Největší kolekce RPG ke stažení

Diablo 1 | Info hry & Komentáře

Diablo 1 - obal
Vyrobce: BlizzardWWW: http://www.blizzard.com/diablo...
Vydavatel: Sierra StudiosPlatformy: PC
Datum vydání: 1997Rating
Legendární akční klikfest, který mnozí považují za degradaci žánru, přesto vysoce oblíbený titul. 
Vkládání komentářů je momentálně zakázáno.

Komentáře uživatelů:

Lord.Marf | hra

Nehral jsem to ale hral jsem dvojku:))))

2006-08-03 - 19:04:11

Mateej | K recenzi

Velmi dobře napsáno. Nesouhlasil bych snad jen s jedinou věcí, hudbu považuji za výjimečně zdařilou, dát hře soundtrack, na který si člověk vzpomene ještě po x letech a který se neoposlouchá ani po opakovaném hraní, to se jen tak někomu nepovede.

2007-01-04 - 13:47:19

Deshien | K recenzi

Hudbu bych v recenzich nehodnotil vubec ponevadz je to zalezitost osobniho vkusu

2007-01-04 - 18:41:55

Mateej | K recenzi

Totéž lze říct o recenzích na hry jako takové.

2007-01-04 - 20:24:53

zeleny--satan | dobrý začátek!!

Myslím že u tohoto žánru vivojáři udělali nejlepší krok kupředu a od této hry jse začel jejich svět točit kolem nich DIABLO 1 2 byli hry roku a prakticky jse dá říct že jsou to hry ůspěšné doposud předběhla docela svojí dobu a já moc děkuji všem těm kteří spolupracovali na této hře a na dalších dílech tak že un těchto her nepřemýšlejte a rovnou skačte pohlavně do světa Podsvětí kde příšery stemnot jse dostávají na náš svět vdobě si tak Alexandra velikého a zabijte DIABLA!!!

2007-01-09 - 20:38:13

davesade | dobrý začátek!!

Neber to zle, ale uklidni se s těmi spamy. To, že okomentuješ každičkou hru takovýmhle způsobem není příliš pozitivní, spíš naopak. Méně je někdy více a ze zásady dávám přednost kvalitě nad kvantitou. Díky.

2007-01-10 - 11:33:09

kreck |

2007-01-10 - 12:23:52

Deshien | dobrý začátek!!

skočte pohlavně na diabla - Zeleny demone "urcite si hral stejnou hru jako ostatni?

2007-01-10 - 19:29:31

josefsedivy | Diablo 1

Diablo 1 je jedna z nejlepsich her tohoto typu protoze obsahuje podstatu hrani a jednoduchost proto parte

2007-01-13 - 18:08:18

tomas0903 | demo

Plnu hru som este nehral len demo.Na zaciatok diabla to nieje zla hra troch mi pripada ze grafika je rovnaka ale to je len zdanie.Keby som sa mal rozhodnut medzi Diablo a Diablo 2 vybral by som diablo .

2007-01-14 - 09:40:39

nigel |

Připojím se k názoru na hudbu: to je podle mě jediná věc, která na Diablu ještě zcela neztrouchnivěla (krom akčního odkazu samozřejmě, diablo má bohužel spoustu dětí).

2007-02-11 - 18:06:57

lenoch | Absence příběhu

Diablo byla jediná hra bez příběhu, která mě kdy bavila... "Jdi dolu... vymlat vse co se hybe, najdi schody.. jdi dolu atd. " - to není příběh.

2007-02-12 - 15:21:42

lenoch | Absence příběhu

Diablo byla jediná hra bez příběhu, která mě kdy bavila... "Jdi dolu... vymlat vse co se hybe, najdi schody.. jdi dolu atd. " - to není příběh.

2007-02-12 - 15:26:31

902 10 | Absence příběhu

to je myslim uz takovy trademark blizzardu, ze jsou jejich hry tak trochu "simple". to je proste ciste mainstreemova firma, ktera ale vzdycky sla genialne s dobou. krome rpg mam rad i arkady a nedavno jsem se vratil k jejich hre blackthorne, na kterou jsem mel dobre vzpominky a po dohrani jsem byl docela zklaman neuveritelnou neoriginalitou a repetivnosti hry a vcelku ubohym pribehem. hra se ale hrala docela dobre. jinak ale treba diablo 2 ma hodne slusnou atmosferu, urcite prekonalo jednicku ve vsech smerech.

2007-02-13 - 12:43:39

NK |

Opravdu paradni hra v te dobe,hudba super i bojovy system,pribeh tam nebyl ale o tom to neni:p stejne jako multiplayer kdes mel navic moznost hrat na tezsi obtiznosti a pri smrti ti spadli veci,to uz bylo poradne hardcore:)

2007-02-13 - 14:08:36

Vojna | Bomba

Tuto hru bych ohodnotil jako nejlepší rpg hru kterou jsem kdy h rál a to počítám i ostatní díly z 5 hvězdiček bych těm to hrám dyl 10 :)

2008-01-17 - 11:58:00

Ringo | Bomba

Tohle je nejhorsi RPG hra vsech dob, vlastne nevim proc je razena k RPG. Asi jen diky tomu ze obsahuje vyvoj postavy. Ale obsah hry neni nic jineho nez tupa mlaticka, takze ten vyvoj postavy z toho jeste RPG nedela. Takze mezi mlatickama mozna dobra hra, ale mezi RPG tohle nema co delat. Proste pruser.

2008-01-17 - 14:16:00

Heimann | Atmosféra

Já bych se trochu přimluvil kvůli jedný věci, a tou je atmosféra. Byla tam ta bezmocná vesnice a osamělej hrdina, světlo a stín a zákoutí, ve kterých se dalo tušit nebezpečí. Něco podobnýho je v Icewind Dale, kterou mám teď rozehranou. Mlátička, i když víc RPG, ale pořád mlátička. Jediný, co mě u ní drží, je ta atmosféra mrazu a smrti, ty nádherně vytvořený lokace.

2008-01-17 - 14:24:00

Richmond | Atmosféra

No tak Icewind Dale jsem si třeba já nastavil tak, že jsem si z toho pomalu udělal tahovku :) Mně se v IWD líbil i příbeh, ale ta zimní atmosféra s výbornou hudbou to ještě vyšperkovala.

2008-01-17 - 14:42:00

Jab |

Richmond: Co tu dělá IWD? :-)
Jináč na Diablu je opravdu nejlepčejší ta atmosféra. V tom určitě překonává dvojku. Nadto jde během hry normálně ukládat a dá se to dohrát za den - což je u primitivní mlátičky obrovské plus.
O unique itemy též člověk nezakopává na každém rohu, ovšem těch vzácnějších si pak opravdu váží. U mága jsem třebas měl Royal Circlet. To bylo něco!
A pak ta kytara hrající v poklidném Tritramu, hmm..., to byl balzám na duši...

2008-01-17 - 22:41:00

davesade | 2Ringo

Děkuji ti náčelníku, že ses mne zastal ;).

2008-01-18 - 09:46:00

Ringo | Davesade

Diablo je pro me synonymem nejvetsi katastrofy v RPG zanru:-)

2008-01-18 - 14:19:00

Heimann | To Ringo:

Nejsem zastánce akčňáren, miluju příběhy a propracovaný herní systémy, takže Diablo není pro mě, přesto musím konstatovat, že z tebe mluví zaujatost. Co třeba Legend of Valour? Nebo LOTR od Interplay ze začátku 90. let? To byly podle mě daleko větší katastrofy. Ale ty to asi myslíš tak, že jejich "příklad" nikdo nenásledoval, na rozdíl od Diabla, tudíš nenapáchaly zdaleka tolik škod.

2008-01-18 - 15:20:00

Jab |

No, jen se tady kluci plácejte po ramenou. ;-) Byť souhlasím, že Diablo se nedá srovnávat s nějakým Planescapem, tak to stále byla zábavná hra. A je fakt, že akční RPG jsou do jisté míry žánrem od RPG odděleným. Odlišnost je hned v síle té "role", kterou hrajete. Zde přirozeně Diablo nestíhá. Na druhou stranu základní koncept je ve své jednoduchosti též atraktivní. Je to "odpočívací" hra. Podle toho bych jí soudil...

2008-01-18 - 17:02:00

Ringo | Heimann

ten zaver jsi definoval presne. Bylo spousta spatnych RPG, ale po vetsinou to byly RPG ktere nasledovaly neco, ale ono se to nepovedlo, ale nikdo ty nepovedenky nenasledoval a nedostaly se nikdy do povedomico by definice RPG. Zato Diablo se pasovalo do RPG, lide jej brali jako RPG, hrat RPG totiz bylo tehdy strasne sofistikovane a pro uzky okruh hracu a spousta hracu neumejicich RPG se chtelo do tehle, kdyz to tak reknu, kasty zaradit. A Diablo jim to svou primitivnosti umoznilo. Pak ses jenom mohl zeptat hracu co hraji a oni rekli RPG - je, to jste borci, a jake RPG hrajete? - iodpoved znela Diablo. tim se stalo definici zanru v te dobe a to bylo hrozne spatne, protoze od te doby vychazeji drtive RPG nazvem, nikoliv vsak obsahem. Stala se z toho tuctova herni odnoz, tak jako treba automobilove zavody nebo 3D strilecky.

Mimochodel Legend of Valour bych do propadaku neradil, ve sve dobe to byla na Amiz revolucni hra.

2008-01-18 - 17:06:00

Jab | Ringo

Takovéhle nesmyslné elitářetví opravdu nemám rád. Od dob Diabla vzniklo hafo RPG, které naprosto překonávají staré klasiky. Dungeon Master ba i skvělý Ishar byly ve své době krásné hry, ale dnes by se již nechytily. A není to tím, že by dnešní hráčstvo bylo primitivní, koneckonců si přiznejme, že na Dungeon Masteru nebylo nic, co by vyžadovalo větší zapojení mozkových buněk (semo tamo nějaký puzzle, ale nic vážného - hrál jsem jen 1 . díl).
Když vyjde nové RPG ve stylu Diabla, tak také hnedle dostane nálepku Diablo-klon, které se již nezbaví. To se nějakým KotORů, Bloodlinům, Arx Fatalisům,Anachronoxům atp. stát nemůže. Čili rozdíly jsou patrné jistě i občasným hráčům.
Mj. to s tou kastou RPG hráčů je ale krásné. Osobně doufám, že do ní nikdy patřit nebudu. Sice hraju de facto jen RPG hry, ale opravdu nechci být v nějaké kastě. Arozhodně si nemyslím, že někdo hraje RPG hry jen aby se do ní zařadil. :-)

2008-01-19 - 12:53:00

902 10 | 4jab

imho byl DM solidni zatez na mozkovnu, bez navodu to bylo hodne tezky. naopak nova radobyslozita rpg typu BG1 a 2 jsou vylozene primitivni.

ad. diablo - nevim co tu resite, byla to velmi zabavna hra. i kdyz jak uz jsem tady kdysi napsal, imho ji ve vsem prekonava 2. dil, kde si bylo mozno formovat svuj charakter mnoha zpusoby a prostredi melo neco do sebe (rozhodne vic, nez mesto, kde je na 500m2 vchod do pekla, labyrintu, jeskyne etc)

2008-01-19 - 13:45:00

Heimann | To Jab:

S tím DM jsi trochu ustřelil. Podle mě Dave v recenzi na DM a jeho pokračovatele docela vystihl jeho náročnost na mozkovou kapacitu hráče. Co se týče Ringa, jde o jasnou nadsázku, chápu jeho poznámku tak, že RPG, tak, jak byla chápána původně, hráli lidi, kterým nestačí rozsekat, rozstřílet nebo rozmlátit všechno na obrazovce. Diablo způsobil to, že nálepka RPG funguje často jako marketingový trik, něco jako "vyrobeno podle tradiční receptury". Kolik nadšených diablistů hrálo např. Ambermoon, a kolik pijáků tradičního českýho piva ochutnalo plzeň z roku 1900?

2008-01-19 - 14:22:00

Jab |

Jak jsem řekl, hrál jsem jen první díl. Nějaké logické puzzly tam, co si pamatuji, byly. Ale nic opravdu těžkého. Je docela dobře možné,že v dalších dílech byl tenhle prvek posílen. Nicméně základní koncept Dungeon Mastera je úplně stejný hack & slash jako diablo...
To není žádná ostuda. EoB na tom byl stejně, Dungeon Hack též a našla by se i spousta dalších. Na hádanky tu ostatně vždy byly spíše adventury.

2008-01-19 - 14:34:00

Ringo | JAB

Heimann ti to doufam vysvetlil tak, ze jsi to pochopil. Ono nejde ani tak o kastovani sebe samych jako spise to, ze RPG hral uzky okruh hrace, pro ktere hrani pocitacovych her bylo kapku necim jinym nez jak psal Heinmann - sednout na pul hodky a nasbirat co nejvice fragu, bodu, ujet nejlepsi cas a pod. RPG hraci byli spise sortou lidi odchovanych na stolnich hrach a pocitac jim prinesl nove rozmery tohoto hrani. Byli to hraci ochotni se hram venovat 10 hodin v kuse, spolecne resit problemy danych her, stali se z nich sberatele, ne jen jednorazovi uzivatele her, kteri si ji zahraji a poslou tak rikajic dal. Tenhle zapal pro hry, sberatelstvi a defakto vytvoreni specifickeho konicku se stal pro uzky okruh hracu zivotnim stylem, a zacla se jim venovat zvlastni pozornost a zaclo prichazet do mody byt RPG hracem. To neni o vyzdvihovani jednoho hrace nad jineho. Prirovnam to treba k Panu prstenu. Ti co to cetli a nebylo jich kdysi mnoho, si utvorili vlastni okruh fandu, kteri rozebirali detaily. Dneska detaily rozebira kdejaky sigr s cigarem v ruce v hospode, protoze byl na filmu, zatimco slovo kniha je pro nej sprostym slovem a opravdove detaily vubec nezna.

2008-01-19 - 21:23:00

Ringo | JAB

A co se tyce tvych prikladu - zkusme to jinak - Ambermoon, albion, Betrayal At Krondor, Dark Sun, Ultima 7, Wizardry 7, Realms of Arkania. Kdybysme chteli nejak degradovat puvodni dungeony - nasledniky DM, nepovede se ti to, protoze veskera akce neni o hura klikande, ale i pres akcni nadech diky klikani na ikony zbrani zde zustava zachovan jakysi odstup, neplati cim rychleji klikas, tim rychleji sekas. A par puzzliku v DM - nejsem zasadnim zastancem Dungeon Mastera a mnozi to tu vi, podle me jej treba Wizardry 7, Land of Lore ci Stonekeep strci do kapsy. Nicmene pokud jsi to hral natvrdo, bez navodu, bez map - tedy kreslil sis je sam, je jasne ze to je pro rychloklikace Diablisty neprekonatelny "intelektualni" problem:-)

2008-01-19 - 21:29:00

davesade | 2JAB

Čeče a jak náročný na "mozkovnu" bylo Diablo, když teda shazuješ legendární a nepřekonatelnou modlu?

2008-01-20 - 12:07:00

Jab |

Naprosto nepopírám, že existují i dungeony ze staré školy, které byly po mnoha stránkách komplikovanější než Dungeon Master. Žánr degradovat nechci, koneckonců jsem jeho fandou. Ani nechci naopak vyzvihovat Diablo jako inteligentní hru (ale to je asi jasné). Přirozeně mě též ohromně bavila Star Trail, EoB 2 a nejvíce geniální Ishar 2 (to je podle mě opravdu skvost).
Zarážející mi ovšem přijdou ty neustále obraty typu "intelektuální problém pro diablisty" atp. Diablo neodsoudilo žánr RPG k zániku. Dlouho po něm vznikala spousta krásných a inteligentních děl. Hráč Diablo se též nerovná idiotovi, koneckonců ani nevím, jak by se to dalo posoudit. Diablo prostě vyšlo, byla to normální hra, která bavila miliony lidí. Není to dílo démona, které odsoudilo inteligentní zábavu k zániku. Heh, vlastně si vzpomínám, že jsem kdysá hraní Planescapu prokládal Diablem 2.
Jinak se přiznám, že jsem v dětství žádné kluby fandů RPG nezakládal, snad mě v Tvých očích alespoň částečně očišťuje Sigil, byť se zabývá především Infinity Engine hrami. ;-)
Má to i své důvody, dokážu se bavit s lidma o BG, Planescapu, Falloutu atp. Ale co bych si s nimi řekl zrovna o tom Dungeon Masterovi? Nějak si nevzpomínám, že by jeho hraní bylo někdy společenskou událostí, byť u jiných generací tomu tak mohlo být. Holt mi je "jen" 23.
Jinak si osobně myslím, že Pán prstenů jako kniha není nic moc. Film mi přišel dobrý, už jen tím, že je v něm vystříhána spousta nudných scén a důraz je kladen na akci a drahé počítačové triky. :-)
Pán prstenů je ovšem ohromný konzum i jako kniha. A ne že ne. Osobně jsem měl od Tolkiena vždy nejraději Silmarilion a Hobita.

2008-01-20 - 14:07:00

Ringo | JAB

lol, LOTR a konzum. Jiste, ale az po te co vysel film a vsichni z toho byli uneseni a zacli se pidit i po knihach, o kterych by se bez filmu nikdy nedozvedeli. Otazkou je zda je to dobre nebo spatne. Mozna je fajn ze konecne svet prozrel a odhalil genialitu tohoto dila a nezustalo jen u tech par pravovernych skalnich fandu:-)
AD DM - priklad za vsechny. Kolem dnesnich RPG se mluvi tak maximalne 2 cisla v casopisech, zatimco DM zabral snad desitku cisel Excaliburu a dalsi desity cisel Score. Navod na Wizardry 7 vysel poradny a rozprostiral se po nekolika cislech Score snad az dva roky po vyjiti hry. Jinak treba takovou Baldurs Gate dohraje kazdy, Wizardry 7 bez navodu dohral malokdo. Otazkou je co je lepsi, jestli zcistokrevnit zabavu a zpristupnit zaver hry uplne vsem a vsadit na jednoduchost, nbo udelat hru pro skalni fandy a nechat je trapit se s ni dva roky. Ja jsem priznivce nejakeho stredu. Ten ale v dnesnich RPG nenachazim, nachazim spise tu prilisnou jednoduchost. Co se tyce diabla, Diablo neni proste RPG. Je to cista akcni hra v ktere sbiras body, ktere sikovne byly nacpany do systemu expu. a vyvoje postavy. Ale porad tam citim jako bych sbiral body do nejake arkady. po obsahove strance je ta hra cista nula. Pokud nekdo zacne vykladat jak pari RPG hry a jeho nejoblibenejsi je Diablo, tak se jen usmivam a jsem nechtene tlacen do onoho "elitarstvi" jak jsi to nazval. Proste mam takovy ten pocit jako bych coby horolezec slezal Himalaje a nekdo se mi chlubil ze je taky horolezec. Ze sleza stenu v telocvicne a sem tam vysplha na nejaky ten piskovec v Ceskem raji.

2008-01-20 - 15:18:00

Jab |

Tedy tohle už je silný off-topic, ale pána prstenů znal KAŽDÝ z mé generace dlouho před tím, než vyšel film. A skoro každý jej taky četl. A osobně se nedomnívám, že jsou ty tři knihy nějak výjimečné. Jak říkám, Silmarillion byl o dost lepší.

2008-01-20 - 17:27:00

davesade |

2JAB
Možná žiješ v paralelním vesmíru, ale po Diablu bylo HC RPG jako šafránu. Ano, byly tady BG a PT třeba, najdeme ještě třeba ještě NWN, ale moc dobře víme, jak to s Black Isle dopadlo. Takže co se týče kvantity - nelze argumentovat. A co se týče kvality - vyjma jmenovaných _nic_moc_. Můžeme pochopitelně vést spory, jestli to bylo zrovna Diablo, které to odstartovalo. Každopádně se shodneme, že Diablo je jedna z ukázkových her nastupující silné komercionalizace her jako takových. Diablo není "normální" hra, což vyvracíš o pár slov dál - ta hra "bavila miliony lidí" - to není normální, to je naprosto výjimečné. Podle mne je to způsobeno právě širokou orientací na masy, odpočinek při pocitu hardcoru. Co největší přístupnost co nejširší vrstvě hráčů - i za cenu osekání herních featur tak, aby to mohla hrát cvičená opice schopná klikat. Přitom jde o pár náhodně vygenerovaných pater s příšerami. Intelektuálně tedy hluboko pod úrovní, co si budeme namlouvat. Takže to je jedna věc. Jak píše Ringo, Diablo nemá s RPG nic společného, i kdyby ses hodně snažil.

Druhá věc - co by sis povídal o DM? Ano, PT je obsahově nesrovnatelně bohatší, než DM, to je jasné, ale tak nějak naznačil Ringo a vem si i mne samotného - vyplodit 13 stránek ve Wordu o hře (resp. trojici podobných her) není jen tak. To je jasný důkaz, že o DM se dá mluvit opravdu dlouho. A také tak často činím ;).

Třetí věc - LOTR nebyl konzum. Ačkoliv mám nejraději také Hobbita (i když Simlarilion se mi tolik nelíbil), tak LOTR nikdy nebyl konzum, až do té doby, než se začalo mluvit o filmu. Tolik postav a tak komplikovaný děj vyprávěn s takovým smyslem pro detail - to není konzum, ani kdyby ses postavil na uši a obeskákal na nich zeměkouli.

Každopádně díky za inspiraci, napíšu článek "Proč nenávidět Diablo" a vezmu to pěkně detailně ;). Kontroverze mi jde ;).

2Ringo
Ad horolezci - to není úplně dobré přirovnání. Pokud je hraní Wizardry 7 slézání z Himalájí, tak Diablo je jako sedět před televizi a koukat se na někoho, kdo slézá stěnu v tělocvičně ;).

2008-01-20 - 19:13:00

902 10 |

ad. LOTR - pan prstenu byl brutalni mainstreem davno pred filmem. kdyby nebyl, tezko by ty filmy natacely a podobnym rozpoctem. ja sam jsem tolkiena hlavne driv opravdu miloval, ted s casovym odstupem shledavam stejne jako jab zabavnejsim silmarillion a nedokoncene pribehy. treba ta tragicka incestni story byla opravdu vytecna.

ad. DM - DM nebyl hack&slash, byly tam dlouhe "mozek only" pasaze. bylo to moje prvni rpg a dobre si vzpominam na ty neustale zaseky na logickych problemech. otazkou je, jak bych si poradil ted, je mozny ze bych nemel problem. nicmene ta hra byla mozna diky anastasovovi a score trochu prehypovana.

ad. beholderi - zvlastni serie. prvni dil je veskrze prumerny, druhy dil excelentni a moc rad na nej vzpominam, ale treti je mizerny. nikdy jsem nechapal, proc byla zminovana jako priklad legendarnich rpg. nicmene ja jsem trochu specificky priklad, nechytl me wizardry 7 (divna mesta, cely system me kupodivu nesedl) ani ultimy underworld.

ad. finally DIABLO - ty vytky o nehardcorovosti mi prijdou trochu lacinny, diablo byla spis kosicka a malokdo to popiral. krome toho ze byla velmi kratka a zabavna, mela i super multiplayer, ktery ji HLAVNE ziskal slavu.

2008-01-20 - 19:50:00

Ringo | JAB

vsichni co znas cetli Pana Prstenu. No vida, kolem me jsem jej cetl jen ja a ostatni se pridali asi az 10 let po me co vysel film:-) Mel jsi stesti ze ses nachazel ve spolecnosti, kde byl vzorek tehle fandovske komunity o kapku sirsi nez kolem me:-) Za komance byl Pan Prstenu underground, tento charakter si podrzel jeste hodne dlouho, protoze kdyz mi rodice na vanoce prinesli reedici PP z MF s temi drahokamy na obalce, mel jsem pocit ze mi prinesli nejvzacnejsi poklad na svete a malokdo to kolem me mel a malokdo to cetl. Je nse o tom obcas suskalo mezi dvema tremi lidmi kteri se slezli z ruznych trid, aby si o tom pokecali o prestavce na chodbe nez zacla hodina.

2008-01-20 - 19:56:00

Ringo | Davesade

Nechtel jsem byt az tak kruty s tim horolezcem:-) Musel jsem tam aspon kapanek pricineni ponechat za to klikani. U te televize muzes i usnou a to by te zrejmei v Diablu neco zabilo:-) Jinak kontroverze mi jde taky moc dobre, rad napisi komentar k tve uvaze o tom jak je Diablo stupidni priserna hra, ktera obsahove spada snad nekde pod osmibity. Final Fantasy 1 na NESu byla 100x lepsi.

2008-01-20 - 19:58:00

Jab |

Diablo nemá s RPG nic společného krom toho RPG. Taky proto je na těhle stránkách. Točíme se v kruzích kolem jedné praštěné definice. Stokrát můžete opakovat, že diablo je jednoduchá a osekaná hra a já s vámi mohu stokrát souhlasit. Nicméně to nic nezmění na tom, že jde o akční RPG. Volíte si v ní postavu, tu postavu nějak dále vytváříte, jsou tam questy, je tam příběh (pasující na ony postavy) atp. Ono "R" (jakožto role) to tedy v základu obsahuje. A že je ta role osekaná na kost jsem říkal sám. Ovšem do Dooma ještě dosti chybí.

Zopakuji pár těch novějších RPG, které se ne vždy chytly právě kvůli své "hardcorovosti".
Dungeon Lords, Wizards & Warriors, Wizardry VIII, Arx Fatalis, Greyhawk:ToEE, Soulbringer.
Hry byly vždy komerční. Ovšem časem někteří tvůrci začali lépe chápat, co si žádá trh. A tedy i začali více vydělávat. Btw dá se polemizovat, zda to vedlo k větší primitivnosti RPG či naopak. Osobně mi přijde, že jsme si i načas polepšili (vrchol bych bral tak kolem roku 2000) a pak to zase spadlo...

2008-01-20 - 19:59:00

Ringo | JAB

to RPG je tam tak nejak podruzne, proto to RPG neni. RPG prvky muze mit kde co, ale zanrove to vzdy snadno rozlisis. Kam bys zaradil treba takovou Castlevanii? Je to plosinovka, ale ma hafo RPG prvku. V japonske produkci ma RPG prvky kde co a porad jsou ty hry zanrove jinde nez cistokrevne RPG.

Tyhry co jsi ted uvedl mely 2 problemy. Me kvuli hard corovosti nechytly proto ze nektere byly zabugovane, Dungeon Lords inklinuje k Diablu, u Wizardry 8 se mi nelibil system kdy potvory leveluji zaroven s tebou, coz trochu s tou hardcorovosti prehnali, ale hlavne - bylo to vzdy neco co uz tu xkrat bylo a nejak jsem se po par hodkach vzdy zacal nudita premyslet nad tim, ze bych si misto toho radeji zahral nejakou opravdovou klasiku. Druhy problem je to, ze pouzitim hardcorovosti u nekterych techto her narazili producenti techto her jiz na zlenivelost hracu, kterym se dotoho uz nechtelo a zdalo se jim to prilis komplikovane. Opravdovi hard core hracum bohuzel pribyl vek a povinnosti a na opravdu hard core hry uz neni cas, a novodobi hraci nikdy az na vyjimky hard core hrat nebudou, protoze jsou odchovani novinkovym stylem a rcenim - proc hrat starou osklivou hru, kdyz muzu hrat neco tak nadherneho co vyslo vcera.

2008-01-20 - 20:08:00

Jab | Ringo

1) to RPG je tam tak nejak podruzne, proto to RPG neni. - Tohle je zjevný rozpor. A to i v kontextu toho, co píšeš dále. Castlevania je pak plošinovka (třebas), protože jí tak označují (i přes, jak píšeš RPG prvky),. A s Diablem se to má stejně.
2) Zdruhé odstavce je pak jasné, že máš sám s novými hard core hrami sám problémy. Jde o stokrát omílaný koncept, není na to čas (jen tě ve zkratce opisuji). Mladá generace ja zase zlenivělá. Jinak řečeno sám píšeš, že ty staré koncepty vlastně nikdo nechce. Tak proč nedopřát úspěch diablu. V jeho stínu i tak vycházejí a budou vycházet hry jiné, k nimž je potřeba si cestu hledat a dojít tak opravdové odměny (jež vždy stojí nějaké úsilí).

2008-01-20 - 20:19:00

902 10 |

diablo je akcni rpg, proto sem patri. nicmene i kdyby ne, stale je tady na webu v seznamu jeste strategie jagged alliance.:0)

2008-01-20 - 20:24:00

davesade | 2jab

"Roleplay" není to, že se ti vyvíjí postava. Diablo a Doom jsou rovnocenná "RPG", protože můžeš sebrat lepší zbraň, více zdravíčka nebo více munice (jejda, já zapomněl, že v Diablu je neomezená munice! ;). Postavit tyto hry z hlediska roleplaye vedle sebe jako sobě rovné není problém. Akorát má Doom dobře navržené levely a lepší příběh, to zase jako jo.

A ano, statisticky můžeme pozorovat zjednodušování her pro masovější a komerčnější použití. A kupodivu je to období po Diablu. Divné, že? Ale je to tak, stav se na hlavu. Diablo zdegradovalo žánr na PC ať se ti to líbí nebo ne. Je to jasné, když něco vydělává, ostatní se jej snaží napodobit.

No, nebudu se tady více exponovat, nechám si to na svůj nenávistný článek ;).

2008-01-20 - 21:17:00

davesade | 2:90210

Diablo je akční hra, která je na těchto stránkách jedině proto, abych identifikoval a v zápětí eliminoval milovníky titulu ;). A BTW Jagged Alliance obsahuje více roleplaye, než všechny diabla i s datadiskama dohromady.

2008-01-20 - 21:18:00

Ringo | 90210

AD LOTR - knihy az takovym mainstreamem nebyly. Ano, byly slavne, ale slo to pekne postupne. Film sel dovysokych ambici hlavne proto, ze slo o kvalitni a slavne dilo, nikoliv vsak mainstreamove a taky proto, ze ta kniha je pro filmovy namet genialni, nikomu se toto dilo ale dosud nepovedlo natocit. Proc asi? Kdyby to byl mainstream, bylo by to snadne.

2008-01-20 - 21:46:00

Ringo | JAB

dobra, budu volit priste jednodussi souveti, aby to pochopil i Diablista:-) RPG je v Diablu navic, proste to neni primarnim obsahem teto hry, je to tam jen jako tahak pro lidi, kteri chteji hrat RPG a zaroven chteji, aby to bylo jednoduche jako mlaticka. Pojdme tu zaradit vsechny hry kde se sbiraji nejake bodiky, protoze to samo o sobe je vyvoj:-)

Nemam nic proti hardcorovitosti, pokud je vyvazena. W8 polde me vyvazene neni a je to chyba. Problem neni hardcorovitost sama o sobe, protoze ja si radeji nez 8. dil zahraji sedmy. Nemam s tim problem. Stare koncepty nikdo nechce - mno, v tom mas trochu pravdu a vysledkem je ze sel herni trh docela do haje. Stare koncepty chteji jen hraci, kteri na nich vyrostli a stary koncept v novem kabatku tak nejak neni uz to co to byvalo, protoze chybi napady. Vsichni chteji jednoduchou rychlou zabavu, cimz RPG zanr zemrel. Nastesti ovsem jen na PC, na konzolich zatim fici tento zanr skvele, uvidime ovsem jestli neprijde degradace s Playstationem 3. Protoze snaze predvest vykon nahravaji hlavne rychle akce, ktere dokazi vykon prezentovat nejlepe. Zacinam mit pocit, ze se z herniho prumyslu proste stava pasivni zabava, kterou doted prezentovala predevsim televize. Obavam se, ze pristi generace bude za hry povazovat spousteni si jednim tlacitkem namakane hyperrealisticke vymodelovane videa na plazmove televizi pres comp nebo next gen konzoli a budou to povazovat za skvelou parbu.

2008-01-20 - 21:54:00

Ringo | A jeste poznamka

nemohu si pomoct, ale silne to citim a musim to i napsat. Ty ctyri hvezdicky pro Diablo na techto strankach povazuji za obrovskou ostudu. Mozna by nebylo na skodu udelat pod recenzi hodnoceni dle nazoru recenzenta a do zobrazeneho hvezdickovani udelat klasicke anketni hodnoceni, kde kazdy zde registrovany odklikne hodnoceni 1 - 5 a zobrazi se pocet hodnotitelu a prumerne score. Jeste zajimavejsi by byl zaznam v databazi vsech hodnotitelu a kolik dali ktere hre bodu, ale to uz bybyl pro webmastera masakr:-)

2008-01-20 - 21:59:00

davesade | Ringo

Berme to jako hlas lidu. Kdybych psal recenzi na Diablo já (a myslím, že bych byl fundovaný recenzent), bylo by zase pro webmastera peklo dělat záporné hodnocení. Takže ono si nevybereš. Hele já to vidím tak, že mám zjištěnou IP adresu recenzenta a zásahovka je na cestě. A to je myslím fér. Dorazím to jenom tím plivačným článkem a bude.

2008-01-21 - 07:25:00

Jab |

"A ano, statisticky můžeme pozorovat zjednodušování her pro masovější a komerčnější použití. A kupodivu je to období po Diablu. Divné, že? Ale je to tak, stav se na hlavu. Diablo zdegradovalo žánr na PC ať se ti to líbí nebo ne."
Fajn, kdybych hnedle ze začátku věděl, že s tím nejde nic dělat, tak bych nemusel vůbec diskutovat. Přístě je třeba se o tyhle zjevené pravdy podělit s ostatními hned, aby si ušetřili čas s argumentací.
Ještě by mě zajímaly alespoň nějaké ty studie, "kterak dravé Diablo ohrožuje žánr RPG."
Fascinuje mě, že jsem označen za "diablistu" (z diskuze je zjevné, že jde o negativní označení) jen proto, že se na celý problém dokážu podívat i jiným pohledem. Či jinak řečeno jsem schopen určité reflexe (tzn. nejsem fanatik).
Sociální skupina se zajisté často formuje díky existenci vnějšího "nepřítele". Taková skupina též má často vnitřního nepřítele, takzvaného obětního beránka (opět jeho existence utužuje skupinu).
RPG hry ovšem nedisponují vědomím ani touhou se družit, pročež ani nepotřebují nepřítele. Ať už vnitřního či vnějšího.
Po Diablu vyšla spousta kvalitních RPG. Dost možná i lidé, kteří přičuchli k Diablu, zatoužili hrát něco podobného v daleko složitější formě. Možná i popularita Diabla ukázala, že má smysl dělat RPG a že ta se chytnou. Kdo ví, možná by bez Diablo nevzniklo Baldur's Gate či spíše Icewind Dale (které je podle mě dost hrozné). Možná by bez úspěchu Diabla nikdo nešel do akčních VtM: Bloodlines (které jsou skvělé), Jade Empire či Mass Effect. Třebas i Diablo byl jediný způsob, jak celý žánr skutečně popularizovat, přitáhnout k němu nové fandy a těm pak vecpat cosi daleko složitějšího.

2008-01-21 - 09:51:00

Ringo | JAB

Diablo neznicilo konkretni RPG hry, na to je to prilis velka sracka aby se mu to mohlo podarit. Diablo znicilo hrace a potazmo nasledne i RPG zanr, protoze misto RPG zacly vychazet diabloviny a tem se zaclo rikat RPG. Nepravem samozrejme.

2008-01-21 - 11:14:00

davesade | 2JAB

Neber to osobně, simtě. Nejseš Diablista, jenom ti to trochu dýl trvá ;). Podstatné je, že tě Diablo smí bavit. Proč by ne, je to jen klon Angbandu. Jenom díky realtimovosti lze úspěšně pochybovat o existenci jakéhokoli roleplaye a to je podstatné.

Jasně, že po Diablu vzniklo pár opravdu špičkových RPG. Například Bloodlines i série BG se spinoffy. Ale zapomínáš dodat, že firmy stojící za těmito špičkovými hrami krachly! Protože to lidi přestali chtít! A to je vina (nejen) Diabla, resp. té vlny masového nasazení komerce do her ve větší míře, než kdykoli předtím. Například firmě Interplay se až do roku 1996 dařilo celkem dobře, dokonce udělali Fallout. A že šli do kopru? Aby ne, přísun EA a Blizzard produktů zaujal pro přístupnost mnohem více hráčů. Je to pochopitelné, ale nezkoušej to omluvit.

2008-01-21 - 12:11:00

Jab | Dave

Osobně jsem v tomhle prošel i určitým názorovým vývojem ( http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?f=6&t=170&st=0&sk=t&sd=a&start=30 + další strana).
Nicméně časem jsem si začal připouštět, že o zařazení Diabla do určité škatulky nerozhoduji já. Ba co dokonce jsou v Diablu určité RPG prvky naprosto základní. Byť ten základ dále nijak nerozvíjí.
Minimálně první díl mám ovšem za velmi dobrou hru. Lokace krásné (hell, Tristram) a měloto krásnou temnou atmosféru...

2008-01-21 - 12:22:00

davesade |

Zajímavá diskuze, trochu jsem to prošel... no, pořád nemohu souhlasit, ale zase uznávám svou zaujatost ;).

2008-01-21 - 13:44:00

Heimann | To Dave:

Pokud napíšeš odmítavej článek, nebude to kontroverze. Já bych byl pro článek "Proč miluji Diabla a jak změnil můj život". Mohlo by to začínat asi takhle: "Byly doby, kdy jsem byl slepý. Z kobek Dungeon Mastera, Black Cryptu a Ultimy Underworld jsem vyšel špinavý, pokousaný, hladový, shrbený, s průsvitnou kůží a plesnivýma nohama. Pak se objevil On. Svět, ve kterém téměř nic nehrozilo. Rozhodně ne to, že by mě poznamenal na delší dobu. Atd."

2008-01-22 - 10:54:00

Heimann | To Dave:

Samozřejmě ti do toho nechci kecat, stejně si to napíšeš po svým, už pro svou zaujatost :o)

2008-01-22 - 10:56:00

Heimann | To Jab:

Aby tu nebyli všichni proti tobě: Už jsem to tu jednou napsal, ale atmosféra je skutečně povedená. Mohla by se počítat za hvězdičku? Aspoň trojcípou? Nebo dvojcípou? Jak vypadá jednocípá hvězdička?

2008-01-22 - 10:58:00

davesade | 2Heimann

Já jsem nemyslel odmítavej článek, antirecenzi. Já jsem myslel opravdu veřejnou popravu a znesvěcení zohavené mrtvoly, odsouzení do pekla všech, kteří se hrou mají jen ty nejmenší, jednocípé sympatie, urazit všechny, co to kdy hrál a Blizzard v čele, protože se v životě nezmohli na nic jiného, než ubožárny s Diablem a WoWem v čele!
;)

2008-01-23 - 09:34:00

Jab |

Dave: Též si myslím, že nejlepší hra od Blizzardů je Starcraft (+BW). Kam se hrabou Warcrafty. :-)

2008-01-23 - 11:24:00

Heimann | To Dave:

Chachá, tak to už se všichni včetně tebe válíme v sedmým kruhu Dantova pekla, protože ty i já a troufám si tvrdit, že i všichni účastníci týhle diskuze s tím rohatým potěrem Blizzardu smilnili!

2008-01-23 - 13:57:00

davesade | Heimann:

No a v tom je ten vtip! ;)

2008-01-23 - 14:39:00

Heimann | To Dave:

V tom případě by sis ale měl změnit nick na Dave von Masoch! ;o)

2008-01-25 - 10:39:00

davesade |

To bylo mé dívčí jméno ;).

2008-01-25 - 11:37:00

badyho |

Diablo som hral az po vojne. Bavilo ma to, presiel som to asi 3 krat. Naozaj je to dost jednoducha hra a teraz by som si ju uz nezahral. No vtedy to bolo ine. Clovek pride z prace a chce sa uvolnit pobavit a nechce sa trapit este s nejakou zlozitou hrou. Pre mladsich to bola zase dobra akčárna. Nevedel som o vela hrach a toto bolo myslim moje prve RPG. Mna to inšpirovalo a chcel som si zahrat podobne hry. Vela som ich nehral a vela nedohral. Nechcelo sa mi s nimi trapit. Je pravda, ze teraz uz vacsinou vznikaju jednoduchšie hry. Ludom sa uz nechce na tyzden alebo aj dlhsie zakopat pri jednej hre, chcu si uzivat, skusat nove veci. Tak či tak teraz mam viac casu a začal som hrat stonekeep, EOB. Lepšie hry ako diablo, človeka nutia viac rozmyšlat. Hry by mali človeka aj niečo naučit, niečo mu dat. Diablo toho vela nedalo, ak vobec. Ale oddychovka je to dobra.

2008-03-31 - 19:00:00

Machrovic | ČEŠTINA

češtinu ke hře najdete zde: http://cestiny.idnes.cz/d/diablokajicek000930.html

2008-05-07 - 22:30:00

Boouwen |

jak mam rozjet diablo 1 pod xp poradte pls

2008-08-18 - 15:47:00

delosombres | 2Boouwen

Co? Normálně spustíš soubor DIABLO.EXE. Pokud máš teda originál.. :o)

2008-08-19 - 00:33:00

hardstone | ...

Grafika jde ruku v ruce s dobou kdy hra vyšla, rpg systém (teď mám na mysli zvyšování statistik a podobně) je na akční RPG dobrej, prostředí občas zajímavý, občas nudný, bossové jsou dobří, zábva není příliš vysoká.
o stereotypu se zmiňovat nemusim, ne?

2009-01-14 - 11:16:00

flip1419 |

chci si zahrát diablo 1

2009-04-25 - 15:58:00

delosombres |

chci si zahrát Diablo 3

2009-04-26 - 03:11:00

riot |

Nikdy si nechci zahrát jakékoliv diablo (ani velké písmeno si to nezaslouží) :-)

2009-04-27 - 17:31:00

delosombres | ...

Troll level critical.

2009-04-28 - 05:27:00

riot |

Tak doufám že to nebyla narážka na mou inteligenci protože to by jen dokazovalo tvojí nebo minimální potřebnou k hraní této hry.

2009-04-28 - 15:26:00

delosombres | ...

-Troll Detected-

2009-04-29 - 04:54:00

annihilate | da se to stahnout ?? pls

jestli nekdo vi kde se da stahnout diablo1 tak at mi napise na email ktery je bg99ffx23@seznam.cz

2009-06-14 - 16:50:00


Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat