Největší kolekce RPG ke stažení

Dungeon Master 1 | Info hry & Komentáře

Dungeon Master 1 - obal
Vyrobce: FTLWWW:  
Vydavatel: FTLPlatformy: PC, Amiga
Datum vydání: 1987Rating
DM1 na dlouhá léta definoval populární žánr krokovacích dungeonů, atmosféra nepřekonaná dodnes! 
Vkládání komentářů je momentálně zakázáno.

Komentáře uživatelů:

APOBAB | paransky Olymp

DdS: Modlim se. Po recenzich jako je tahle by sis zaslouzil na paranskem Olympu spolu s Andrewem, Icem, Frantiskem Fukou a spol. uz davno popijet bozsky nektar (tim myslim pivo).

2005-02-28 - 01:31:20

davesade | paransky Olymp

A to ještě na starých stránkách byla položka "hodnocení". Dungeon Master 1 ode mne dostává pomyslených 11/10. Jak jinak hodnoti hru, která definuje žánr?

2005-03-01 - 11:47:57

Nhadagh | ...

uznávám že mě tahle hra chytnula..ale byla pekelně těžká...hlavně tím způsobem kdy najít bílý klíč na bílé podlaze když vás nahání jedno monstrum za druhým..a k tomu jeden pidižvík neustále okrádá o věci a pokud ho nechytnete včas asi je už neuvidtíte.Navíc zkoušet na každém políčku jestli není zeď přeci jenom nějak průchozí...tohle mě odradilo od hry v 8 patře... navíc mi docela vadilo že věci neměly popisky vlastností

2005-04-03 - 19:06:35

davesade | ...

Popisky chyběly no, ale daly se dozjistit pečlivým sledováním, svým způsobem to považuji za realitický prvek :). No, ale dohrát DM je podle mne povinnost! :). Osmé patro je už za půlkou ;).

2005-04-04 - 20:06:16

Nhadagh | ...

uznávám že jsem byl moc zmlsaný novějšími hrami(oproti DM)...ale DM jednu věc upřít nemůžu...donutila mě se naučit kombinaci kouzel a odklikat je během chvíle...řekl by jsem že v tom okamžiku se docela pevně vytvářela vazba mezi hrou hráčem..a taky jsem byl schopný třeba 20 minut házet hvězdice na dveře kvůli zvýšení levelu:-)))

2005-04-04 - 23:48:56

davesade | ...

Tomu říkám přístup! ;)

2005-04-05 - 11:12:59

Dockin | Stary casy...

Ja se priznam, ze DM byl az muj druhy dungeon. Jo, vazeni, vim ze jsem ostuda :o), ale prvni byl skvostny Dark Heart of Uukrul. No, zpet k DM. S kamosem jsme to rozjeli dva na jednom compu systemem ´jeden chodi a stara se o orientaci, druhej ma mys a dela zbytek, puzzly resime spolecne a po case se vystridame´. Tenkrat jsme zacali se 4 postavama a patro pred krysama jsme neslavne chcipali hlady. Tak znovu a uz jenom dve postavy. To uz bylo lepsi a hru jsme za vikend pokorili. A ted? DM hraju zasadne jen s jednou postavou (vetsinou Tiggy Tamal, imho je nejlepsi) - hra neni tak tezka, aby bylo nutne mit jich vic , nehlede na to, ze jedna postavicka rychleji leveluje, kdyz vsechno odedre sama, nadopovana az po usi posilujicim lektvarem :o) Celkove me ale DM zas az tak nevzal, mam radeji rozsahle svety typu Betrayal at Krondor.

2005-04-14 - 16:20:50

RuThaN | Stary casy...

No 20 minut viděl sem lidi, který cvičili ve 4 patře na houbičkách tak dlouho a zvedaly levely, že potom až do konce hry už level ani jednou nezvedli..

2005-04-15 - 10:20:28

davesade | Stary casy...

Tomu se říká efekt "Archmaster na houbách" .)

2005-04-17 - 16:23:46

Ringo | božský DM?

Rici dnes cokoliv o tom, ze DM je neprekonan a neprekonatelny je jiz podle me jen zazite klise jednoznacne zpusobene efektem "prvni parby". Ja hral prvne Eye of the Beholdera 1 a nedam dodnes na nej dopustit, protoze to byl prvni dungeon a prvni hra, ktera mi ukazala smer a cestu kudy se v hrach budu ubirat. Nicmene uznam ze neni neprekonatelny, tak jako DM neni neprekonatelny. Myslim ze hrave DM 1 strci do kapsy takova Ultima Underworld. DM nadchne pracickou s postavami a pravidly, ale prostredi bylo prekonano nejmene v 5ti, ne-li 10 hrach. A pravidla ? ano, DM ma skvele originalni pravidla, ale to ma spousta jinych her s jinymi pravidly. K tem co podle me DM prekonavaji dam par jmen a muzeme o tom polemizovat - Black Crypt, Lands of Lore, Ultima Underworld 1 a 2, Stone Prophet, Ultima 7, Ishar 2, World of Xeen, Albion, Wizardry 7. Uznejte prece, ze pro takove jako je Albion, UU ci W7 je DM jen takovym liznutim, takovych 12 levelu v sedych barvach. Naprosto chybi jakakoliv interakce s NPC, ktere by podporily hracovu snahu pidit se po nejakem pribehu, kde je cestovani po lesich, horach, mestech, hradech...a tak bych mohl pokracovat. DM je jen takova snuska dokonalych pravidel predvedenych v tehdy originalnim malem, chytre zapuzlovanem prostredi. Kdo dojede Lands of Lore nebo treba Albion a klidne rekne, ze DM byl stejne lepsi, si lze sam do vlastni kapsy.

2005-07-20 - 15:00:34

davesade | božský DM?

Sám si to napsal - "první pařba" - zdůrazním slovo *první*. DM přinesl něco, co ukázalo směr dalších dlouhých let - přesně jak jmenuješ všechny ty hry, ty všechny mají společný systém pravidel, postavy, parta, kouzla, souboje, dungeony, logické hádanky atd - je samozřejmě jisté, že v roce 1987 byly šedé zdi něčím jiným, než o deset let později, ale vzhledem k technickému pokroku je toto zpracování logické. Samozřejmě že to bylo způsobeno nízkou konkurencí, krom Bloodwyche prakticky žádná - ale to je pointa - byl by Kolumbus oslavován, kdyby objevil ameriku jako druhý, třetí nebo desátý? Proto musíme hovořit o DM s úctou, respektem a ano, přiznávám, stařickým nadšením, protože je pravda, že Ishar měl hezčí grafiku, Albion geniální interakci s NPC, Stone Prophet s atraktivním prostředím (pomíjím, že mnoho zmíněncých her jelo na AD&D pravidlech a o jejich kvalitě v CRPG lze solidně polemizovat) , ale to je irelevantní, protože nebýt DM1, tak by tyto hry vůbec nevznikly! "První pařba" je pojem individuální, ale koukneme-li se zpět, máme jen jediný zářivý bod a tím je DM1, ať se nám to líbí nebo ne. Můžeme o tom diskutovat, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím lze dělat. A zkusit si DNES projít všech 14 pater je pro současné hráče výzvou - DM se dá hrát i dneska, což se o jiných hrát říci nedá. A to ani nezmiňuji atmosféru hladu, strachu a očekávání. DM si post prvního a nejlepšího RPG zaslouží plným právem.

2005-07-21 - 15:06:19

Ringo | božský DM?

ano souhlasim, ja jen nesouhlasim se sluvkem dodnes neprekonan. Prekonan byl. At uz to byly hry ktere z dM vychazeji nebo ne, proste jej prekonali, protoze si vzali z DM styl, to dobre co DM nabizel a jeste to vylepsili - grafika, zvuky, interakce (otazkou je jestli nelze povazovat za revolucni ten dungeon, ktery prisel prvni prave s interakci s NPC, ktere zadavaji hraci dalsi dilci ukoly ktere muze a nemusi splnit. Pak by se o revoluci mohlo hovorit i v pripade Eye of the Beholder 1 (mimochodem jsem si jej 22.7.2005 opet cvicne projel a maloktery dungeon ve me vzbuzoval atmosferu strachu vice nez prave EoB1:-) Ja DM zkousel podruhe. potreti i povicero dohrat znovu a vzdycky jsem vychladnul nekte ve 4 patre, kdy uz me prestalo bavit hazet noze do sedych schodu nebo pobijet stromky. Preci jen pro me je mnohem znovuhratelnejsi druhy dil DM, nevidim duvod proc sestupovat do sedych chodeb znovu, kdyz DM je defakto jen torzo. torzo toho co nabidly pozdejsi dungeony a kdyz uz chci sahnout presne po necem co ma vyvoj postav jako DM, sahnu po dvojce, ktera nabizi nejen podzemni stoly, ale i les, hrad, nakup/prodej predmetu a podobne. DM1 je skutecne jen torzo toho co dokazaly dungeony nabidnout pozdeji, proc tedy prochazet torzo? Ja osobne na nej budu uz jen s laskou vzpominat a oslavovat, ze dal zaklad necemu, cemu se rika dungeon.

2005-07-22 - 10:00:24

davesade | božský DM?

Je to torzo, z dnešního hlediska určitě, avšak je tady důvod ho procházet, tím dlvodem je zmíněná atmosféra. Smrti, hladu, strachu. Možná je ale trochu chybný přístup, který u tebe znám (nemyslím tím doopravdy nic zlého), mám na mysli přístup z japosnkých rpg okolo expování, "házení věcí do schodů" atd - o tom DM není, leveling nebyl v té době tak rozšířen ;). A ještě k té "nepřekonatelnosti" - vyjma atmosféry (ale i to je subjektivní) a level designu (který je holt odpovídající své době, co se možností týče) překonán určitě. V mém názvosloví jsem měl spíše namysli onu revolučnost - žádná jiná hra totiž žánr RPG dungeonů nedokázala předefinovat po dobu deseti let, ba dokonce více (vydáním Diabla žánr dungeonů prakticky zanikl - navíc Diablo a nadcházející hry nepovažuji za plnohodnotné RPG, ale za tzv. akční RPG, proto nehovořím o žánrové překonanosti, ale spíše vymyzení), což se nikdy žádné nepovedlo a nepovede. O tom jsem přesvědčen.

2005-07-22 - 10:28:07

danny | šipky

hraju (znovu, v 90tých letech jsem dm dohrál) v dosboxu pod linuxem a nefungují mi šipky pro pohyb postav - ani na numerickém ani na "šipkovém" bloku. num lock jsem zapínal i vypínal a furt to nejede. na šipky klikám myší ale je to lehce opruz :( kláv. zkratky "1" "2" "3" "4" pro otevření inventory postav naštěstí fungují...

2005-10-11 - 14:29:32

davesade | šipky

Člověče, to ti neporadím, DOSbox pod linuxem neznám... co nějakýho nativní DM, třeba DM Java nebo Return to Chaos?

2005-10-12 - 12:54:20

danny | šipky

díky za reakci. chyba byla naštěstí mezi klávesnicí a židlí. nejprve jsem vypnul linuxovou českou klávesnici a pak jsem zkusil všechna čísla numerického bloku: šipky tam jsou, ale jinde než jsem zvyklý (5=dopředu, 4=otočka vlevo např.) ty druhé šipky nejedou, ale to neva

2005-10-12 - 20:40:40

danny | mince

teď jsem objevil "easter egg": zkuste si v originálním DM toto: libovolné postavě dejte do pravé ruky minci. stejně jako u meče máte "swing" "thrust", u hvězdice "throw", tady máte možnost "flip". několikrát ji zkuste :)

2005-10-13 - 22:12:18

davesade | mince

Co člověk po letech neobjeví ;).

2005-10-14 - 09:44:27

902 10 | 91%

prvni rpg co jsem hral a zaroven asi nejpropracovanejsi dungeon (ve smyslu 1 podzemi) vubec. opravdu genialne vymysleny system podzemi, kdy je v kazdem patre neco noveho (oproti pozdejsimu nudnemu beholderu 1), dnes uz notoricky chvaleny system kouzleni a zvysovani charakteristik, nadstandartni boje a pohotovy inventory. a na svou dobu pochopitelne spickova grafika (mozna vselku uchazejici i na dobu dnesni, mimoradne hnusne je ovsem outro). snad jedina vec co hre chybi je nejaka interakce a interiery, coz zase zvysuje atmosferu strachu a klaustrofobie. pro mlade hrace odkojene bg apod. uz asi nema cenu nad dm ztracet cas, ale to urcite nic nemeni na jeho kvalite.

2006-06-09 - 14:23:24

davesade | 91%

Co se ti nelíbí na outru? Zhyň v plamenech kacíři! ;)

2006-06-12 - 14:04:36

krwak | dark heart of uukrul

Hoci to bol o dost iny system al povedal by som, ze uukrul bol skor a hry typu dungeon master existovali uz predtym ibaze nie v takejto grafickej forme. Vid nethack apod...

2007-12-20 - 14:55:00

davesade | uukrul

Ano, Uukrul tady byl o celých -2 roky dříve, než DM1 - 1989 ;).

Jako byly dungeony i předtím, ale nejpodstatnější přínos ve zpraocování je v masivní interkativitě hlavního výhledu, do té doby byla grafika v prťavých okéncéch čistě pro informaci, neklikací ve většině případů.

Plus teda design pater, atmosféra, vybalancovaný systém atd. Nejlepší prostě je DM a hotovo! ;)

2007-12-20 - 15:30:00

Mechyas | Uvodni povidka

Zdravim,
nema nekdo uvodni povidky k DM1 & DM2 v cestine??
prosim prosim prstickem hrabu.. icq:369556600

2008-01-31 - 15:22:00

manali | dungeon, miluju to slovo

Zaujimave na tehle hre je to ze pro mne byla kultem driv nez sem ji hral, a to dlouhe roky. Hlavne diky casopisu score kde se zdruzovalo jeji knezske jadro. Jó to byly roky, kdy jsem o hrach vic cetl nez paril, teda parilo se dost ale vzdy s x letym zpozdenim, zadne torrenty. Jinak hra mne v dobe kdy sem ji dostal pod ruku tak cca 8 let po jejim vydani ci 2-3 roky pote co sem o ni slysel uchvatila presne tak jak bylo psano ve svatych spisech. Bohuzel ja debil sem paril podle navodu... No nic stejne sem ji potom prochazel znova a znova. Pravdepodobne asi prvni titul u ktereho sem stravil vic jak 12 hodin v kuse (mno mozna to prvni bylo UFO)

2008-11-25 - 01:04:00


Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat