Největší kolekce RPG ke stažení

Dungeon Master 2 - The Legend of Skullkeep | Info hry & Komentáře

Dungeon Master 2 - The Legend of Skullkeep - obal
Vyrobce: FTLWWW:  
Vydavatel: InterplayPlatformy: PC, Amiga
Datum vydání: 1995Rating
Legendární pokračování ještě legendárnějšího titulu, Torham Zed v hlavní roli. 
Vkládání komentářů je momentálně zakázáno.

Komentáře uživatelů:

pome |

pohoda

2005-04-17 - 20:15:30

davesade | DM2 pod Windows XP!!!

Viz. tady: http://www.rpghry.cz/forum.php?forum=2&topic=19&forum_id=12 DAVESADE - DM2 pod WXP. Použijte nejnovější DOSBOX, funguje to!

2005-04-19 - 14:16:29

Cenis |

DM2 mi nejde pustit, pise nejakou silenou chybu souboru dos4gw.exe (nechce se me to prepisovat %-)

2005-04-22 - 11:36:25

davesade |

Zeptej se tady: http://www.rpghry.cz/forum.php?forum=2&topic=19 poradime :).

2005-04-22 - 12:37:21

nigel | DMII

Ach jo, tohle bylo moje PRVNÍ RPGčko, který jsem hrál. kamarádi mi řekli, že je to něco jako Dračí doupě na PC a já to prostě musel mít. dlouho jsem vůbec nechápal o co tam jde, ale pak jsem tomu úplně propadl. vůbec nechápu, proč jsem to vlastně nikdy nedohrál...

2007-02-11 - 11:33:39

Mechyas | Uvodni povidka

Zdravim,
nema nekdo uvodni povidky k DM1 & DM2 v cestine??
prosim prosim prstickem hrabu.. icq:369556600

2008-01-31 - 15:25:00

Ringo |

Prave nedavno jsem smejdil po Ebay, jake klasiky si do sbirky dokoupim, dle toho jak me ty hry bavily a zapusobily na me a rad bych se k nim vratil a Lands of Lore 1, Eye of the Beholder Trilogy a Dark Sun 1 byly jasnou volbou. Jeste marne shanim Might&Magic 1, 2, 3. A taky jsem narazil na funglovku Dungeon Mastera 2, ale po dlouhem premysleni, vahani a vzpomoinani nad tim, co jsem u teto hry zazil jsem nemel chut ty penize obetovat. Po precteni zdejsiho nadseneho blogu do DM chapu nadseni do DM1, coby prukopnika. Nicmene nadseni do DM2 uz mi tak jasne neni. Me se na krokovacich dungeonech dycky libilo to, ze nebyly o zrucnosti a rychlokliku. Ze byt byly staveny na klikani na ikonky zbrani, tak tam byl ten takticky prvek pocitani casu mezi rozmachem a dalsim uderem. Nedavaly duraz na zrucnost, nekam rychle dobehnout a pod. DM2 nikoliv. U tehle hry jsem se citil neustale ve stresu, na uteku, porad jsem neco nahanel a frustrovalo me kdyz jsem to nedohnal. Grafika, hudba, atmosfera - ok. Ale hratelnost je tragicka. 1. Zlodeji. Tryzna jak blazen. Okradou me, odnesou veci do skryse, ja je dobehnu, zabiju, posbiram veci a oni uz vesele rpawnuti me okradaji znovu. To jsem si jeste rekl ok. Pak v hrade - jakysi mag varici v hrnci sva silna kouzla. Jeho odstraneni nebylo o logice, ale o hbitosti a rychle orientaci. Pak ty nekonecne se rojici hvezdice, ty z toho udelali rubacku, porad jsem nekam prchal se schovat, abych se vubec mohl dolecit. Korunu cele tragedii nasadil zaverecny souboj, k nemuz se dalo dostat jen pres mizici mraky a zase se objevujici, takze plosinkovy prvek. Hnus. Clovek 10x spadnul, nez se to povedlo a pak dostal na drzku od hlavniho bosse. A ze cilem je nekolikrat spadnout, dolecit se a pres mraky se k nemu vratit? Za neustaleho obtezovani desitek hvezdic? Dekuji, nechci. Navic jak jsem mel vedet ze i ten boss se nedolecuje, kdyz se lecim ja? Tuhle hru fakt nee. To neni zabava, ale tryzniva lazen. Kdo si libuje ve frustraci a neustalem stresu, pro otho to ovsem bude raj na zemi:-) Ja volim radeji Lands of Lore, EOBy, Ishary, Might@Magicy 3, 4, 5 ci paradniho amigackeho Black Crypta.

2008-04-08 - 11:57:00

Ringo | oprava

melo tam byt Might&Magic 3, 4, 5, nikoliv 1, 2, 3:-)

2008-04-08 - 11:58:00

davesade | 2 Ringo

DM2 je opravdu specifická hra a nejsi první, od koho slyším podobné lání. Někomu to sedne, mně to všechno dává logiku. Respawn magický stvoření je jasnej, nemagické mají pomalejší, ale je tam - koneckonců se do pasáží, kde se spawnujou zloději moc často nevracíš například. Podobně tak minioni, kteří jsou a mají být velice otravní, se dají hromadně likvidovat vhodným rozmístěním šestkových obranných minionů u kotlů a podobných míst (plus zavírat ZO brány). Zkrátka a dobře koncept hrdinů je tady postavený spíše tak, že ti čtyři bídáci nemají šanci ubít Chaose / Dragotha bez armády a musí si jí suplovat. Nejsem si jistý, po jaké logice ve vybíjení magické sekty v prvním patře Skullkeepu voláš - jsou to prostě hlídači a musí se vyčistit, ale taková atmosféra útěku, převahy a ("pozitivní") frustrace je jednoznačně zájem autorů. Taktiku na finálního bosse jsem rozepisoval někde v diskuzi poměrně rozsáhle, při správném povolání minionů a techshieldu to není problém, silnější zbraně kupředu... To všechno by podle mne šlo, je to prostě hardcore hra. Jediné, s čím nemohu vysloveně výrazně souhlasit je tebou chtěná zručnost hráče v soubojích. Pominu-li to, že pauza po kliknutí na útok je snad ve všech realtime bitkách v krokovacích dungeonech (namátkou EOB i DM1), tak mi to přijde jako zatraceně skillzord - obíhat okolo desítek nepřátel, míchat lektvary, čarovat šílďáky, metat firebally a do toho střílet a máchat kyjem. Vlastně si neumím představit větší hráčskou skillzořinu, než právě DM2 v pokročilé fázi hry ;).

2008-04-08 - 12:46:00

davesade |

Jo a samozřejmě opravdovej hardcore je to až na Amize, kde hra běží v dost slabé grafice i na turbokartě v polovičním (čti: nehratelném) framerate - a i tam jsem to pokořil dvakrát ;).

2008-04-08 - 12:47:00

davesade |

Eeeeh, koukám, že teprve po třetím čtení mi docvakl pravý význam tvé stížnosti na zručnost. Tak to nějak ignoruj a přeber extra, díky ;).

2008-04-08 - 12:49:00

902 10 | 4ringo

dm 2 byla vyborna hra. kratka, HODNE atmosfericka s variabilnim prostredim. co si u ni vzdycky vybavim je prave onen finalni souboj a to co mu predchazelo. u vetsiny dungeonu uz hrac pristupuje k finalnimu soubuji jako naprosty maser, ktery absolutne nema problem. dm 2 je jedina vyjimka, ti minioni byly naprosty vopruz, vyvolavat proti nim dalsi miniony bylo alespon u me k nicemu, protoze jich bylo proste moc a many zatracene malo. a dragoth byl hodne drsnej a kdyz konecne padl, tak jsem mel opravdovy pocit zadostiucineni. nejtezsi zaverecna faze v rpg, co jsem kdy zazil a to jsem prosim mel postavy vycvicenene opravdu poctive...

2008-04-08 - 13:08:00

902 10 | dodatek

ten stres byl prave takovy trademark DM2, byl na tom postaven.

2008-04-08 - 13:09:00

Ringo | 2 Davesade

Tou zrucnosti myslim to, ze musis rychle klik, klik, klik smerovyma sipkama, otocit se, rubnout, klik, klik, klik rychle zase pryc, otocit se, obehnout, rubnout. taky ty mraky, kdy musis spravne nacasovat skok na mrak a blby klik te posle do haje. Proste nemam rad hry, jejich smysl je zalozen na spravne/spatne nacasovanem kliku. Nejradeji mam kdyz se souboj pauzne a probiha na tahy (Might&Magic, Wizardry 7). Snesu jeste Isharovske a Beholderovske pojeti postavit se pred potvoru a klikanim a zadavanim kouzel potvoru rozsmelcovat. Dokonce i v black Cryptu jsem prekousl souboje typu toho zaverecneho, kdy jsme se naucil prstoklad kterym jsem jednou rukou hbite obehl potvoru a sekl ji do zad a nez se ke me otocila celem, ryhcle jsem ji zase obehl (jinak to snad ani neslo). Ale DM2 je absurdni. Obihani + potvory + sledovani co se deje pod nohama + sledovani kdo vsechno na me dalsi utoci (hvezdice) atd., tohle bylo na me fakt prilis. Je to docela skoda, protoze jinak DM2 vypada nadherne, moc dobre se na nej kouka, ma paradni vyvoj postavy, ale logicke dungeonovske hadanky tentokrate prilis ustoupily akci. Marne vzpominam v kterem jinem dungeonu jsem citil tak hekticky natlak, ktery mi zabranil vnimat tu celou atmosferu kolem.

2008-04-08 - 13:10:00

Ringo | 902 10

dungeony mam rad, ale stres nikoliv:-) Podobne stresujici byl napr. Crystal Dragon na Amize. Nemuzu si ted vynachvalit pohodicku, kterou prozivam u Dungeons of avalon. Dost casto se mi hlavou mihne nostalgicka vzpominka, jak jsem kdysi paril svuj prvni dungeon vubec, Eye of The Beholder.

2008-04-08 - 13:20:00

902 10 | EOB

no nevim, u me se tyhle uzavrene kobkariny poji s pocitem lehke klaustrofobie, navic v eobu te zasypou v podzemi...DM2 jsi nastesti dohral rychle, krome toho do 3/5 hry jsi mel v podstate taky klidecek.:0)

2008-04-08 - 13:28:00

Ringo | 902 10

Tak o te klaustrofobii to take bylo. Samozrejme mam taky radsi kdyz obcas mohu vylezt ven, skocit do mesta pro novou zbroj, probehnou se po lese a pod. Eob je proste chodbickarna.

2008-04-08 - 13:31:00

davesade | 2 Ringo

Tak jako zase upřímně - tebou naznačený boss fight v Black Cryptu s obíháním - to není v DM nic nového, ani ve dvojce, pouze rychlí hrdinové mohou přežít ;). Já na to mám trochu zkreslenej pohled, protože DM2 je podle mne velice jednoduchý dungeon, který dohrávám s chutí a prstem v nose s jedním okem zavřeným a druhým se solí. Prostě jsem si to prochodil, jdu na jistotu, expím kde se musí a fighty, ačkoliv jsou velice akční, mi přijdou naprosto parádní - přesto bych neřekl, že něco z gamedesignu "ustoupilo akčnosti". Z mraků vůbec nepadám (jezdící obláčky tam jsou jenom dva a nezlob se - nikdo na tebe během nich neútočí a jedou velice pomalu, takže nastoupit či vystoupit musí i středně pomalý lenochod) (nebo Lunochod?), finálního bosse ukydlím pěstí a zlodějíčka jedním silným bleskem. Jestli ono panáček poctivě trénoval partu člověka napadne ;).

2008-04-09 - 07:34:00

Ringo | 2 Davesade

obihani potrvor je norkmalka, to je fakt, dal sjem tak draka v DM1, zaverecneho bosse v Eob 2, bosse v Black Cryptu. Ok. Ale v Dm2 mi prislo vsechno az prilis hekticke, dovedeno do absurdna. S tim machrovanim ze to davas s prstem v nose - to je pro me fakt jen machrovani, ne argument:-) A napada te spatne, protoze partu jsem trenoval velmi, velmi poctive. Nekolikahodinove stani na miste a hazeni nozem pro me nebylo nicim vyjimecnym. Taky jsem poctive fightil u tech dinosauru z kterych padalo maso. V tomhle to neni. A ze u tech mraku na me nikdo neutocil? Davas si to pravidelne k veceri v prstem v nose a nevis ze tam utoci pitome hvezdice, ktere kdyz ti vlezou do cesty a bloknou ji, tak letis dolu? Cha cha...s prstem v nose:-) Zajimalo by me kdy naposled:-)

2008-04-09 - 08:11:00

Ringo | a vubec

kde tu mas screenshoty, u tak genialni hry bych jich cekal nejmene 50:-)

2008-04-09 - 08:13:00

davesade |

No s tím prstem nose jsem chtěl jenom naznačit, že nejsem už dneska úplně platný, protože mi to přijde všechno jako samozřejmost.

Hvězdice tě ale z mraku těžko shodí, jsou průchozí, nul-políčkové potvory. Možná by tě mohli sejmout bleskem (což si nevybavuji), což se ale s pár magic štítama stane bezproblémové. A jak říkám, po vstupu na oblaka vyčarovat pár útočnejch minonů a je po problému (když ne čarovat, tak se dají sehnat i jako inventory součást).

Jako taky jsem poprvé u Dragotha nadával, jen prostě dneska mi to přijde easy. Tréningem jsem teda neměl na mysli házení hvězdicí do omrzení, ale spíše jsem chtěl říci, že při normálním průchodem hrou mám na konci Skullkeepu každého mastera v něčem (při inteligentním střídání rolí v partě), takže finální bitka nemůže být těžká. Nahodit na sebe rychlost a hurá!

Ale s těma screenama to máš heršoft pravdu! Jdu se zbičovat hůlkama a nadělat pár dávek! ;)

2008-04-09 - 10:32:00

Ringo | save

nema nekdo zaverecny save z tech mraku nebo tesne pred nima? Mohl by mi to prosim nekdo poslat na mh.ringo@seznam.cz ? Diky predem:-)

2008-04-10 - 06:50:00

Ringo | DM2 pod windows - RTC

http://www.ragingmole.com/RTC/
Komplet predelavka vsech Dungeon Masteru pod WinXP, temer 100% shodne az na male detaily jako napr. posouvani stolu v DM2, ktere se nedeje primo rukou, ale pomoci prikazoveho tlacitka pull, push. Ted to tak testuji, tak jinak se ale hra shoduje s originalem, vcetne predmetu a umisteni potvor.

2008-04-14 - 16:43:00

Ringo |

ze ja to zkousel sakra, je to sice frustrujici, ale strasne chytlave. Zacinam citit nejaky novy zapal do starych krokovacich dungeonu:-)

2008-04-14 - 17:21:00

nigel | RTC

JJ, to už jsme tu kdysi kdesi řešili. Ta předělávka DM2 je podle mě špatná, resp. to není předělávka skvělé PC verze, ale asi nějaké jiné (Amiga??), takže to má interface z DM1 (jen 1 slot pro zbraně, kouzlení jako v jedničce, posunování stolu jak jsi už psal apod.). Plus několik nepříjemných věcí jako třeba krtci lezoucí (pod tím betonem nebo co to je!!!) až do obchodu a další... Jo a taky grafika nic moc, jiná než u PC verze (tuším). Moc daleko jsem se nedostal, protože mě to otrávilo, ale bojím se,že jakmile se dostaneš do skulkeepu, tak to bude frustrující. Prostě a jednoduše, docela mě to mrzí...

2008-04-14 - 20:03:00

Ringo | NIGEL

jo, zacinam si vsimat jistych neprijemnosti - napr. potvory nerespektuji svuj revir a dolezaji za nou kamkoliv - treba ti dinosauri. Interface nevim, mam pocit ze je shodny s DM2, nikoliv s DM1 a grafika se mi zda naopak uhlazenejsi nez u originalu. Nicmene pokud to budu chtit rozjet znova a zkusit jako Davesade s prstem v nose udolat zaverecneho bosse,sahnu radi po origos PC verzi, nebot RTC nema intro a nerad bych na konci hry zjistil ze nema ani outro:-)

2008-04-14 - 21:09:00

davesade | 2 Ringo:

O DM2 v RTC jsem psal tady:
http://www.rpghry.cz/game.php?id=113§ion=news
Plus nějaké ty komenty.

Není to špatné, podle mne je to velice dobré. Grafika portovaná z PC verze, ale interface je z jedničky (viz. počet rukou), takže je to hůře hratelné, stejně tak se levely nahrávají po patrech jako jeden celek (proto potvory nerespektují hranice) a tak podobně. Ale nejsem tak skeptickej, jako Nigel, je to prostě DM2 v DM1 enginu ;).

2008-04-15 - 12:41:00

Vyko |

no, já to tedy taky zkoušel, a taky se mi to nelíbilo, ale zase to má rozlišení 640x480, takže to vypadá pěkněji.
dm 1 je v tom lepší, dm 2 je v tom hroší, podle mě
co se týče toho klikání na šipk, otáčení, to mi vůbec nijak nepřekáželo a vůbec, protože se díá lehce pohybovat pomocí šipek na klávesnici, takže jak píše ringo že mu to překáží, tak se to dá jednoduše obejít
a ty obláčky co tak jezdí, srovnal bych to klidně s obyčejnou podlahou, která se nehýbe a ne něco velmi těžkého a překažujícího, jako píše ringo. zakouzlit zrychlení, aktivovat mapu, a hrajeme si....
podle mě je to prostě nejlepší starý dungeon, ale je to jen názor

2008-07-15 - 09:43:00

Ringo | 2 VYKO

ale jasne ze je to jeden z tech dungeonu ktery se zapsal do historie, vsak jsem si taky poridil originalku, at uz jsem na DM2 kritizoval cokoliv, porad je to skvela zabava. Nicmene ted, mam-li dat prednost RTC nebo originalu DM2, dam prednost originalu.

2008-07-16 - 07:14:00

Vyko | koupě těchto her

Ringo, kde se to vlastně dá sehnat, takovéhle staré hry? já myslel že už se to ani neprodává, našel jsem akorát lost vikings (myslím, že si to koupím :) ale dungeona bych chtěl mít rozhodně !
prosím, poraď, pošli dyžtak nějaký ten odkaz na stránku, kde to mám hledat, nebo jeslti se ti chce přímo na stránku kde koupím dungeon mastera 2 - děkuji

2008-07-23 - 08:34:00

Ringo | 2 VYKO

Jinak kdyz prosmejdis eBay, tak tam narazis na spoustu zajimavych kousku, ja tam napr. sehnal CD verze Lands of Lore, Might Magic Trilogy (3, 4, 5), EoB trilogy fungl nove, Betrayal at Krondor, Dark Sun 1, 2 fungl nove a toho DM 2 fungl nove. Nektere kousky jsou k sehnani sice uz jen pouzite, ale u mnohych vychazeji nove v novych vydanich (obvykle v CD obalu s elektronickym manualem) a normalne se v zahranici prodavaji. U nas na to sere pes, protoze se prodejcum nevyplati k nam dovezt nejake vykopavky, ktere si koupi mozna 5 lidi z cele CR. Chce to jen sew zaregistrovat na eBay a na Paypalu a samozrejme je treba mit Master Card od sveho bankovniho uctu (neplest si s Maestro Card, ta tam nefakci).

2008-07-23 - 10:14:00

lacid | ..

zrovna vcera som to dohral po 2x, predtym to bolo davno, hra ma brutalnu atmosferu, hmlove pasaze, dazd a ktomu vytecna hudba, v skullkeepe to su zas tie povievajuce zavesy za ktorymi je len tma a dazd, stale ma mrazilo a vzdy som zaves pekne zatiahol, atmosfera to je asi naj co tato hra ma, grafika a scrolling je velmy pekny i hudba, ale hra sa mi zda strasne kratka a koncepcia levelov je tiez rozporuplna, presiel som to s dvoma panakmi.

2008-10-18 - 14:22:00

emerson | malý dotaz

Před nedávnem jsem zkusmo opět po x letech rozjel DM2 a teď se na něm zase fest zapejkám. Návod na netu už jsem i našel, ale na jednu dost důležitou otázku mi nedokázal odpovědět a to : Je možné při počátečním výběru postav zvolit takové, jež mají minimální kouzelnické schopnosti, ale zato jsou silní a unesou velkou zátěž a vytvořit z nich v průběhu hry skvělé kouzelníky ??? ( resp. já vím, že to jde a že tréningem se jejich kouzelnické schopnosti časem zdokonalují, ale jde mi o to, že nevím, jestli třebas u nich nebude mana dorůstat pomaleji, než u postav disponujících již od počátku kupř. manou 30... To by totiž znamenalo postupně stále delší spánek a regeneraci a tudíž i mnohem větší spotřebu potravin, vody - a času...)

2009-04-21 - 22:54:00

emerson | mimochodem

Dost dobře nechápu, proč někdo tvoří předělávku DM na WinXP ??? K čemu je potom DOSBOX ??? Nedávno jsem si sosnul komplet kompilaci DOS her - je jich tam hezkých pár tisíc a s DOSBOXem šlape převážná většina, tudíž jsem si s chutí zaspařil UFO, The Settlers, DUNE 2, Civilization 1 a teď zrovna projíždím DM2... Všechno šlape bez nejmenších problému, přičemž ovládání DOSBOXu zvládne i naprostý retard - levou myší popadnout spouštěcí ikonu dané hry a přesunout na zástupce DOSBOXu (popř. před tím totéž provést se SETUPem a nastavit zvukovku), Alt+Enter pro přepínání celé obrazovky a Wokna a CTRL+F12 a F11 pro zrychlení, nebo zpomalení....

2009-04-21 - 23:11:00

davesade | emerson

Postavy lze skutečně vycvičit na cokoli, rychlost dorůstání many je dané INT nebo tak něco, z hlavy nevím. Každopádně - narozdíl od jedničky je skoro nemožné v DM2 pojít hlady či žízní, takže je to irelevantní.

Remake DM2 pro Win je dobrý nápad, jak hru propagovat obecně po letech a zároveň doladit bugy a podobně. Není to snaha konkurovat DOSboxu, který je v mnoha ohledech nepřekonatelný.

2009-04-22 - 10:01:00


Firefox 2 Přidej RPGhry.cz na Seznam AddThis Social Bookmark Button
© RPGhry.cz, Všechna práva vyhrazena | Kontakt: info@rpghry.cz
Doporučujeme: BezvaData.cz - váš server pro sdílení dat