7/10, protože měl něco do sebe. Technické zpracování ale příšerné, systém chození a objevování sektorů - hrůza, kdo hrál Ultimu 7, tak se musel jen usmivat nad nemohoucností autorů Fallouta. Druhému dílu bych vytknul celkovou nudnost. U nej me proste pribeh nezachytil ani drapkem, zdlouhavy nudny nicnerikajici uvod me rozhodne nenadchl ani tim, nad cim tu mnozi uslintavaji - jako je nalezeni toho ci onoho, ci k popoukani nad vtipnymi pokecy s fetaky atd.

2007-03-06 - 12:51:16

Ringo | Pravopis

LISANDRA: nevím jestli se jich málo vyrovná, ale znám nejméně desítku které Fallout pohodově překonávají. Jednu jsem tu jiz 2x zminil, ostatni radeji jmenovat nebudu, rozpoutalo by to nekonecnou debatu o tom proc tahle jo a tahle ne.

2007-03-06 - 12:53:05

lisandra | Debata

No abych to nejak shrnula kazdy vynima Fallout2 trosicku nekomu se dej zda nudny a nezajimavy ale pro me to je naopak tato hra me zkratka dostala:) mam jedinou vyhradu a to jeho 3 pokracovani Fallout Taktik hru jsem dohrala ale nejak sem si ani nevsimla nejakeho deje:( jen se plahocit z mise na misi me prijde trosku malo:)

2007-03-06 - 13:44:09

Ringo | Debata

Tak Fallout Tactics je predevsim takticka strategie a jako u takove je jeji napln plne uspokojujici. Ja jsem si naopak nevsiml nejak zvlast propracovaneho pribehu ve Fallout 2. Docela by me zajimalo jake hry jsi vubec hrala, kdyz jsi schopna opevovat a donebes vynaset takove veci jako NWN 2 ci Diablo. Hrala jsi nekdy nejake opravdu pribehove hry jako je Ultima 7, Dark Sun, Albion, ci Final Fantasy 7? A nebo pokud jde teda uz o hry novejsiho data, tak treba KOTOR?

2007-03-06 - 13:48:55

lisandra | Debata

Dam na tebe a tyto hry si zacnu shanet treba pak zmenim i nazor na Fallout:) hry z dejem,ja ve Falloutu dej nasla ale kdyz chces neco jinneho co treba rikas Baldurs Gate 1 nebo 2???

2007-03-06 - 14:04:17

902 10 | Debata

otazka na BG je u ringa nahravkou na smec. :0)

2007-03-06 - 14:32:41

davesade | Debata

Nenech se zviklat! Ringo ti sice doopravdy doporučuje skvělé a příběhové hry, ale on příběhovost Falloutů neocení, jelikož jim nevěnoval dostatek času - dát 7/10 hře, která má snad nejvíce rolaplaye v dějinách počítačových her, která má fantasticky napsané dialogy, které nabízí hráči MNOHO (desítku a více) různých vyústění děje a která se dá hrát nelineárně stokrát za sebou - to může skutečně jenom RINGO ;). Tvrdit, že se postavou naučené věci do hry nepromítají je NAPROSTÁ ŠÍLENOST, protože neexistuje hra, kde by se naučené věci a vývoj postavy promítaly více, než je právě Fallout a Fallout 2 (ono to nekončí u stahování kůže z Geckonů).

2007-03-06 - 17:35:59

Ringo | Debata

Ano, BG1 a 2 to je fakt nahravka na smec. Nekdo tvrdi ze BG bylo zrozeni RPG zanru, ja tvrdim ze slo o degradaci. Co se tyce Falloutu a promitani se schopnosti ve hre - anö, jiste, promitaly se, ale ja jsem v tom proste nenasel nejakou zazivnost. Ono tam slo delat spoustu veci, ale me proste ty veci nebavily. Kdyby to bylo v lepe nadesignovane hre, tak me to jiste bavit bude. Fallout mel skvely RPG system, ale byl pro me vlozen do hry, ktera me nebavila po tech ostatnich strankach. Nekdo povazuje ziskani schopnosti na stahnute gekona z kuze za takove male vytezstvi, me to ovsem nic nerika. Tak samo ziskavani komunikacnich perku a prekecavani fetaku ruznymi zpusoby. Proc me to nebavi? Protoze mi proste pokec s fetaky neprisel zabavny. A ruzne konce hry? Ano, byly ruzne, ale gameplay byl pokazde dost podobny. Tytez lide, tytez lokace, jen podle chovani se menily male veci. Ok, nekohuo muzu v jednom pripade prekecat aby mi neco dal a v druhem pripade ho muzu okrast. Kvuli tomuhle bych tu hru rozhodne 2x za sebou fakt nehral:-) Me proste Fallout prisel jak vyucovaci hodina matematiky, kdy muzu resit priklad dvema zpusoby a matematicti maniaci byli v extazi, ze prisly na oba zpusoby a hrozne je to bavilo. Nejsem matematicky maniak:-) Nez pocty, tak to radeji poradny epicky pribeh plny zvratu:-)

2007-03-07 - 07:28:19

davesade | Debata

BG1 a 2 bych nikdy neoznačil za reinkarnaci RPG žánru, ale za festovní počiny, hodné úcty, pro mne je úpadek tak leda Diablo. Ale k tomu Falloutu - co máš pořád s tím stahováním kůže z geckonů? ;) Tím to zdaleka nekončí, víme? A rozhovory s feťáky - celej trik je v tom, že prakticky každý rozhovor, jeho možnosti větvení, jsou PŘÍMO ZÁVISLÉ na stavu postavy, jaké má IQ, charismu, dodatečné perky atd. To je pak KAŽDÝ rozhovor pokaždé diametrálně jiný, v závislosti na tom, za koho a jak hraješ. A to nehovořím o markantním vlivu gameplaye na konec hry - vyvražděním města se zcela změní postoj okolí vůči postavě, naruší se celá dějová linie. Mně se zdá, že Ringo buď hrál jinou hru nebo Fallouta vůbec nezkoušel. Líně čekaje na dějový zlom jaksi zapoměl se sám o dějový zlom postarat ;).

2007-03-07 - 11:41:38

Ringo | Debata

BG povazuji za upadek proto, ze do RPG zanru vnesl jednoduchost a schema, z ktereho se dnesni RPGcka jaksi uz neumi vymanit a vse je na stejnem principu. Izo nadhled, renderovana grafika a akcni nebo poloakcni souboje. Co se Fallouta tyce - jednicku jsem dohral. Dejovy zvrat? Zadny neni, budto se zachovas tak ci onak. To neni zvrat, to je normalni neprekvapivy prubeh. To je fajn ze perkama ovlivnim co mi postava rekne, ale ovlivnim tim dej hry samotne? Myslim ze krome toho ze vsechny vyvrazdim nebo naopak necham zit myslim ne. Ve Falloutu se mohu pridat na konci na dobrou nebo spatnou stranu, rozdil je jen v zaverecne animaci. Na prubehu hry to nic nemeni krom teda opet toho, ze do nekoho busto zariznu, nebo jej tam necham stat. Pro nekoho zrejme nmarkantni chvalyhodni rozdil ktery je treba si cenit, uznavat a vychvalovat, pro me jen prkotina, ktera me ze zidle rozhodne nezvedne

2007-03-07 - 12:19:30

Jab | Debata

Ringo: Hahaha. Dnešní RPG se prý drží renderované grafiky a izometrického pohledu. To je opravdu vtipné. Projdi si někde na netu pár posledních recenzí na RPG a schválně kolik z nich bude izometrických. Malinko jsi zaspal dobu. ;-) Co se týče té schematičnosti, tak se též nestačím divit. Baldur's Gate nebyla jednoduchou hrou, která by ti přesně a vždy říkala, kam máš jít. Na to jsou jiné hry a ptej se sám sebe, zda nepatří mezi Tvé oblíbené. Ani nemluvě o tom, že byť i každá další hra od Bioware vypadala trochu jinak. KotOR tě například vedl za ručičku daleko více. Co se týče těch akčních soubojů... Doporučuji někdy zkusit hru zapauzovat (a ano, opravdu to jde).

2007-03-07 - 12:37:48

Ringo | Debata

nikde jsem nemluvil o linearite, tak nevim co to s tim ma spolecneho, proti linearite nic nemam. Pauzovacim soubojum rozumim, to mi vysvetlovat nemusis, muj nazor je jen ten, ze oproti tahovym jsou pauzovaci stale k hovnu. KOTOR pobvazuji za vyjimku, ten se mi libi. Dobu jsem nezaspal, je proste prestavam na PC RPG scenu sledovat, nestoji mi to uz za to:-) Dobu spise zaspali ti, co jsou na PC RPG zafixovani a nejsou schopni se rozhlednout i na jine platformy.

2007-03-07 - 12:46:41

Ringo | Debata

JAB: a chtelo by to vice argumentu a mene jizlivosti (viz pauzovaci system o kterem vi vsichni, takze nikomu nemusis vysmesne pripominat co jde a co nejde).

2007-03-07 - 12:53:01

davesade | Debata

Ve světle takto tvrdé kritiky, která se podle mne skutečně částečně opírá o fakta (ačkoliv já ta samá fakta kvituji nikoliv negativně) mi pak ale uchází pointa, jak můžeš hrát japonské RPG. Oukej, nabízejí lepší příběhy, s tím musím souhlasit. Ale ten zbytek? To mi přijde jako střelba do vlastních řad. V jakém japan RPG ovlivníš děj podle toho, co komu řekneš (pominu to, že dialogové systémy v japan RPG jsou VELICE ubohé, právě podřízené lineárnímu ději bez možnosti větvení)? A ještě dále - v jaké jiné, kterékoliv jiné hře, najdeš podobně promakaný (či dokonce lepší?) dialogový systém a jeho vliv na reputaci postavy - čímž je ovlivněn pohled okolí na tebe a vyplývá z toho jiný způsob řešení a vyřešení herních problémů? Tomuhle nerozumím. Fallout má naprosto revoluční a geniální systém interakce s okolím, výtečný, ne-li nejlepší rolaplay vůbec. Podle toho, jaká je postava, komunikuje podle toho s okolím, dostává podle toho úkoly, které může řešit obvykle dle svého a podle přiklenutí k frakcím (finální dělení na konci je až bonbonek) z toho také vyplyne, jaká animačka (resp. komentář k ději PO dohrání) proběhne. Napadá mne - co víc bys od hry vůbec chtěl? Mně totiž připadá, že tobě vadí jenom to, že ti hra nehlásí v nějakém okénku "nyní tě mají tady raději než tamhle", protože tohle vyplývá z chování okolí. Je to vysoce systémové a promakané řešení. A pauzovací souboje - jak KOTOR tak BG umožňují autopauzu po jednom kole. Máš z toho plnohodnotnou strategii dle svého gusta (jenom rychlejší, na rozdíl od japan RPG). Co ti na tom může vadit? Nemluvě o tom, že shrnutí "izometrická, renderovaná grafika" je skutečně blábol. A jednoduchost? Kde proboha? Ani Fallout, ani BG, ani PT bych nikdy nedovolil označit jednoduché žánry - co do náplně, co do obtížnosti, co do pojetí - jsou to vysoce náročné kusy, které je třeba docenit. Asi bych ti doporučil, aby sis jmenované hry zahrál znova a tentokrát se zdržel srovnávání s japan RPG. Tyto hry mají toho TOLIK co nabídnout (i oproti JRPG) navíc, o čem tady ani nepadlo slovo (komplexní svět, freelancing, hiearchie postav a dialogového systému atd. atd. atd.), že musím takřka objektivně říci, že jsi skutečně zbytečně zaujatý. Fallouti jsou jednoznačně děsítkové záležitosti, bez debat.

2007-03-07 - 15:11:31

Deshien | Debata

A jeje zacina tady prituhovat:).Dovolim si take nekolik Komentaru Hned zprvu bych chtel Ringovi rici(a dalsim kteri mnely narazky na jrpg)Ze uz jenom samotne srovnavani pcrpg her s konzolemi je dosti slozite ,jedna se o diametralne odlisne svety stejne jako o hrace kteri je hraji .Rici Fanouskum fallouta ze po dohrani FF zmeni nazor je podle mne zbytecne .Protoze kazdy hleda u her neco trochu jineho.O nekterych novych jrpg by se dalo rici ze uz to vlastne ani nejsou hry a ne kazdeho bavi sledovat 2 hodiny rozhovory a animacky aby si nasledne zabojoval v linearnim dungeonu s minimalni interakci s okolim.Mne fallout o svych kvalitach rozhodne presvedcil a kdyz rozhodne nesdilim nazor ostatnich o jeho statutu legendy, pro mne jsou to osmickove zalezitosti na ktere jsem celkem brzo zapomnel a rozhodne je nehodlam dohravat znovu .jeste ktomu pauzovacimu souboji tak treba baldur mne celkem vyhovoval ,icewind byl docela akcni ale take to slo zadna EA sracka to nebyla -Kotor byl dosti slusnej . Ale naprosto bezkonkurencni soubojovy system s pauzou ma prece posledni Final Fantasy. Pauzovaci system v FF12 je naprosta spica a to mi snad muze potvrdit i davesade. .Na zaver snad muzu rict Ringovi aby az sem nekdo zase napise ze nejaka hra na pc ma skvelej pribeh aby to nechal plavat protoze pokud to ten dotycny napsal tak nezna zadne jrpg a z 90% by si zadne jrpg asi ani nezahral. my osviceni:) budeme cekat na to co prinese z japonska nova generace konzoli.Ps nezapominej take na dobre zdokumentovany Jev znamy jako Japanshock:)

2007-03-07 - 17:27:35

Ringo | Debata

V podstate to za me rekl uz Deshein. Ale par reakci si neodpustim. Strelbu do vlastnich rad jsem rozhodne neprovedl, protoze ja nevycitam Falloutu skrytou linearnost.Linearita mi nevadi. Me na Falloutu vadi neco, co se hrozne tezko popisuje a ze zdejsich prispevku to pochopil jen Deshein a mozna je to tim, ze se hadam o tomhle s lidmi, kteri proste jsou uzavreni v oblasti PC RPG a mnohdy ani nevi jak RPG na konzolich vypadaji. BG, Fallouty a podobne ja osobne jiz nikdy hrat nebudu. Nebavi me. Kdybych neznal nic jineho, tak me samozrejme bavit budou. Davesade je az po usi v euforii z toho, ze hra reaguje na drobnosti, ktere hrac udela. To je sice pekne, ale me nezajimaji drobnosti, zajima me pribeh v globale. Ne dilci uspech ze mi nekdo odpovi nejakou vtipnou hlaskou, protoze jsem pred tim nekomu rekl to ci ono. To jsou proste malickosti. Pekne ze na ne hra reaguje. Ale to je tak asi vse. A pokud nekoho bavi hrat hru znovu jen proto, ze kdyz v te ci one vesnicce udelam neco jinak, tak mi NPC odpovi jinou vetou...no nevim nevim:-) Co se tyce jednoduchosti BG a IWD - tyhle hry opravdu jednoduche jsou. Nespadaji ani do hard core, ani do nejakych filozofockych dejovych extazi. Je to proste masova zalezitost a dokazuje to i to, ze po tehle hre sahla drtiva vetsina Diablistu. To ze je tam pauza je moc hezke, ale sami z praxe prece vite, ze to neni to prave orechove, ze postavy blokuji samy sebe navzajem a ve vetsich rezbach nastava totalni chaos, kdy hrac spoleha na umelou inteligenci a v to, ze to postavy nejak utlucou, s obcasnym hracovym zasahem kdy prikaze tomu ci onomu seslat leceni, kdyz jde opravdu do tuheho.

2007-03-08 - 09:04:08

davesade | Continued...

Já už fakt nemám Ringo sílu tě učit číst, ale... ty "drobnosti" (tedy to, že ti v jedné vesnici někdo odpoví jinak) se promítají do celého děje, je to reputace tvé postavy. Ano, začíná to u takovýchto drobností, ale vyplývá z toho pak i globální výsledky, zkrátka roleplay od zrnka písku po poušť. A navíc jde také o to, že tohle není vidět v jedné vesnici, ale v celém světě FAllouta - v tom je to geniální, že se tvoje reputace šíří světem, navazuje, vyplývají z toho sidequesty, mainquesty a tím i konec hry. Co víc bys chtěl proboha?! Jednoduchost skutečně můžeš vytknout IWD, ale na BG či dokonce PT opravdu nesahej, o těch Diablistech je to trochu blbost, protože Diablo hrál každej, že? ;) Což mi připomíná, že ses nevyjádřil nijak k těm tahovým soubojům (autopauza po jednom kole), kdy dostáváš do ruky svou oblíbenou hračku. A už vůbec nemluvím o možnosti psát si vlastní skripty chování postav a tím strategickou část bitek dotáhnout ad absurdum (ve FF12 nahrazeno jednoduššími, ale funkčními a velmi zábavnými gambity). Hele Ringo, opravdu si tyto hry zahraj ještě jednou a pořádně, do té doby se nemá cenu s tebou bavit - tys ty hry možná dojel, ale jen proběhl, s nosem nahoru, ignorujíce vše krásné, co nabízejí - to pak není moc na debatu. A nejsem si jistý, kdo mi teď píše maily o tom, že změnil po čase svůj názor na nějakou hru a posílá revidované recenze ;).

2007-03-08 - 09:13:57

Richmond | Continued...

Jo mně je taky smutno, že jsem Diablista, když vysoce oceňuju IWD1...Co naděláme :) Já si nastavil jak přesně píšeš autopauzy po každém kole plus ještě něco navíc a v podstatě jsem měl před sebou tahovku a žádný chaos jsem nepociťoval. Navíc jsem třeba hrál i malé procento JPRG a třeba u FF7 jsem v žádném případě neměl pocit, že to je nějaká těžká hra. V podstatě jsem tím procházel jak nůž máslem (tedy pokud pominu 90% času stráveného frustrujícími souboji) a tím pádem bych to mohl směle doporučit Diablistům :)

2007-03-08 - 10:06:17

Ringo | Continued...

no, radsi toho nechame, protoze ja zase uz ztratil silu vysvetlovat jak sjem myslel kazde sve slovo. Dycky se puntickarsky chytnete jedne veci a drzite se ji jako klistata. Ovlivneni celeho deje ve Falloutu dilcimi kroky a budovanim reputace...heh, me jako budovani reputace a nasledne jine odpovedi NPC, ktere na samotny stezejni pribeh jaksi moc vliv nemaji nijak strhujici nepripada:-)

2007-03-08 - 10:11:24

Ringo | Continued...

Richmond: zatimco falloutacke souboje byly zabavne jaksvina, jen co je pravda:-))))

2007-03-08 - 10:12:09

Ringo | Continued...

Co se tyce revidovanych recenzi - no, clovek nekdy napise neco, v momente, kdy jej vytoci nejaka vec na nektere hre a ovlivni to postoj k cele hre a s odstupem casu proste clovek zjisti, ze to tak strasne nebylo. Ale u BG me proste nezlomis, ja to hral v dobe, kdy jsem neznal jedine japonske RPGcko a hral jsem to v podstate s nadsenim, o nejakem probihani nemuze byt ani rec, zkoumal jsem v BG kazdy pixel. Ale tady naopak s odstupem casu a prichoidu konkurence zjistuji, ze to bylo nic moc. A co bych chtel u RPG vice, jak se ptas u Fallouta? Ja potrebuji u RPG aby me prikovalo k zidli a pohltilo svou atmosferou a proste me bavilo. Z Fallouta silne citim script, ktery zapisuje bodiky ke kazde veci kterou jsem udelal a matematicky vyvozuje psychologicke pochody me postavy, coz z ni dela figurku a z okolnich NPC taky, protoze svou vnitrni kalkulackou si spocitaji, kolik jsem kde killnul lidi, aniz by to vlastne meli vubec kolikrat vedet.

2007-03-08 - 10:17:17

Ringo | Continued...

a k tomu pauzovacimu systemu - tvrdis to skutecne ted objektivne a nezaujate? Nebo je to ucelovy argument o tom pauzovani po kazdem kole. Tuhle debatu jsem totiz vedl s jiz spousty hraci BG, at uz nadsenymi nebo naopak a vsichni shodne potvrzovaly, ze takto se to opravdu hrat celou dobu neda. A navic se proste nevyhnes chybam umele inteligence a musis neustale upravovat chuzi postav, protoze ty se hrnou dopredu jak velka voda a plantaji sesamy sobe pod nohama a blokuji si cesty. Kdyby to bylo na ciste tahy, vypadalo by to zcela jinak.

2007-03-08 - 10:27:40

Ringo | Continued...

*potvrzovali (sorry za hrubki:-)

2007-03-08 - 10:28:12

davesade | Continued...

No jo, řikam - hrál si to jednou a ještě ze zavřenejma očima, pak je jasný, že tyhle věci nevidíš, co naplat ;). Autopauzu mívám nastavenou, ne tedy na každé kolo, ale na dobře nastavené činnosti - hraje se mi to tak nejlépe. Je zbytečné mít pauzu na každé kolo, když opakuji ty samé útoky a principy (stejně, jako u japan RPG - často mi tam chybí funkce "repeat", jako je u Wizardry 7 třeba), prostě vše jede automaticky a jen jednou za čas, když je nějaká překvapivější akce z hlediska protivníka, pauzuju ručně dle libosti (hlavně u bossů). Vzhledem k tomu, že si mohu nastavit i rychlost plynutí kola, dostávám do rukou velmi dobrý soubojový systém, který má dynamiku realtimu a propracovanost turnbased (jak to lze koneckonců hrát také).

2007-03-08 - 12:01:40

Ringo | Continued...

Za nejlepsi kombinaci dynamiky realtimu a propracovanosti turn based povazuji ATB system a to uz se asi u me nikdy nezmeni. Timto bych toho flame radsi uz nechal, clovek se nestaci divit v co se muze zvrhnout jedina veta, ktera rika "tahle hra me nebavi". Veskere technicke finesy jsou pak prd platne, kdyz to cloveka nebavi:-)

2007-03-08 - 12:05:36

davesade | Continued...

No jo, nebaví nebaví, to bych neřekl ani slovo (jen bych se zaklepal na čelo ;), ale jakmile si začal něco o gekonech a stahování z kůže, tak si mne spíš přesvědčil, že jsi hru hrál natolik krátce a natolik povrchně, že tvoje kritika jde mimo. Jako nebaví - OK, ale zůstat u toho a nezkoušet argumentovat gekonama ;). (ATB je super, ale přechod mezi ATB a odladěným systémem s autopauzou je skutečně minimální WTZ).

2007-03-08 - 12:23:27

Ringo | Continued...

tak o gekonech jsem nezacal ja, ale Lisandra a uvedla to jako priklad co se tam vse da po nauceni se jistych perku vsechno delat a ja se toho prikladu jen chytil. Falloutum jsem myslim venoval dostatek casu sveho zivota na to, aby me presvedcili ci nikoliv. Nevim proste jak to mam vysvetlit, ale tenhle styl RPG me proste nevyhovuje, pripada mi to jako hromada dilcich domacich praci, kde se akorat na konci projevi, jestli jsem to nadobi umyl nebo ne. Proste me vice vtahne, kdyz resim vetsi veci nez pokec s nejakou luzou na ulici nejakeho zpropadeneho mesta plneho chatry. A vyvoj pribehu si taky predstavuji ze stoji na necem jinem nez na nejake dilci odpovedi nejake NPC, ktera se muze lisit na zaklade vykonanych ukonu ve hre. Mam rad jiny styl.

2007-03-08 - 12:30:55

davesade | To be continued....

RINGO: Ale to je přesně ono - vytrháváš z kontextu dialogovej systém (jako by se tam dalo povídat jenom s lůzou ulice...nesmysl), zapomínáš na to, že na něm je závislá reputace a úkoly (což je globální věc) atd atd. Ty ty argumenty stavíš blbě. Nelíbilo - OK, ale neargumentuj, to ti v tomto případě (výjimečně!) zkrátka nejde (patrně zaujatost). (Hromada domácích prací a mytí nádobí - bože, to jsou kydy).

2007-03-08 - 13:40:38

Ringo | To be continued....

kidy? Myslim ze ne, jen prirovnani s nadsazkou, ber to s rezervou:-)

2007-03-08 - 13:56:51

davesade | To be continued....

A zahraješ si to teda znova a pořádně (F+F2+BG+BG2+PT)? ;)

2007-03-08 - 14:03:16

Ringo | To be continued....

ne, z toho uz jsem vyrostl:-), znova si zahraji FF 4, 5, 6, 7, 8, 9, Grandii, Star Ocean 2, Xenogears a pak snad uz budu mit nasetreno na PS2 a budu hrat FF10, FF10-2, Xenosagu 1, 2, 3, Suikoden 3, 5...mno, snad to do duchodu stihnu:-)

2007-03-08 - 14:10:00

davesade | To be continued....

Nuda, žádný rozvoj, lineární, proč se tím zabejvat ;).

2007-03-08 - 15:39:03

Ringo | To be continued....

nehrals, takze nevis

2007-03-09 - 06:50:23

davesade | To be continued....

Hrál, takže vím. Ale ty jsi nehrál Fallouty ani BG, takže nevíš ;).

2007-03-09 - 07:23:35

Ringo | To be continued....

Tak dohral jsem BG1, IWD1, Fallout 1, Arcanum, do 3/4 jsem dojel IWD 2 nez jsem padl nudou a Fallouta 2 jsem hralaz do mesta Rena, tam jsem to fakt vzdal. Hral jsem i PT, ale tam me nebavilo hrat za mrtvolu. Jestli me pribeh nekde fakt zaujal, tak v Arcanu. Bohuzel jen pribeh, takze se v mem pripade opet nejake hracickovani se skladanim zbrani a podobne nekonalo, namakal jsem maga a vse drtil fireballem do dvou tahu. Myslim ze mi to v mem rozhledu tzv. reinkarnace RPG zanru staci. Co se tyce tveho hrani tech her, tak promin, bez urazky, ale sam jsi mi priznal, ze jsi u drtive vetsiny z nich projel par obrazovek a pak nebyl cas (viz. i nektere tve recenze pochazejici spise z domenek a ruznych rumours nez z tvych vlastnich zkusenosti). Tomuhle se hrani fakt nerika.

2007-03-09 - 08:03:38

Ringo | To be continued....

*mam namysli tve hrani japan. RPG, kdyz opominu Seiken Densetsu 3 (ktery nepochopitelne nadhodnocujes, tam bych spise pochopil kritiku) a Legend of Dragoon (paradoxne tebou opet vychvaleny, nicmene drtivou vetsinou hracu odsouzeny jako propadak).

2007-03-09 - 08:05:17

davesade | ...time flows

Mnojo, to přiznávám, leč od dob těch recenzí uplynulo přecejen pár let (cca 6), takže dneska mám na GBA za sebou FF4-6 (přiznávám, že ani jedno nemám do konce, ale řekněme dost daleko, šestku teď dohrávám), na PSX dojeté FF7,8,9, Grandii v pokročilé fázi, na PS2 FFX, FF12, Xenosaga 2... Star Ocean 2 se mi líbí, ale nebyl čas, Suikodeni podobně, teď jsem hrál tu pětku, moc mne nechytla, "příliš klasické", obyčejné. Všichni se vyvíjíme Ringo a to, o reinkarnaci RPG formou BG tady hovoříš jenom ty... ale stále mi uniká jedna podstatná věc - co vlastně od RPG chceš jako globálně. Protože věci jako příběh, vývoj postav atd. se podle mne dá objektivně najít jak u japan tak u nonjapan RPG, jestli tobě spíš jako jenom nevyhovuje styl, třeba grafika, atmosféra... protože třeba samotného rolaplaye mají JRPG pomálu až nulu, oproti zbylým hrám. To je možná celej ten problém, ne?

2007-03-09 - 11:35:40

Ringo | ...time flows

nevim jestli mam vubec odpovidat, kdyz jses schopen rict ze mira roleplaye je u japan RPG nulova. Taky nevim jak je to s tvym dohravanim her, kdyz cca jeste pred rokem jsi mi tvrdil ze na FF na PSX jsi jeste nenasel cas. To je ale fuk. Reknu ti jen toto. V japan RPG opravdu mam pocit ze hraji roli, u PC RPG mam v drtive vetsine pocit, ze taham chladne figurky a matematicky propocitavam, co se kde stane na zaklade toho, co jsem udelal pred tim. Roleplay neni jen to ze kdyz udelam A, NPC mi odpovi moznost A. Kdyz udelam B, NPC mi odpovi B. Ja roleplay chapu proste trochu globalneji a jak se k tem globalnim udalostem dopracuji me nejak az tak netrapi. Jestli to bude killem nekoho, nebo to ukecam. Na tom nezalezi. PC RPG je po globalni strance pribehove v podstate na dne a pizla se v miniquesticich a mnozi jsou zrejme uchvaceni, ze ti NPC jednou nada do blbcu a kdyz udelas neco jineho, nada ti do debilu a kdyz udelas zase neco jineho, tak te pochvali a da ti vse co si budes prat. Ooo jaky to rozdil v roleplay:-) U Japan RPG je zase minimum takovych miniquestiku, kterymi bys ovlivnil odpovedi NPC, nicmene po globalni strance je pribeh propracovan na max. Me bavi proste ta druha varianta. Hlavne mi neargumentuj nejakymi recmi o moznosti ovlivneni vyvoje postavy. Znam dostatek japan RPG kde si postavu udelam takovou jakou chci a vycvicim si u ni schopnosti jake se mi libi. Absence rozsahlejsi diplomacie ktera vyusti treba v jinou animacku na konci hry me nechavaji zcela chladnymi. Uzivam si radeji prubeh hry nez animacku na konci.

2007-03-09 - 11:49:33

Ringo | ...time flows

a celej ten problem spociva v tom, ze me bavi slozitejsi pribehy a kombinacnejsi soubojove systemy. v tom je cely problem, na grafiku sere pes, jinak bych asi nevychvaloval veci jako Final Fantasy 4, nemyslis?

2007-03-09 - 11:51:17

Ringo | ...time flows

jinac nebude lepsi se prestat o tomhle dohadovat?, zacinam mit pocit, ze uz to opravdu neni o tom jaka ktera hra je a co nabizi, ale jen soutez o tom, kdo doplivne dal:-)

2007-03-09 - 12:03:23

davesade | ...time flows

Tak jako zatím v dálce plivání vedeš, to ti neupírám ;). Tahle moje obecná otázka nebyla nijak mířená k aktuálnímu tématu, leč nemohu se nepozastavit, proč je ti teda Fallout proti srsti, když vše co vyjmenováváš podle mne má... Složitý příběh, kombinovaný soubojový systém, roleplay... Nu což. (Roleplay u japan RPG je zredukován z hráče na herce. Nejde jenom o dialogy, které se odehrávají bez možnosti vývoje, ale o celou hru, která díky linearitě postrádá možnost "hry". Pro mne role herce, co odříkává věty ze scénáře a koná činy proti mé vůli znamená ztrátu roleplaye z hráčského hlediska. Já chápu japan RPG spíše jako formu interaktivního filmu (v dobrém smyslu slova), kdy sice neovlivním nic, ale jsem odměněn atmosférou a příběhem, takhle si JRPG užívám, ale roleplay? To by ty hry musely více reagovat na moje činy a dát mi možnost ty činy udělat dle mého, jako ve skutečném životě - začíná to u logického přepínače "nadávka - pochvala" a končí to u dynamické kampaně misí. Bohužel, to znamená oproštění od skutečně propracované story s milionem postav - v nelineárním dynamickém světě by se musely generovat, což dneska ještě nejde. Ringo, já chápu, že ti FAllout nesedne, to všechno beru. Jenom si to prostě nech pro sebe no ;)))).

2007-03-09 - 13:15:24

Ringo | ...time flows

1. V cem jap. RPG postrada jak rikas "díky linearitě postrádá možnost "hry""???? tohle je fakt mimo misu. Japan RPG nabizi tolik hricek a miniher + ruzne moznosti piplani postav, ze naoipak mam konecne u hry pocit ze opravdu hraji. A to beze srandy. Nerikam ze nejsou slabsi kousky ktere jsou zredukovany jen na cestu hrad, jeskyne mesto a tak porad dokola, ale to je jako bych ti tu misto Fallouta daval za priklad nejake total beckove PC RPG. Silu moznosti neco ovlivnit tezce precenujes. Ovlivnis to jen do miry, v jake toi to dovoli script hry. Takze tady rozdil mezi japan RPG a PC RPG nevidim. PC RPG ti mozna nabizi vice ruznorodych vet, ty ovsem zpravidla vedou k temuz cili. U BG jednoznacne, u Falloutu a Arcana coby vyjimek to muze zapricinit odlisny konec hry. Ale takove hry ti najdu i na konzolich - Chronocross, Chronotrigger, Suikoden 2, Star Ocean 1, 2. Nechapu ale, proc je podle tebe roleplay je n to, ze ovlivnis dialog. Pro me je roleplay cokoliv co muzu ovlivnit. Od vyvoje postavy, po to co jim navleknu na sebe, jakemu subquestu se budu venovat momentalne, jake mesto navstivim momentalne az dejme tomu po to ovlivneni rozhovoru. ale to je jen malinkata slozka celeho RPG hrani, ty rozhovory. A tady se preme o snad jedine, jeslti je lepsi mit promakany pribeh od A - Z, byt linearni, nebo zpracovat pribeh laxne, ale s moznosti to ovlivnovat. Ne o tom zda je Fallout lepsi roleplay nez japan RPG. Co je nepochopitelneho, ze me nebere to, jestli mi nejaka bezvyznamna nebo stredne vyznamna postava odpovi tak ci onak. To je skutecne vec kterou ja osobne nepotrebuji ovlivnovat, protoze v tom nevidim zadny hluboky vyznam. Postava celkovym dejem stejne propluje tak jako tak, at se zachiva tak ci onak. Co mi jako vadi na Falloutu? To ze proste neplyne, proste se poflakujes v jakychsi nasektorovanych oblastech a resis tam prkotiny, ktereme prijdou podprahove. A nevim proc bych si to mel nechat jako pro sebe, tu posledni poznamku od tebe jsem nejak nepochopil. To ti taky muzu rict, ze si mas nechat pro sebe ze se ti to libi:-)

2007-03-09 - 13:43:49

Ringo | ...time flows

a dynamicka kampan misi, to je jako vtip, nebo uz jsi se s takovym RPG setkal?:-)

2007-03-09 - 13:46:04

davesade | ...time flows

JRPG mi neumožňují ovlivnit děj. Ani za mák. Postavy vždy nakonec udělají to, co mají ve scénáři. Nemohu v roli Linka zabít Zeldu, nemohu se v roli Clouda spojit se Sephirotem - musím jej vždy zabít. Celej trik je v tom, že se "stačí přepnout" do ražimu hráče-herce a je to v pořádku. Tohle jsou sice extrémní, ale přesné příklady toho, jak moc málo roleplaye toho JRPG mají (rolaplaye v mém názvosoloví, aby bylo jasno), to v tom "blbém" Fallout mám mnohem širší možnosti vyžití a to nejen na konci, ale i během hry. Trochu nevhodně jsi to začal zobecňovat řečma o skriptech, hmm, budu dělat, že jsem to nečetl, protože to je neuvěřitelně hloupej argument (dobrá, tak v JRPG mi skripty zakazují dělat všechno, ve Falloutu mohu dělat alespoň něco). Každopádně - s těma minihrama a hříčkama v JRPG - to si tropíš ze mne šprým? Falloutu vyčítáš, že dialogy ti přijdou jako prkotina, přičemž v japan RPG podobné prkotiny (minihry mne mají zvednout ze židle?) vyzdvihuješ? Něco jsem přeskočil, nečetl? Huh? Inu nevadí. Proč je roleplay I dialog? Inu, jelikož roleplaying vnímám od dob Dračího Doupěte jako něco, kde mohu ovlivnit všechno a kde je všechno nějak propojené. Čili to, jak se bavím s nějakou babkou ovlivní třeba to, co o mně řekne své vnučce, která mi pak nedá, čímž pádem ji nemohu zprznit a tím přerušit rituál přivolávání jednorožce, který vyžaduje pannu, takže nějaká sekta jednorožce lapí, zabije... no a právě toto bych rád ovlivnil, víme? Tomu říkám já roleplay. Tohle mi JRPG neumožní, pokud je ve scénáři, že ji zprzním, tak ji zprzním, jinak se hra nehne dál. A když to připodobním k Falloutu - začíná to u dialogů samozřejmě - získám-li reputaci takovou, že mohu přerušit dodávku Jetu do New Rena... jakej to bude mít vliv na mne? A naopak, když tu dodávku dodám? Stále malej rozdíl? Oukej, tak co třeba cíl hry - sehnat funkční vodní čip, co když se na to vybodneš? Inu, Vault 13 chcípne. A co když prostě navštívím Vault 14 a čip ukradnu? Chcípne Vault 14. A co když ten samý čip seženu jinde a jinak? Přežijí oba Vaulty. Malej rozdíl? Pořád nestačí? Oukej, tak co ty bitky s mutantama a jejich plán na ovládnutí postapokalyptického světa? Přidat se na jejich stranu? Jakej to bude mít následek na děj? Pořád málo? Tak tohle si představuji pod pojmem roleplay, kde i ty pitomé dialogy jsou zatraceně důležité. V žádném JRPG nemáš podobnou (ani vzdáleně) možnost. Už jsem našel to slovo, je cizí, ale myslím, že to vystihuje. Perzistentní. JRPG nejsou perzistentní - je to jako kniha - A-Z - nulová možnost interakce - scenář mi přesně vymezí moje možnosti, které zkrátka nemohu opustit. Fallout mi dává svět s příběhem, kde si mohu dělat co chci - tedy dělat roleplay, jak se mně, jako hráči, zlíbí. Takže toliko k tomuto problému roleplaye - upřímně si myslím, že encyklopedickému výkladu tohoto termínu se blížím více já, než ty, což je nyní fuk, ale jakože se toho držím. Ovšem nejsem si jistý, kde jsi našel, že se bavíme o vhodnosti (ne)linearity pro hru. O tom se teda já nebavím - mně jde zkrátka jen o to, že si myslím, že Fallout hodnotíš podle špatných měřítek, neaplikovatelných na tento typ hry. Co se tedy tebou položené otázky, musím odpovědět pravdivě tedy šalamounsky. To, jestli je vhodnější lineární promakaný příběh nebo nelineární méně promakaný vychází z čistě typu a příběhu hry. Je podle mne nesmysl hledat objektivní odpověď. Kdybych do FFX zasadil story typu Fallout (ale lineární), tak to bude blbost. A naopak dát do Fallouta příběh z FFX, kdy se hra zasekne kdykoli, kdy se hráč pokusí udělat něco podle svého, takže "dojde příběh" je také blbost. Fakt mi jde jenom o to, že jsi jeden z minority, kterým Fallout nesedne a myslím, že je to škoda, protože by stačilo se na hru dívat trošku jinak a může ti hodně dát a pobavit.

2007-03-09 - 14:23:33

davesade | ...time flows

Jistě, třeba Daggerfall. Můžeme se bavit o kvalitě, ale umí to, jde to. Jen je to náročné, aby to dělal i dneska někdo.

2007-03-09 - 14:24:05

Ringo | ...time flows

jasne, minihry nezvedaji ze zidle ani me, tak jako dilci rozhovory ve Falloutu ktere povazuji rovnez za takove minihry, ktere menebavi resit. Ovlivneni deje ve Falloutu - snadna zalezitost, protoze na pozadi se ve hre zadny strhujici dej ve velkem formatu nekona. To ze najdu jednou predmet tam a podruhe jinde...nevim co k tomuhle dodat, me tohle je fuk. To ze se nemuzes spojit se Sephirotem je stejny argument, jako bys rekl ze se v EoB nemuzes spojit s Beholderem, takze tady ucelove vtipkujes zrejme ty. To tve delani podle sveho je silne ucelovy argument. Ja si sice pokecam podle sveho, ale vysledek je takrka stejny, lisi se jen malickosti a to ja za zmenu pribehu v podobe spojeni se se Sephirotem a zabiti postavy kterou mas zachranit rozhodne povazovat nemuzu. Fakt ne.

2007-03-09 - 14:38:34

Ringo | ...time flows

no, me jde spise o tu linearni kvalitu nez o nekvalitni nelinearnost a svobodu:-)

2007-03-09 - 14:40:47

davesade | ...time flows

Ale tak se přestaň bránit - existuje i spojení "kvalitní nelinearita". Jen je to prostě něco jiné a je to logické. Představ si, že bys měl udělat dějově nelineární FF7 - to by se scénáristi zbláznili (už takhle měli namále ;).

2007-03-09 - 14:42:29

Ringo | ...time flows

troufam si tvrdit ze hodne kvalitni probeh s ruznymi zvraty a zakonitostmi udelas nelinearni jen za cenu poklesu kvality toho pribehu. Popripade to muzes rozdelit na nekolik malo variant, co se u japan RPG semo tamo vyksytne, nicmene porad by slo jen o jednoduche krizovatky, za nimiz by nasledovaly linearni pasaze. a ted je jen otazkou kolik tech krizovatek nasekat. A u Daggerfallu se stalo to, ze tech krizovatek bylo tolik, ze clovek nehral hru, nehral pribeh, ale defakto interaktivne po case nudne zil v jinem svete nez je ten nas realny.

2007-03-09 - 14:49:29

davesade |

Tohle je právě myslím rozdíl v systému - Daggerfall nemá žádné křižovatky, je to perzistentní svět. Do něj je vsazena dějová linie, kterou můžeš vesele ignorovat a vytvářet si vlastní děj (vše se odvíjí od reputace). Tohle je podle mne ideální hra - nic ti nediktuje, nenutí, ale můžeš si smlsnout jak na příběhu, tak na svobodě. Zrovna Fallout je něco mezi, pokud jsou krajními JRPG a freelance, což mi vyhovuje a proto mám Fallouta rád.

2007-03-09 - 14:55:09

Ringo |

vim ze me stejne nepochopis, ale me proste ta svoboda prijde nudna a nezazivna, potrebuji motivaci, potrebuji neco, co me ve hre tahne, nikoliv takove to defakto nicnedelani. Ale setkal jsem se s hraci, kteri mi rikali ze je nejvice bavi se tam jen tak poflakovat, bez toho aby se neco delo. Proste tam si zajdou do mesta koupit to, tam ono, tam pobiji v lese par priserek pro radost a o nejaky svetovy problem se vubec nezajimaji. V tom je asi mezi mnou a takovymi hraci rozdil. Ja rad resim globalni problem a dilci problemky me nezajimaji.

2007-03-09 - 15:01:16

Ringo |

kazdopadne do pribehu nedokazi zahrnout dilci problemky jako ze ten tam toho ci onoho okradl v nejake male visce a mam to resit. Tohle povazuji za subquestiky, ktere mohu, ale nemusim resit. Nikoliv vsak pribeh, jak to tu nekteri nazyvaji.

2007-03-09 - 15:03:29

davesade |

Jako jo, tohle sice není moje nota, ale pochopení pro to mám. Jenom bych spíš na tohle řekl to, že si ty story vytváříš sám. To máš jako v MMORPG - příběh veškerej žádnej, ale zažiješ tam mnoho věcí díky interaktivitě. Ačkoliv autoři nikde nezveřejňují nějakou story, kdo koho nemá mít rád... to se prostě vyvíjí samo. Podobně tak třeba sledování trhu, grindy atd. tvoří zkrátka reálie trhu bez vědomí autorů. Přesto si stále myslím, že Fallout má příběh skvělý a silný, který táhne - i oproštěn od nelinearity by byl stále skvělý a nadprůměrný si myslím (jak z hlediska konkurence tak obecně).

2007-03-09 - 15:06:23

Ringo |

jenze to defakto neni pribeh. Pribeh musi mit grady a nejaky spat, musi se vyvijet, niukoliv z tebe delat pupek sveta, kolem ktereho se vse toci. Navic pribeh slozeny z miniquestu zpusobem - tamhle jsem osvobodil jednoho farmare od monstra, tamhle jsem odhalil kradeze v te vesnici, tamhlevtom meste jsem....tomu prece nemuzes rici pribeh, to je snuska cinnosti ktere jsi vykonal, nikoliv strhujici dej. co je na pribehu Fallouta 2 genialniho, kdyz jej oprostis od tech sidequestu?

2007-03-09 - 15:13:33

davesade |

Třeba právě to, že z tebe nedělají právě ten pupek světa. Hele to je fuk, přepisovat tady děj, abys jej ocenil nebudu. Příběh ve Falloutu má grády, má zlomy, spády a další adjektiva, která užíváš. Prostě to nechceš vidět nebo to neoceníš, jelikož to není prostš JRPG - oukej. Na gamefaqs najdeš tuším spoiler free retell of story nebo na wiki. Argumentovat ti, že JRPG jsou jenom série bitek za sebou bez ladu a skladu je asi blbost, co? ;) Stejně jako tvrdit, že hry jsou něco jiného, než série miniquestů dávající dohromady jeden velký funkční celek.

2007-03-09 - 15:22:18

FrodoHC | 79%

Hlavně to hrál můj starší brácha ten to přehrál dvakrát a ještě to hrál

2007-03-09 - 18:25:06

Deshien | 79%

Tak tohle je dokonala tecka ktera jednou provzdy rozhodla na ktere strane mince je pravda

2007-03-10 - 06:23:50

Jab | Ringo

Klidně se na všechny ty BG i Fallouty vykašli, byť to jsou skvělé hry. Ale odhodit Planescape Torment "protože tě nebavilo hrát za mrtvolu" je obrovská chyba a přišel jsi tak o jeden z největších příběhů, jaký byl u PC hry stvořen. Pokud něco změní Tvůj názor na izometrická RPG od Black Isle a Bioware, tak tohle. Ač po pravdě rozdíl mezi takovým BG a Planescapem je asi stejně patrný, jako rozdíl mezi zachovalou roubenkou a chrámem Boží moudrosti. :-)

2007-03-10 - 21:19:02

Ringo | Ringo

Tezko me neco muze presvedcit v pripade, ze me nazaujal namet. V tomhle ohledu jsem proste neprisdel o nic. Kdyz me nebavi hrat za mrtvolu, tak me to proste nemuze bavit, at jeto zpracovano jakkoliv kvalitne.

2007-03-12 - 07:43:01

Jab | Ringo

Ta mrtvolnost hlavní hrdiny je spíše jen určitým příběhovým prostředkem. V Planescape Torment jde o definování vlastního já a jeho smyslu, o hledání odpuštění a přijetí trestu; o lásce, věrnosti a zradě; o lži a pravdě; o etice jednotlivce a zákonů společnosti; o vášni a uměřenosti. A žádný z těhle momentů, střetů a sporů není vyjádřen kýčovitě... Mnoho lidí má problémy právě s hlavním hrdinou. Jenže on není nemrtví, jen aby to bylo "faaaakt cooooool". Btw z mého skromného pohledu pokud nedohraješ Planescape Torment, tak doopravdy nemůžeš posoudit (a odsoudit) hry na Infinity Enginu.

2007-03-12 - 12:00:46

Ringo | Ringo

ale no tak, Planescape jsem hral a proste nedohral. Ostatni hry na Infinity Enginu jsem taky hral. Nesnaz se me presvedcit:-)))

2007-03-12 - 13:09:01

davesade | Ringo

Jo, nechte Ringa v klidu vykrvácet ve vaně s žiletkou v ruce, buďte na něj hodní! ;)

2007-03-13 - 07:54:38

Ringo | Ringo

myslim ze otrava alkoholem by byl lepsi zpusob:-)))

2007-03-13 - 08:13:13

davesade | Ringo

Dobře, tak přijeď (odkud vlastně jsi? Z Hoborgova?).

2007-03-13 - 14:46:24

Ringo | Ringo

tesne vedle, z Havířova:-)

2007-03-14 - 06:57:45

lenoch | kvalita

Jdním z měřítek kvality hry je kolikrát je člověk ochoten si hru zahrát. Z tohohle hlediska je Fallout rozhodně na špici. F2 mě dost kvalitně dostal. Hrál jsem dvojku před jedničkou a svou postavu jsem pojmenoval Master a pak jsem se strašně divil, že se po světě pohybují zbytky "mojí armády" (Master´s army :). Až pak jsem si zahrál a dohrál jedničku a vše se vysvětlilo :) Fallout2 a F1 jsou nádherně provázané, přečtěte si někdy Eastereggy a vtípky na NMA (No mutants allowed), doporučuju. Btw: Kolikrát jste kdo Fallouta hráli a dohráli? Já už to přestal počítat :)

2007-03-16 - 16:35:21

krwak | Fallout 2

Táto hra sa mi naozaj veľmi páčila aj keď musím pripustiť, že jednotka bola lepšia (originálnejšia a príbeh bol viac nahustený). V dvojke bolo veľa vecí dotiahnutých do konca a veľa bugov opravených. Veľmi dobrá hra aj ked príšerne dlhá. To si autori mohli odpustiť. Radšej menej sidequestov ale kvalitnejších aj keď je pravda, že nikto ma ich nenúti dokončiť(ja to ale nedokážem, to by som hru radšej nedohral ako ju dohrať iba čiastočne). Inak je to ale jedinečná hra, ktorá nemá obdobu medzi PC RPG :) Odporúčam ale predtý, si zahrať prvú časť.;) Ringo: píšeš, že si prestal hrať v Rene, viem to pochopiť, táto časť bola zbytočne zdĺhavá a nezáživná. Neskôr ale hra nabrala spád a bolo to omnoho zábavnejšie. S JRPG nemám žiadne skúsenosti a možno ich niekedy vyskúšam ak budem mať príležitosť.

2007-04-25 - 03:44:19

zavislakfallout2 | hodnotenie

Jednoznačne pre mňa naj RPG aké som hral,mnoho možností ako hru dohrať,vytvorenie vlastnej postavy,príbeh,návyková vec,hral som asi okolo 20 x,prešiel okolo 17 x, prv ako jednotku a viacej ma bavila a hral by som ju aj teraz keď by som ju po rôznych bojoch sám zo sebou nevymazal a nevyhodil dve CD ktoré som mal,takže možnosť si to stiahnuť by som bral ako zaujímavý dar pre závisláka a tá čast mojej osobnosti by bola vďačná : P potom mi je jedno celé VIP,ide mi len o fallout 2 :o )

2007-12-28 - 00:25:00

hardstone | xcc . . .

Fallout, skvělá Post-apokalyptická RPG hra, kterou vlastnim teprve chvíli, ale už jsem jí dohrál snad třikrát.
Zábava, navíc repetetivní. :)

Nicméně jsem teď mluvil o Fallout 1.
Druhý díl jsem nedávno rozehrál, ale ta tuna Geckonů, psů a jinejch nudnejch "zvířátek", ošklivější cestování po mapě a až moc paroidní příběh a questy mne zatim moc nenadchly.

Doufám, že to bude dál lepší. . .

2008-02-12 - 16:50:00

Heimann |

Možná to zní paradoxně, nebo, abych parafrázoval Gimliho, když mluví se Sarumanem, "moje slova stojí na hlavě" - ale Jednička měla podle mě reálnější příběh. Pořád mi přišlo uvěřitelnější zabít vládce mutantů, než amíckýho prezidenta v jeho vlastním kanclu. Jinak se ale ve srovnávání obou dílů odráží hodně subjektivního, z Jedničky jsem byl nadšenej, protože to bylo něco novýho, a než vyšla Dvojka, dohrál jsem pár skvělých her, takže jsem byl tak trochu zmlsanej.

2008-02-13 - 07:31:00

grimko |

Mozno to je zaujimave ale par rokov (velmi vela :D) uz hrajem Fallout :D Zacal som ho hrat ked ho hraval este tatko ked som bol prcek a neviem preco stale ho hrajem :D vzdy sa knemu vraciam tak isto ako k Fallout tactics neviem preco tato hra ma nikdy neomrzy :) ale co sa tyka 3 tak podla mojho fail sice som presiel zakladnu ale to bolo vsetko a uz sa knej nevratim :) nech zije klasika :)

2011-05-29 - 14:58:00

grimko |

Mozno to je zaujimave ale par rokov (velmi vela :D) uz hrajem Fallout :D Zacal som ho hrat ked ho hraval este tatko ked som bol prcek a neviem preco stale ho hrajem :D vzdy sa knemu vraciam tak isto ako k Fallout tactics neviem preco tato hra ma nikdy neomrzy :) ale co sa tyka 3 tak podla mojho fail sice som presiel zakladnu ale to bolo vsetko a uz sa knej nevratim :) nech zije klasika :)

2011-05-29 - 14:58:00


Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat