Největší kolekce RPG ke stažení

Arcanum | Info hry & Komentáře

Arcanum - obal
Vyrobce: Troika GamesWWW: http://www.troikagames.com/arc...
Vydavatel: Sierra OnlinePlatformy: PC
Datum vydání: 2001Rating
Fallout, ale s magií a parními stroji. Nádhera. 

Odkazy:

Vkládání komentářů je momentálně zakázáno.

Komentáře uživatelů:

Ringo | hmm

Jo, recenze presne vystihuje to, co u Arcana citim. Rozporuplnost. Prvotni ochutnavani teto hry bylo spise opatrne a nejak jsem se do toho nemohl dostat. Kdyz jsem v JRC videl za 300 nadhernou krabici s Arcanem uvnitr, tentokrate jsem nezavahal a koupil jsem. Pak jsem hral a citil nadseni. Obsem nevim jestli to nebylo nadseni z atmosfery a mnou vygenerovane fantasie v hlave nez nadseni ze hry samotne. Kazdopadne jsem dal hru na jeden zatah a vyborne jsem se bavil, ale nemohu zastrit par neprijemnosti. Grafika prostredi je nekde na hranici od prumeru misty az k odpornosti. Nejak jsem postradal to co naznacoval manual a krabicve hry a podle cehoz asi fungovala po celou dobu hrani ma fantasie. Nejak jsem nemel ten nadherny pocit toho mixu industrial/fantasy. Na druhou stranu grafika u statistik postav je pekna. Pribeh postupne prechazi ze senzace do klise. Ale porad si udrzuje kvalitu. To co me ale nejvice na hre mrzi je nevyuzity potencial toho, co se postava nauci. Ja se na vlcich na zacatku naucil vsechno a zbytek hry jsem projel defakto spise jako adventuru, kazdy souboj se omezil na moje dve fouknuti ohne a i s temi nejtezsimi neprateli byl amen. Motivace ucit postavy nove veci se omezi ne na nadseni ze neco noveho budou umet, ale spise z takove te zbytecne radosti z toho, ze mam na vlastnostech maximalni cisilka. A to je skoda. Po dohrani Arcana jsem jeste chvili citil nadseni. Po nejakych dvou letech kdy koukam opet na nadhernou krabici s Arcanem nejak citim, ze znovu to asi hrat nebudu. Ja osobne davam 6/10. Existuje spoustu zajimavejsich RPG her, ktere sice treba nemaji takovy promysleny sofistikovany vyvoj postavy, ale na druhou stranu aspon vyuzivaji toho, co se vase postavy nauci. A to mi prijde daleko dulezitejsi.

2006-03-20 - 11:02:09

Mateej | Jojo.

S tou obtížností máš pravdu (a s tím ostatním konec konců taky). Já to hrál přes charismu, tj. šlo mi o to shromáždit co největší skupinku, která bude bojovat za mě. Jelikož jsem nejel podle návodu, docela mi trvalo, než jsem ty další postavičky našel. Dokud jsem měl jen dvě, byl to děs a běs, vykostilo mě skoro všechno. Od okamžiku, kdy jsem měl čtyři s pořádnými zbraněmi, neměl proti mně skoro nikdo šanci. Trochu nevyrovnaný.

2006-03-24 - 10:18:27

Ringo | Originalka k dispozici

jinak kdo by mel zajem o originalku s kompletnim tistenym manualem v cestine a propasl akci z JRC ci levnych knih, davam svou k dispozici:-) Koupil jsem za 300, za 150 prodam:-)

2006-03-24 - 12:28:03

Richmond | Obtížnost

Helejte a nepomůže třeba zvýšení obtížnosti? Bratr to hral na tu nejlehčí a měl podobný zkušenosti jako Ringo. Varoval mně ať to hraju na tu nejtěžší (zatím jsem se ale k tomu nedostal).

2006-03-24 - 13:58:43

Mateej |

Po pravdě řečeno si nevzpomínám, jestli tam šla měnit obtížnost. A i kdyby šla (což nevylučuji), je trochu nevyvážené, když je zapotřebí ji měnit v průběhu hry.

2006-03-24 - 22:04:09

Richmond |

Myslel jsem samozřejmě na začátku hry.

2006-03-25 - 17:24:09

Ringo |

Taky si nevzpominam, ze by sla obtiznost menit. A jestli tam neco takoveho bylo, urcite jsem hral na stredni.

2006-03-27 - 08:11:57

tekket | obtížnost

Podle mě se dá obtížnost ovlivnit tím, jakou si vytvoříš postavu. Neboli chceš-li těžší hru, vytvoř si slabší postavu. To by snad mohlo fungovat. Já jsem to kdysi dohrál jako vcelku slušnej mág, hra mě bavila místy hodně, místy mě ovšem i nudila(např. ta džungle když jsem šel za tím starým elfem) Podruhý jsem to hrál někdy loni. Asi třikrát jsem to zkusil od začátku s různýma postavama abych si zjistil jak hodně ovlivní hru výběr postavy. Pak jsem to pár hodin hrál za tupýho obra, ale nakonec mě to přestalo bavit. Takže můj soukromej dojem je, že znovuhratelnost nic moc.

2006-10-18 - 19:07:58

Machrovic | ČEŠTINA

čeština do hry: http://cestiny.idnes.cz/a/arcanum.html

2008-05-09 - 15:40:00

Ringo | Reknu ti to na rovinu

jdi uz s temi cestinami do prdele

2008-05-09 - 16:46:00

krwak | Arcanum

Asi pred pol rokom som si povedal, ze vyskusam, co tato hra dokaze ponuknut.
Kupil som si teda hru za nejakych 300 a hor sa na skusanie.
Co vsak bola chyba lebo tato hra ma sklamala na plnej ciare.
Hnusne a nerealisticke demo. Skaredy a neprakticky interface a zle ovladanie - a to som bol este len na zaciatku hry.
Avsak povedal, som si, ze to prekusnem a este to skusim avsak ani po dalsich 5tich hodinach hrania sa to nezlepsilo.
Questy su absolutne klise. Rozlozenie a architektura miest je absolutny vysmech na ktorom by nejeden architekt alebo dizajner zaplakal. Celkovy system je akasi kombinacia falloutu/baldur's gate/might&magic. Jedine co je tu nove su nejake quasi technicke skilly, ktore su vsak nelogicky posplietane a su nic moc. Okrem toho vacsina tych vynalezov sa da kupit aj v obchode. Pribeh je absolutne citatelny a dialogy su tiez nic moc(az na zopar vynimiek).
Moj dojem po hrani tejto hry bol odpor. Tato hra dokazala pokazit tolko dobrych inspiracii z inych hier az je to smutne. Pripomina mi to knihy od Teryho Brooksa a podobne shity. Da sa to hrat ale vsetky mozgove bunky kricia o zachranu a brania sa.

2008-05-24 - 23:13:00

krwak | Doplnenie

Moj predosly prispevok nemusi byt uplne jasny tak este doplnim:
V tejto hre su aj dobre napady, avsak su doplnene vecami nad ktorymi sa pozastavuje mozog(vid architektura). Pripada mi to akoby tuto hru robili dvaja ludia. Jeden uplny debil a druhy celkom fajn vyrobca. A taky je aj vysledny efekt. Pre mna vsak jedno nevyvazi druhe a prekusnut tie zle pasaze a nedostatky tejto hry je nad moje sily.

2008-05-24 - 23:21:00

Ringo | KRWAK

sorry, ale to co jsi napsal je uplne mimo misu, totalne. Nerealisticke intro - s realisticnosti jdi do haje. Intro je paradni. Mix fantasy a industrialniho sveta 18. stoleti je paradni. Architektura? To mi teda vysvetli, co je na mestech architektonicky spatne? Tohle ycky miluji, kdyz nekdo nevi jak neco zkritizovat, tak se udela chytrym a udela se treba architektem. Tohle je proste jeden z nejpritroublejsich argumentu co jsem kdy cetl. Pribeh ze je predvidatelny?? Dohral jsi tu hru? Nerikam ze je genialni ve vsech smerech, me treba zklamaly prilis jednoduche souboje, ktere ze hry delaly spise adventuru. Pak me jsem jeste ocekaval ze na mix industrialna z fantasy bude kladen jeste rochu vetsiduraz, prislo mi to trochu malo. Arcanum je v podstate jedine z tech novodobejsich RPG z izometrickeho pohledu od roku 97 (tusim prvniho Fallouta), ktere me opravdu bavilo.

2008-05-25 - 11:19:00

krwak | Ringo

Mam zacat ja s kritizovanim tvojich komentarov a clankov? Ak mas chut si na tomto fore dokazovat aky si skvely macher tak to rob bez toho aby si urazal druhych ludi;)
Co sa tyka dema a architektury tak vysvetlenie by bolo na dlho a aj tak by to nepochopil a nasiel by si si nieco co by si zosmiesnil takze nemam zaujem.

2008-05-25 - 23:07:00

Ringo | KRWAK

Nic si nedokazuji, napsal jsem ti co si myslim.

2008-05-26 - 07:20:00

nigel | Arcanum

Tentokrát souhlasím s Ringem, Arcanum mě nehorázně moc bavilo, možnosti při směrování vývoje postavy i při řešení questů jsou nevídány neslýchány. Nicméně je fakt, že interface je opravdu debilní a hra je dost nevyvážená. Za technika jsem si celou hru protrpěl se slabými pistolkami (zvlášť ten začátek...au), naopak za mága stačí na začátku kouzlo Harm a pak Fireball, který řeší 90% soubojů uplně v pohodě. Kdyby tuhle pařbu někdo vyladil, tak by to byla absolutní pecka. Jo a architektura mi tam nepřipadá nijak špatná, ani dobrá, prostě baráčky naskládané vedle sebe. Mnohem horší jsou trapné pravoúhlé dungeony...

2008-05-26 - 17:19:00

nigel | Dodatek

Jo a ještě jedna věc: celkově mi přijde (po zahrání arcana a bloodlines), že troika se skládala ze dvou sort lidí: z geniálních game designérů a naprosto dementních programátorů...

2008-05-26 - 17:22:00

krwak | Ringo

Na tvoj nazor ohladom mojho komentara som sa nepytal;)
Asi sa povazujes za velkeho odbornika na RPG ale trocha dobrej vychovy by tiez nezaskodilo.

2008-06-11 - 01:08:00

Ringo | 2 KRWAK

ty se neptas na nazor nikoho, to je jasne, ty jen neco napises a predpokladas ze to vsichni prijmou jako fakt kolem ktereho zadne nazory netreba sirit. Ale na to zapomen a do vychovy mi nekecej, na to fakt nejsem od nejakeho ID na netu zvedavy

2008-06-11 - 07:02:00

p_lichnovsk001 | Souhlas

Cau, prave jsem dohral Arcanum a muzu rici, ze recenze a vetsina nazoru, zde vyrcenych byly pravdive. Ja osobne bych dal 6/10. Arcanum ma sve kouzlo a to dost dobry pribeh, ve kterem jsou zvraty a specificky smysl pro humor napodobujici Fallout. Co se tyce grafiky, tak me osobne prijde lepsi nez F2, ale to je vec vkusu. (Me osobne neprisla odpudiva grafika v U7 ;)) Ovladani neni nic moc, ale da se na nej zvyknout. Problemem je nevyvazenost hry. Hra nabizi obrovske mnozstvi vyvoje postovy z nich 90% je naprosto k nicemu. Ja jsem hral 2/3 hry na normalni obtiznost a pośledni 1/3 na tezkou, presto jsem mel problem pouze s jednim soubojem a to hned na pocatku hry. U ostatnich souboju jsem se nudil. Souboj proti finalni prisere był neskutecne jednoduchy (Stacilo kouzlo, ktere mu branilo priserce kouzlit a pak ho rucne dodelat – 10 kol a smitec, pricemz me ubral 2 zivoty z 240). Vetsinou proto souboje hrajete v realtime modu, coz je skoda, protoze strategicke prvky prichazi vnivec. Za vse muze system, kdy 95% exp se dostava za vrazdeni priserek a asi 5% za plneni questu. Kdyby to było 60:40, tak by to było uplne jine kafe. Questiky jsou zajimave, ale casto bohuzel nedotazene a konci uprostred, coz cloveka naprudi– napr. gnomske spiknuti(kdy gnomove unaseji zeny a krizi je s orky), stillwaterska prisera (maly modry kralicek v kleci) atd. Proste, jak by nekdo rekl uprostred vyvoje: „Tak dost, dosly prachy, dodelejte co muzete a vydame to.” Potom se stava, ze v nekterych mestech proste nejsou skoro żadne questiky a to pusobi dost divne. Co se tyce konce, tak ten je take Falloutovsky, s tim rozdilem, ze se nedozvite jak to dopadlo s nekterymi spolecniky, s Vami a dulezitymi postavami ve hre, coz docela nastve (napr. Virgilem, Raven atd.) Ja osobne, uz bych si Arcanum znovu nezahral a pokud muzu doporucit, tak si existuji lepsi hry. Pokud vsak mate nouzi, chcete dobry pribeh a jste ochotni prekousnout radu nedostatku pak neni co resit.

2008-09-20 - 21:01:00

krwak | Pre Ringa

Z teba by bol uzasny psychoanalytik. Nepomylil si si tuto stranku s psychologickou poradnou?:D
Tak na oplatku ti spravim psychoanalyzu ja.
Ty si precitas zopar komentarov na tejto stranke a napises kontroverzny komentar k jednemu z nich v nadeji, ze vznikne flame war. A pokracujes v nej az o dovtedy dokial je ten druhy ochotny odpisovat.

2008-12-15 - 10:59:00

krwak |

Co ma na tejto hre sokovalo asi najviac bolo to, ze hocijaka postava tam na teba zautocila pri sebemensej provokacii. Ani stipku sarkazmu tam clovek nemohol pouzit.

2008-12-15 - 12:18:00

Ringo | 2 KRWAK

stranku jsem si nepúomylil, asi sis to tu pomylil ty, mas-li pocit, ze tu jde o monology ke kterym se nema nikdo vyjadrovat. A tva psychoanalyza me osoby je vedle jak ta ječdle. Jestli tu neco pisi, tak jedine svuj nazor a co mi na to kdo odepisuje, s tim mohu nebo nemusim polemizovat, mohu i nemusim souhlasit. Jednoduche. Sve nazory pisu a budu je psat dal, i kdyby ses tu na miste treba posral;-)

2008-12-16 - 14:17:00

Pasha | Ha!

Tak jsem nevěděl co si zahraju a ejhle ještě že jsem si vzpoměl že tuhle gamesku vlastnim v originálním provedením tak to po pár letech opět otestuju. Minule jsem to hral stylem magie tak to teď asi vyzkouším víc "technologicky" :-)

2009-05-01 - 15:31:00

hardstone | ma to ubec cenu?

Má to cenu hrat? Po dohrání zaklínače jsem si řekl, že se někdy v bližší budoucnosti vrhnu na tuhle hru, ale nevim jestli to má vůbec cenu.

2009-09-03 - 18:25:00

Ringo | 2 hardstone

jezisi proc by to nemelo cenu hrat, podle me je to o nekolik trid lepsi nez Zaklinac. Neni to hra uplne bez chyb, ale urcite stoji za to. Me bavila i vice nez legendarni Fallouti.

2009-09-04 - 07:13:00

cybermage | 2 hardstone

Arcanum je asi jedina hra, ktera se propracovanosti (co do vyvoje postavy a poctu reseni jednotlivych situaci) vyrovnava Falloutu, dost mozna jej i prekonava. Pro fanouska RPG je to povinnost.

Doporucuji stahnout neoficialni patche:
1) Unofficial Arcanum patch v081229
2) High Quality Town Maps
3) High Resolution Patch 1.1a
4) High Quality Music Patch

2009-09-05 - 16:32:00

nigel |

Ano, Arcanum se mi možná líbilo víc než Fallout. Bohužel má jednu zázasní chybu - nevyváženost. Na co je nám X patchů na vyšší rozlišení, když je hra extrémně špatně vybalancovaná a trpí tak gameplay. Hra za mága=nudné házení "harm" furt dokola na nepřátele, kteří nemají šanci, hra za technika=totální frustrace z vysoké obtížnosti, nedostatek nábojů etc. Zvyšovat obtížnost si chci jejím výběrem v menu, nikoli odlišným povoláním. Takže navrhuju, abychom se společnými silami pustili do patche, který by hratelnost trochu vybalancoval:-) Jinak v oblasti rozličnosti herních stylů a přístupů k řešení situací za jednotlivá povolání je arcanum špička v žánru rpg.

2009-09-05 - 17:14:00

dannyfx1 | Arcanum

Tak jsem na to panove opravdu zvedav. Vidim tu rozporuplne reakce. Chystam se to instalovat a musim rict, ze se tesim.

2010-08-20 - 21:58:00


Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat